Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, sjøløvane i Bergen?

 

Nei, tenkte litt på at jeg ikke har vært borti en serie jeg ikke har vært flau over når det kommer til komiserie.

 

Nå mener jeg ikke flau over selve serien, men liksom det at morsomme ting eller annet som gjør deg litt flau skjer. Louie er brilliant serie, og min favorittserie når det kommer til komiserier, men det er ting der som gjør meg litt flau. Som f. eks småting som folk som vasker seg i offentlig(Subway-episoden nå nylig) og dette med at han hadde 50% av en episode dedikert til en fjert(som han sa selv på The Daily Show).

 

Samme med Curb Your Enthusiasm. Utrolig bra komiserie, og min nestfavoritt. Men Larry David gjør noen ting som er latterlig at du blir flau. Spiser is som egentlig var ment til en døende hund, eller irriterer seg over hver bidig ting.

 

Du har også eksempeler i andre komiserier. Barnslighetene til Pierce i Community. Mye med Sheldon, Howard o.s.v. i The Big Bang Theory, sønnen til hovedama i Cougar Town/busey Phillips. Alle de herlige karakterne og deres situasjoner i Bored To Death. Seinfeld, Kramers sine påfunn, Newman o.s.v.

 

Catch my drift?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med Parks & Recreations sesong 1. Etter alle de gode ordene jeg har hørt om den serien her inne, må jeg innrømme at jeg ble meget skuffet.

 

Var iallefall ikke noe for meg. Lo ikke en gang, kjedelig handling, hovedpersonen gjorde meg flau (dette har jeg vanligvis ikke noe i mot, The Office klarte dette på en utmerket måte), ja, rett og slett en kjedelig serie, in my opinion.

 

Litt det jeg prøver å "advare" folk om. Sesong 1 er ikke i nærheten av sesong 2 og spesielt sesong 3.

 

I sesong 1 var serien bare en midseason-replacement, og det var mer slurvete arbeid av skaperne av The Office US som også har lagd Parks som ikke klarte å gjøre en god job i sesong 1. Det var var rett og slett ingen gode ideer som ble vist fram i sesong 1 som sesong 2 og 3 har så mye av. Det var heller ikke mer balansert fokusering på de forskjellige karakterne heller i de 6 første episodene. Det så ut til å være en serie i overkant fokusert på hovedpersonen, Leslie(Amy Poheler) selv om den klarte å vise noe potensiale i de andre karakterne og.

 

Men har du hørt om Metacritic? Det er en fin side oppsummerer hva kritikerne har å si, og samler sammen scoren kritikerne gir serier, spill, musikk, og film. Skal si du kan se utviklingen til Parks her om du ikke hører det fra andre. Sesong 1 fikk 59, sesong 2 72, og sesong 3 har fått 83.

 

Tror både Jefe, Autzen og Henrik C blant annet som ser serien her som jeg vet om støtter dette. At sesong 1 er ikke i samme land som sesong 1 engang. Jeg personelig ønsker at sesong 1 aldri skulle ha hendt, selv om det faktisk hendte.

 

Vel, om sesong 1 ikke falt i smak i det hele tatt, så er det vel ikke vits i å starte på sesong 2? Likte ikke hovedkarakteren, Leslie, i det hele tatt. Har ikke noe imot character developing, men hun her synes jeg var så kjedelig, trist og flau at jeg rett og slett ikke orker å se en sesong til med henne. :no:

Lenke til kommentar

Ganske så enig med Aalton. Hata serien i starten, men mange som hata serien i starten som meg begynner å like den nå. Hvertfall to kamerater av meg som har samme tanken. Det tok seg opp veldig i episode 8. Sesongfinalen ble sendt i natt, episode 9 og 10. Uten å spoile for mye, men så ble det mer spenndene på grunn av mer "alien-handling" etter seriestarten.Gøy å se Blair Brown fra Fringe i forrige episode. Tenkte jeg skulle se episode 9 nå snart.Egentlig litt fint å se at det bare blir 10 episoder, da kan det forhåpentligvis også føre til at serien holder seg mest mulig unna fillers og. Heller mer alien-handling og røde tråder, enn fotball-spilling på en gård.

 

Jeg velger å sitere Maury for å svare på det spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...