Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje ikke serier, men jeg har fått smaken på Pawn Stars og Auction Kings :)

Man får et innblikk i historien bak ting og ser hvordan folk kjøper/selger ting av historisk betydning.

 

Ellers har jeg endelig fått tatt meg inn igjen på Leverage, synes denne serien har tatt seg opp mer og mer siden første episode.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Damages sesong 1 -> De beste prestasjonene til The Practice og Boston Legal, EVA.

 

Men The Practice (spesielt gjesterollen til Michael Emerson) og Boston Legal er goodshit all the way. Alle tre seriene er verdt en titt.

 

The Practice er David E. Kelley sin beste serie, selv om jeg personelig har et bedre forhold til Boston Public er The Practice sånn sterkere vil jeg si.

 

Boston Legal er mest lettbeint av de tre. Å den har Spader og Shatner som gjør rollene deres gangske bra til tider i serien. Jeg er glad Spader blir ny "sjef" på The Office.

 

Damages er en gangske bra serie. Sesong 1 er den beste sesongen lagd av et rettsdrama, da plottet er spenndene og det ikke er en procedural. Den reflekterer begge sider av saken, og fremhever ingen som perfekte selv på siden til "the good guys".

 

Istedenfor at serien bygger opp til et mysterium, så får vi servert det fra første scene nesten av. Å det blir gradvis avslørt deler, inntil den "store" løsningen i sesongfinalene.

 

Ikke er bare et godt plot, grei drivkraft og en rød tråd gjennom serien et pluss.

 

Men skuespillet er her bløtkaka.

 

Ted Danson leverer fantastisk som en mangemillionær som er blitt rettet sak mot av Patty Hews (Glenn Close). Men Danson som Arthur Frobisher er ikke alene i saken han har rettet mot seg. Han har mange som hjelper han i denne saken, av dem advokaten hans Ray Fiske. Željko Ivanek spiller Ray Fiske med et fantastisk bra skuespill, og er en rolle han takler perfekt. Å som han vant Emmy for, i samme kategori Ted Danson ble nominert i for hans rolle på serien og. Men Glenn Close er også gangske bra skuespiller som vises her, og noe som har gjort henne til grei prisvinner for rollen spesielt i Emmy`ene(som er Oscar for tv-bransjen). Hun vant 2008–2009, nominert 2010. Danson har også forsattet med å få priser for å ha gjestespilt på Damages etter sesong 1, og samtlige andre som William Hurt(sesong 2) og Martin Short(sesong 3) har blitt nominert til Emmy`er for rollene sine på serien. Selv om kanskje ikke sakene i sesong 2 og 3 er på høyde med sesong 1, er fremdeles sesong 2 og 3 vel verdt titten. Har ikke sett sesong 4 enda, men hører at John Goodman gjør en perfekt rolle som The Big Bad der denne sesongen(og forventer han vil bli nominert for serien neste sommer).

 

Sesongene etter sesong 1 er greie de og. Det blir som The Practice og Boston Legal, det falt litt mot slutten. Selv om Damages forsatt går, var sesong ikke i nærheten av første sesongen tiltross for godt skuespill. Av blant annet Timothy Olyphant (Justified) og William Hurt.

 

EDIT: Fjernet en skrivefeil, om gjorde at jeg nevnte en skuespiller feil sted.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Life er rimelig fantastisk :)

Da var den bestilt i Blu-Ray!

 

Wonders of the solar system!

Er "Wonders of the Universe" sesong 2 av den serien? Mulig det blir kjøp av den også.

 

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har den, men har ikke fått sett den enda. Men jeg elsket wonders of the solar system så den skal sees.

 

Anbefaler også Oppdrag Stillehavet på nrk nettv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Marcia Gay Harden (The Practice)

Marcia Gay Harden har da aldri vært med i The Practice(kanskje som en gjesterolle maybe) du tenker på Lisa Gay Hamilton.

 

Ellers enig, liker det jeg har sett av Damages, er på sesong 2 akkurat nå. Liker stilen de kjører, spennede som F.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med Parks & Recreations sesong 1. Etter alle de gode ordene jeg har hørt om den serien her inne, må jeg innrømme at jeg ble meget skuffet.

 

Var iallefall ikke noe for meg. Lo ikke en gang, kjedelig handling, hovedpersonen gjorde meg flau (dette har jeg vanligvis ikke noe i mot, The Office klarte dette på en utmerket måte), ja, rett og slett en kjedelig serie, in my opinion.

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett The Sopranos. Kanonserie uten tvil, er en synd og skam jeg ikke fikk sett den når den gikk "live".

 

Slutten var jo også, hva skal man si? Jeg både elsker og hater sånne slutter.

 

 

Neste serie på programmet blir nok The Wire, selv om det er mye annet å ta av også.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med Parks & Recreations sesong 1. Etter alle de gode ordene jeg har hørt om den serien her inne, må jeg innrømme at jeg ble meget skuffet.

 

Var iallefall ikke noe for meg. Lo ikke en gang, kjedelig handling, hovedpersonen gjorde meg flau (dette har jeg vanligvis ikke noe i mot, The Office klarte dette på en utmerket måte), ja, rett og slett en kjedelig serie, in my opinion.

 

Litt det jeg prøver å "advare" folk om. Sesong 1 er ikke i nærheten av sesong 2 og spesielt sesong 3.

 

I sesong 1 var serien bare en midseason-replacement, og det var mer slurvete arbeid av skaperne av The Office US som også har lagd Parks som ikke klarte å gjøre en god job i sesong 1. Det var var rett og slett ingen gode ideer som ble vist fram i sesong 1 som sesong 2 og 3 har så mye av. Det var heller ikke mer balansert fokusering på de forskjellige karakterne heller i de 6 første episodene. Det så ut til å være en serie i overkant fokusert på hovedpersonen, Leslie(Amy Poheler) selv om den klarte å vise noe potensiale i de andre karakterne og.

 

Men har du hørt om Metacritic? Det er en fin side oppsummerer hva kritikerne har å si, og samler sammen scoren kritikerne gir serier, spill, musikk, og film. Skal si du kan se utviklingen til Parks her om du ikke hører det fra andre. Sesong 1 fikk 59, sesong 2 72, og sesong 3 har fått 83.

 

Tror både Jefe, Autzen og Henrik C blant annet som ser serien her som jeg vet om støtter dette. At sesong 1 er ikke i samme land som sesong 1 engang. Jeg personelig ønsker at sesong 1 aldri skulle ha hendt, selv om det faktisk hendte.

 

Det er en flott serie. Følte sesong 1 var helt grei, men sesong 2 og utover har vært veldig bra. De kommer ofte ut med bedre episoder enn NBCs andre komedieserie The Office.

 

Men nå kan det være at du har annen smak enn meg, og liker de mer enkle sitcom`ene. Det er mer givende for oss som liker karakterutviklinger og gode karakterer å se serier som Parks And Recreation, og Community da. Jeg skjønner godt at folk ser sitcoms for å le. Forventer ikke mer av serien enn konsistent humor, men for meg er karakterene det som er viktigst for seriens kvalitet sånn helhetlig.

 

Det er noe Parks og Community blant annet virkelig ivaretar iforhold til mange andre serier som tydeligvis tror publikummet sitt liker å le av den samme spøken, gjort anderledes eller likt flere ganger. Noen gjør det, spesielt derfor komiserier som The Big Bang Theory og How I Met Your Mother lever på dette i dag.

 

Det er derfor jeg anbefaler Parks & Recreation til folk, hvis du er overhode interessert i en serie med framgang i karakterene. Det er en god komiserie som fortjener et mye større publikum, og de Emmy-nominasjonene serien endelig begynner å få. Som Community og.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke oppsummert hva jeg synes om Parks enda, men Maury er spot on. Etter piloten fikk jeg mersmak, og kom meg greit gjennom sesong 1, men det var primært fordi jeg likte karakterene så godt og regnet med at de klarte å få serien inn på rett sport, spesielt etter at den hadde blitt anbefalt en del ganger både her og andre steder (og fordi Rashida Jones er nydelig å se på, såklart.)

 

Mange serier starter med en solid førstesesong, og så faller de gradvis fra hverandre helt til det hele blir en relativt kjip affære, trenger ikke å se lengre enn TBBT. P&R derimot, startet ikke så godt, men når sesong 2 kom og man fikk dybde i karakterene og fikk sett nye sider ble serien med ett mye bedre, og den positive utviklingen har fortsatt ut i sesong 3.

Karakterene har flotte historier og alle bidrar til å lage en flott serie. Ron Swanson kommer jo med gullkorn etter gullkorn, April, som har vært litt i bakgrunnen den første tiden skinner virkelig nå og det er flott samspill mellom alle.

 

Andy, som i andre serier ville vært fremstilt som en hodeløs idiot, virker mye mer gjennomtenkt her, og blir ikke bare brukt som en karakter de drar inn hvis de trenger en tørr vits for å få en lang nok episode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...