Oreokjeks Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Har begynt med å se på den fantastiske serien Rome igjen. Er vel 2-3 år siden sist nå, og serien fremstår som om mulig enda bedre. Kvalitetsserier som denne fortjener å bli sett flere ganger, om enn med noen års mellomrom 2 Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Noen andre som følger med på The Hour? En god spionasje/drama triller satt i 1956. Anbefales å sjekke ut! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Jupp, The Hour er et fint periodedrama. Burde falle i smak for noen av fansen til Mad Men hvertfall. Serien begynner å ta form nå. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Oi, har lurt på hvor Dominic West hadde gjort av seg. Takk for tipset,skal legge den på hukommelsen. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går. Tar det seg opp? Synes det var litt tamt. Mm. Har sett noen episoder, og synes det er en grei serie (så langt). Passe interessant, men litt tam, som du sier. Men det tok litt tid å like The Wire også. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Boardwalk eleverer seg aldri til The Wire-nivå (det er det ingen serier som gjør), men hvis man liker de stilige dressene man hadde på 20-tallet, tommy guns og gangstere som spytter HBO-dialog ser jeg ingen grunn til at Boardwalk ikke skal bli en liten hit i heimen. Jeg satser likevel på litt mer nerve i sesong 2. Nucky's hjemmebrentimperium ble aldri helt satt på de store prøvelsene i første runde. 2 Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Har sett tre sesonger av Kenny Vs Spenny de siste dagene. Jeg er helt hekta. Ler høyt flere ganger gjennom episodene. Flere som har sett serien? Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Jeg har vel sett det meste, minus ca 10 episoder, av kenny vs spenny. Er en kjempekul serie i begynnelsen og så gikk jeg litt lei. Fy f*** så Klein spenny er. Det er vel grunnen til at jeg ikke har sett ferdig. To episoder jeg husker som kjempemorsomme: hvem kan røyke mest, og når kenny slipper spenny LSD. Husker ikke hvilken episode sistenevnte er i. Kenny er syk, syk, syk i hodet, utrolig utspekulert og intelligent. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) - Vil gi zombiene verdigheten tilbake Regissør Frank Darabont har store ambisjoner for The Walking Dead. Etter å ha lest dette, gleder jeg meg bare enda mer til sesong 2 Jeg har ikke lest tegneserien, eller sett den - Men hva er dette med det fengselet de nevner, er det mulig å si noe om dette uten at man avslører for mye? Endret 3. august 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Vel, handlingen i fengslet i tegneserien er noe de fleste som har lest tegneserien har digget mest etter rundt 80 nummere av tegneserien. Også en av mine favoritt-handlinger i tegneserien. Gøy at du siterer Frank Darabont, som sansynligvis ikke har noe mer med serien å gjøre etter episode 5 denne sesongen. Etter at AMC må innskrampe seg så veldig mye at de nå prøver å få solgt Breaking Bad til en annen kanal, og har sansynligvis vært årasken at Darabont forlot serien. De skulle kanskje ha fått Matt Weiner (Mad Men-skaperen) til å skrive under for en billigere penge for det virker som om de kostnadene har ført til at både Breaking Bad og The Walking Dead har måtte kuttet budsjettene sine. Som var trolig grunnen til at Darabont slutta slik det virker nå, riktignok kan de. Derfor det også ryktes om at karakterer fra tegneserien som burde ha blitt introdusert i sesong 2, ikke blir det før senere sesonger. Darabont sa dette i mai i år: "if they do move ahead with [the budget] they're talking about, it will affect the show creatively ... in a negative way. Which just strikes me as odd. If you have an asset, why would you punish it?"" Jeg kunne sett for meg at FX kunne plukka opp Breaking Bad, som serien egentlig var lagd for. Ikke AMC. Ser meg litt enig i deler av denne Hollywood Reporter-artikklen om situasjonen. Personelig kunne kanalen gjerne offret både The Killing, og Hell on Wheels selv om jeg liker seriene til det jeg har sett. Å synes. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Skal budsjettkutt føre denne fantastiske serien over i en katastrofe? Fantastisk serie, som burde fått frie tøyler. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Vi får bare håpe at de klarer å gi serien et godt nok økonomisk utgangspunkt slik at de ikke påvirkes kreativt på noen måte, om de skulle ha et budsjett som hindrer de i å fortsette utviklingen som ønsket vil de jo bare ende opp med å lage "fillers"? Har de nok å gå på til å lage en sesong til uten å introdusere nye karakterer og nye steder, uten at dette påvirker serien for mye? Jeg tenker jo da på å ikke ta med alt som var planlagt opprinnelig ifht. tegneserien. Edit; Leif og en ekstra setning.. Endret 3. august 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 I serier tar eg det tyngre om historien er dårlig enn om f.eks CGI'en er dårlig. Heller dårlig CGI og god historie, enn alle pengene brukt på CGI og null på historie. 1 Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Nå finner jeg ikke Louie-tråden noe sted, så kommenterer bare kort her at introen til den ferskeste episoden var utrolig bra! Likte den enormt. Er det forresten noen her som vet hvilken sang han fiolinisten spilte? Skulle gjerne ha funnet den på spotify. Aner ikke hva sangen heter, men er enig at serien er utrolig bra! Føler at det hele tiden ligger "noe mer" bak det han opplever og ser! Skaper en utrolig stemning, bare introen er genial imo! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går. Tar det seg opp? Synes det var litt tamt. Jeg har endelig lest 10 sider i en ny bok jeg har kjøpt. Tar det seg opp? Synes det var litt tamt. ... men selv det første kapitlet i en bok skal fange litt oppmerksomhet Ja, men det er (som oftest) også en introduksjon til selve universet. En introduksjon har kanskje ikke noe voldsom spenningskurve (selvom piloten til Boardwalk er rimelig spennende, synes jeg). Jeg synes det er moro å oppdage nye, gode serier, så jeg tar meg gjerne litt tid med det. Det samme med musikk. Plutselig klaffer alt. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går. Tar det seg opp? Synes det var litt tamt. Jeg har endelig lest 10 sider i en ny bok jeg har kjøpt. Tar det seg opp? Synes det var litt tamt. ... men selv det første kapitlet i en bok skal fange litt oppmerksomhet Ja, men det er (som oftest) også en introduksjon til selve universet. En introduksjon har kanskje ikke noe voldsom spenningskurve (selvom piloten til Boardwalk er rimelig spennende, synes jeg). Jeg synes det er moro å oppdage nye, gode serier, så jeg tar meg gjerne litt tid med det. Det samme med musikk. Plutselig klaffer alt. Snakker om å fange oppmerksomheten, og ikke nødvendigvis en spenningskurve. Om det fanger oppmerksomheten din, så er det ikke så tamt. Jeg er ikke like flink til å ta meg god tid, er rastløs, men gir som regel de fleste serier en sesong før jeg gir de opp. Slet med å komme meg gjennom første halvdel av GoT, men etter 5 episoden så gikk resten på én dag Er enig i at første episoden av Boardwalk var litt tam, -iL-. Har hørt mye bra om den, så anbefaler deg (og megselv ) å få sett igjennom hvertfall første sesong Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Skal budsjettkutt føre denne fantastiske serien over i en katastrofe? Fantastisk serie, som burde fått frie tøyler. Tviler sterkt på at det blir en katastrofe. Mazzara er dyktig tv-produsent som egentlig er vandt med et enda strengere budsjett enn hva The Walking Dead har. Men jeg personelig reagerer på "respekten" serien får fra AMC. De må tenke økonmisk, fram for å ta vare på gåsegeet. Selv om Mad Men er både en fantastisk serie og en 'critical aclaim'-serie, så kunne AMC forhandla bedre med Matt Weiner/Lionsgate. Det virker som Mad Men-kontrakten for ytterlige par sesonger suger til mer penger enn kanalen enn hva AMC kunne boltre med. Å det lider nå Breaking Bad og The Walking Dead av. Greit nok, så kan jo Breaking Bad bli solgt til FX eller HBO. Men det er gangske lite penger å tjene på det, ettersom Vince Gilligan (skaperen av Breaking Bad) vil at serien skal avsluttes neste sesong. Hadde såklart Gilligan hatt et ønske om at BB skulle forsatte serien hvertfall 2 sesonger (inkludert neste sesong, sesong 5). Så hadde nok HBO og FX gått inn for å kjøpe opp serien, selv om jeg tviler på FX har et ønske om å kjøpe serien selv om den var lagd for FX Networks. Det burde også legges til at AMC har hatt et stort ønske om å forkorte ned Breaking Bad til 6-8 episoder i sesong 4 og. Å de stiller det ultimatumet til Breaking Bad og nå, 6-8 episoders sesong neste år. Men hvorfor kutte ned på en serie som skaper de store pengene for kanalen? The Walking Dead slo ut søren meg HBO på søndagene når den sendte The Walking Dead opp mot Boardwalk Empire. AMC har aldri slått HBO når det kommer til seere på søndager på kabel-tv, jeg tror The Walking Dead er eneste tilfellet. HBO er jo topdog, som er sjelden har blitt slått. Det virker nesten som om AMC dør ut snart slik de holder på. The Killing syntes jeg hadde en bra sesongfinale, men det var en veldig risikabel avsluttning på sesongen og det virket som om serieskaperen hadde for mye "vann over hodet". Å det er en stor mulighet for The Killing mister seere, tiltross for at serien går imot strømmen av alle CSI-ish serier der ute. Hell on Wheels ser også kjempebra ut. Jeg har og stor tro på at serien blir bra. Men historikk inne i en fiksjonell-western dramaserie kan bli vrient. Vi får bare håpe at de klarer å gi serien et godt nok økonomisk utgangspunkt slik at de ikke påvirkes kreativt på noen måte, om de skulle ha et budsjett som hindrer de i å fortsette utviklingen som ønsket vil de jo bare ende opp med å lage "fillers"? Har de nok å gå på til å lage en sesong til uten å introdusere nye karakterer og nye steder, uten at dette påvirker serien for mye? Jeg tenker jo da på å ikke ta med alt som var planlagt opprinnelig ifht. tegneserien. Jeg har egentlig ikke noe imot fillers, bare det blir en bra filler. Dessuten er det litt vanskelig å legge til en "filler"-episode i The Walking Dead, hvertfall en fullverdig episode som er en filler. Tviler på TWD noen gang kommer til å gjøre det og, er trossalt veldig lite jeg ville kalt "fillers" på kabel-tv spesielt. Mye mer av de på de store nettverkene. Jeg tror ikke akkurat budsjettet vil skape så mye problemer når det kommer til handlingen. Men mulig at kvaliteten kan bli dårligere, og ting kan bli gjort mer halvhjerta enn det som burde ha vært. F. eks dårligere effekter og sånt som Jotun er inne på. De kan godt gi serien dårlig blod-effekter for min del, bare så lenge de lar zombiene forbli sånn som de er. Det er virkelig dytkige folk som "lager" zombiene i The Walking Dead. Også mulighet for at ting kan bli gjort anderledes enn hva som var planene og. Serien er heldigvis ikke linær til tegneserien til nå, og introduserer egne karakterer. Så et budsjett-kutt kan gå begge veiene. Det blir bare så dumt at serien har en forlenget sesong iforhold til sesong 1, med et mindre budsjett på hver episode enn i sesong 1. I serier tar eg det tyngre om historien er dårlig enn om f.eks CGI'en er dårlig. Heller dårlig CGI og god historie, enn alle pengene brukt på CGI og null på historie. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Virker som Homeland har fått masse god kritikk fra kritikerne. Noen som mente det var den beste nye serien av året. Ser i hvertfall veldig bra ut. Gangske god cast me Damian Lewis (Band of Brothers), Claire Danes(Temple Gardin), Mandy Patinkin (Criminal Minds) and Morena Baccarin (V/Firefly). Med 24-produsenter og kabel-serie. Serien er klar for skjermen til høsten, 2. oktober samme kveld som Dexter returnerer på samme kanal. Ny trailer har blitt sluppet ut av Homeland og. http://www.youtube.com/watch?v=qddY2sOk6U Men har også lest reviews av American Horror Story som har en god cast, men. De fleste sa det var "a mess" og skjønte ikke helt hvorfor ble plukket opp i det hele tatt. Samme med Hell On Wheels, med enkelte som beskrev serien som "Deadwood, if it was boring". Håper virkelig de tar feil om Hell on Wheels, men igjen for meg så kan AMC like godt legge ned serien om den setter mer kjepper i hjulene for The Walking Dead og Breaking Bad. Person of Intrest ser også ut til å bli en favoritt når det kommer til dramaserier vekk fra kabel-tv. Ser virkelig fram til serien av JJ Abrams/Jonathan Nolan med Michael Emerson(Lost) og Jim Caviezel(The Prisoner). I annet nytt, så er det annonsert at 'House of Lies' med Kristen Bell og Don Cheadle er klar for premiere 9. januar. Samme kvelden returnerer Shameless US med sesong 2, og Califronication med sesong 5. Endret 4. august 2011 av Maury Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 Mye å glede seg til i høst ja! De jeg gleder meg aller mest til er: Dexter Homeland Terra Nova Person of Interest The Walking Dead Ellers gleder jeg meg også til Chuck, Fringe, TBBT, samt animerte serier som Simpsons, Family Guy og American Dad Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. august 2011 Rapporter Del Skrevet 5. august 2011 http://www.youtube.com/watch?v=_BJ7-_-omnU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå