Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går.

 

Tar det seg opp? Synes det var litt tamt.

Jeg har endelig lest 10 sider i en ny bok jeg har kjøpt.

 

Tar det seg opp? Synes det var litt tamt.

 

... men selv det første kapitlet i en bok skal fange litt oppmerksomhet :)

Ja, men det er (som oftest) også en introduksjon til selve universet. En introduksjon har kanskje ikke noe voldsom spenningskurve (selvom piloten til Boardwalk er rimelig spennende, synes jeg).

 

Jeg synes det er moro å oppdage nye, gode serier, så jeg tar meg gjerne litt tid med det. Det samme med musikk. Plutselig klaffer alt.

 

Snakker om å fange oppmerksomheten, og ikke nødvendigvis en spenningskurve. Om det fanger oppmerksomheten din, så er det ikke så tamt. Jeg er ikke like flink til å ta meg god tid, er rastløs, men gir som regel de fleste serier en sesong før jeg gir de opp. Slet med å komme meg gjennom første halvdel av GoT, men etter 5 episoden så gikk resten på én dag :)

 

Er enig i at første episoden av Boardwalk var litt tam, -iL-. Har hørt mye bra om den, så anbefaler deg (og megselv :D) å få sett igjennom hvertfall første sesong :)

 

Tydelig at serien engasjerer, med tanke på alle svar jeg har fått på ett uskyldig spørsmål. Har bare rukket og se 1 episode til, som satt bedre synes jeg.

 

Jeg har ingenting i mot gode drama som bygger seg sakte men sikkert opp. Jeg synes dog ep 1 var gruelig kjedelig til tider, og brukte rare metaforer (babyer, spådame etc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var første episode av The Unit sett, helt ok pilot.. kommer nok til å se noen episoder til før jeg bedømmer serien. Ser Shawn Ryan ( fra the shield ) er med på å lage denne serien , og det lover jo godt for jeg digger the shield :dribble:

 

Jeg er stor fan av The Unit, glimrende militærdrama. Anbefaler deg å se litt mer, du vil binde deg til karakterene snart. :)

Lenke til kommentar

Har startet på The Wire nå, og sett første episode. Kan ikke gjøre noe annet når jeg ser de positive anmeldelsene og rating 9.7 på IMDB.

Men hvordan er den? Ble ikke helt revet med av første episode. Tar det litt tid før den drar seg opp, eller? Er litt utålmodig, ja :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Er lett å bli utålmodig ved denne type serier, men for å quote et innlegg skrevet litt tidligere:

 

 

 

Ikke ment frekt, men slik er det. Det er en dramaserie fra HBO. Boardwalk Empire er som The Wire, The Sopranos, Game of Thrones, etc. Ulikt hverdagsserier på TV som Criminal Minds og CSI, har HBO en stil hvor seriene er som en lang bok, eller film om du vil. Det er en rød tråd gjennom sesongen (eller hele serien), og man må igjennom flere episoder / flere sider for å komme inn i historien. På denne måten får karakterene mer sjarm og personlighet. Det er en grunn til at HBO regnes for å være de beste innen serier - dette er en av grunnene. Det går selvsagt an å mislike serien(e) fortsatt, det spørs hva man er interessert i. Selv synes jeg mafia på 1920-tallet er en kul setting, så jeg elsker serien. Anbefaler deg å se videre. :)

 

Lenke til kommentar

Da var første episode av The Unit sett, helt ok pilot.. kommer nok til å se noen episoder til før jeg bedømmer serien. Ser Shawn Ryan ( fra the shield ) er med på å lage denne serien , og det lover jo godt for jeg digger the shield :dribble:

Skulle ønske det var meg.

 

Deilig, ukomplisert underholdning!

Lenke til kommentar

Nå finner jeg ikke Louie-tråden noe sted, så kommenterer bare kort her at introen til den ferskeste episoden var utrolig bra! Likte den enormt. Er det forresten noen her som vet hvilken sang han fiolinisten spilte? Skulle gjerne ha funnet den på spotify. :)

 

Aner ikke hva sangen heter, men er enig at serien er utrolig bra! Føler at det hele tiden ligger "noe mer" bak det han opplever og ser! Skaper en utrolig stemning, bare introen er genial imo!

 

Føler at sesong 1 var bra. Men sesong 2 føler jeg har en gangske fantastisk sesong 2 så langt. Likt den veldig stort. Synes Louis C.K. begynner å bli mer skuespiller, og det liker jeg tiltross for at han er en komiker. Det er en helt annen opplevelse å se Louie iforhold til de fleste andre komiseriene på tv. Den er sær, morsom og egentlig veldig kul til tider, og det faller jeg for.

 

Hele Subway-delen dere snakker om var en av sesongens høydepunkter for min del. Et av de eksemeplene på mangfold og kreativitet serien viser.

 

Louie er sammen med Curb Your Enthusiasm og Bored To Death er simpelt de beste komiseriene som går på amerikansk tv i sommer. Wilfred er også god, veldig rar og spesiell serie som begynner å fenge for min del (og Heilage) nå. Ikke noe i nærheten av Louie og Curb, men mer sånn på delt andreplass.

 

Fint å se at både Wilfred og Louie ble fornyet for en ny sesong i går. Tror Louie fikk et ekstra push mot en fornyelse når Louis C.K. fikk emmy-nominasjon for rollen hans i sesong 1 av Louie.

Lenke til kommentar

Har startet på The Wire nå, og sett første episode. Kan ikke gjøre noe annet når jeg ser de positive anmeldelsene og rating 9.7 på IMDB.

Men hvordan er den? Ble ikke helt revet med av første episode. Tar det litt tid før den drar seg opp, eller? Er litt utålmodig, ja :p

 

Se første sesongen, hvis du ikke liker den, så er det lite vits i å se videre. Jeg synes den var fantastisk igjennom alle de fem sesongene, men se i det minste fem - seks episoder før du gjør opp status.

Lenke til kommentar

Ang The Wire så så jeg åtte episoder eller noe sånt uten tekst, før jeg innså at jeg måtte ha tekst og kjøpte dvden. Så om igjen to, tre episoder og datt så av. Likte ganske godt det jeg så, selv om jeg kanskje ikke helt fikk med meg alt pga mye slang og politisnakk jeg ikke forstod.

 

Tror dere The Wire fans at jeg kan se fra episode 7/8/9, altså slippe å se om igjen en tredje gang og likevel skjønne den?

Husker ikke så utrolig mye, men jeg har jo fått med meg hvem personene er og hva som er handlingen i grove trekk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sett det på nytt igjen. Jeg så med tekst (engelsk), av hensyn til andre (volum), men ser at det kan være nyttig ifht. begreper/slang. Det var egentlig ikke et stort problem med slangen, for min del, men det har vel med at jeg har lest/hørt sjargongen før. Det aller meste plukker man vel opp uansett (re-up, po-po, slinging, testers, burners). Det ligger uansett et par The Wire-slangordbøker ute på nettet, hvis det er noe du trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I kveld begynte jeg å se på Suits. Utrolig bra serie. Eneste er at jeg ikke alltid henger med i debattene. Forstår hvertfall det meste, men er det meningen at man skal forstå disse begrepene eller er jeg tilbakestående? Forstod igrunn ikke alt i House heller når de begynte å snakke om hva som er galt med pasienten. Tror jeg må komme meg til skolebenken.

 

 

Hehe, pyramid of greatness!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...