Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tvilte aldri på at aSoIaF kunne bli en kanon tv-serie, og har fulgt produksjonen slavisk. HBO hadde for lengst vist at de kunne lage serier med et stort karakter arsenal, og fantastisk CGI.

Problemet nå er at kildematerialet er for kort(ikke viktig), og at boka er forferdelig mørk og tung (ganske viktig). Blir sikkert litt som Carnivale. Etter noen sesonger med svake seertall blir den kansellert, uten at historien er fortalt.

(Skal dog sies at Gaiman har jobbet nok for tv og film til at det garantert ligger en plan bak dette. Men at den går seks sesonger, det skal mye til.)

Nå var det ikke alle som sikkre på at Game of Thrones ville bli bra, selv de som følgte med produksjonen. Spesielt fordi det aldri har vært en bra fantasy-serie før.

Om kildemateriale er for kort betyr ingenting. Det er da mange tv-serier på HBO som har vært inspirert av en bok og har lagd egne storylines fint. Og bare fordi boka er mørk og tung, betyr ikke at serien blir det samme. Det uansett litt for tidlig å hevde at serien blir utsatt for samme skjebne som Carnivale, ettersom serien fremdeles har en liten mulighet til å ikke bli noe av hvis Playtone dropper ut(som jeg tviler på men).

Håper bare ikke 'American Good'-prosjektet ender opp med å skape vansker for en opptakelse til serie for 'Hobogoblin'.

Lenke til kommentar

Glen Mazzara named new showrunner for 'The Walking Dead'

Dette lover ikke godt for serien på noen måte, jeg har sett noen av de serien den mannen står bak og de er heller dårlige og svært skuffende - Fin måte å sende Walking Dead i begravelsen på, eller blir dette en suksess, hva tror dere?

Glemte også legge til det at Mazzara har vært Darabont sin høyre hånd gjennom filmingen og produksjonen av sesong 1 av serien og. Er det noen som kan ersatte, eller forsette visjonen til Darabont så er det Mazzara.

Lenke til kommentar

Glen Mazzara named new showrunner for 'The Walking Dead'

Dette lover ikke godt for serien på noen måte, jeg har sett noen av de serien den mannen står bak og de er heller dårlige og svært skuffende - Fin måte å sende Walking Dead i begravelsen på, eller blir dette en suksess, hva tror dere?

Glemte også legge til det at Mazzara har vært Darabont sin høyre hånd gjennom filmingen og produksjonen av sesong 1 av serien og. Er det noen som kan ersatte, eller forsette visjonen til Darabont så er det Mazzara.

Hvorfor har Frank Darabont valgt å trekke seg? :(

Lenke til kommentar

Har nettopp sett ferdig sesong to av Justified og fy flate for en serie!

Er glad jeg har brukt såpass lang tid som jeg har på å se to sesonger. Delt gleden over en lenger periode!

Raylan må være en av mine favorittkarakterer, og tror jeg må ta meg en tur til Harlan om jeg skal til USA.

Lenke til kommentar

burde vell gi Justified en ny sjangse, men jeg klarte ikke presse meg mer enn til å se de 2 første episodene i sesong 1.

Har virkelig sansen for Walton Goggins ( kjent fra The Shield ) , en kul badguy.

Hvor mange episoder mener du man bør se før man kan bedømme serien og si om den er noe for meg eller ei ?

Lenke til kommentar

burde vell gi Justified en ny sjangse, men jeg klarte ikke presse meg mer enn til å se de 2 første episodene i sesong 1.

Har virkelig sansen for Walton Goggins ( kjent fra The Shield ) , en kul badguy.

Hvor mange episoder mener du man bør se før man kan bedømme serien og si om den er noe for meg eller ei ?

Jeg har ikke sett Walton Goggins i noe annet enn Justified, men han gjør i alle fall en utrolig bra rolle her synes jeg.

Ville gitt serien et par episoder til, alle serier kan jo være treige i begynnelsen.

Jeg synes også at sesong to var mer spennende og gøy.

Jeg har ikke sett The Shield. Har hørt mye bra om den, men jeg likte ikke Michael Chiklis i No Ordinary Family (kan såklart være fordi det var en forferdelig serie, gav opp etter 5-6 episoder). Kan ikke huske å ha sett ham i så mye annet. Noen andre serier jeg kanskje har sett som The Shield kan sammenlignes med?

Lenke til kommentar

Justified er bra. Å det er kjempefint å se at skuespillerne fra serien i år får de 4 Emmy-nominasjonene skuespillerne har fått. Walton Goggins skinte i The Shield, og han gjør det i Justified og. Justified er en moderne Deadwood nesten, og det er ikke bare fordi Timothy Olyphant har hovedrollene i begge serien. Men den gir meg en sånn western-feeling i moderne tid jeg har fått veldig lite av både på film og tv. Serien har et par tendenser til å minne meg på

Spesielt sesong 2 var god. Som var nesten en av de beste tv-sesongene, mye mer rød tråd gjennom hele sesongen enn den første. Serien har mye bra skuespill, i sesong 2 er det spesielt, Margo Martindale's prestasjon som er det beste. Men vi må ikke glemme både Walton Goggins som Boyd, og Timothy Olyphant som har gjort serien verdt hver krone også. Prestasjonene de 3, og Jeremey Davies (fra Lost) gjorde i sesong 2 var gangske bra, riktignok skinte ikke sistnevnte så mye før på slutten da.

Prestasjonene deres er smarte, troverdige, morsome og underholdne. Det er ikke mange serier som har en så grei cast som Jusitfied. Det er riktignok ikke noe for alle.

Å gå glipp av en serie som Justified blir bare feil, hvertfall etter sesong 2. Kan forstå det med deler av sesong 1, men den tar seg opp på slutten av første sesong. Jeg som store deler av kritikerne elsker spesielt sesong 2 av serien.

Veldig lite som kan sammenlignes med The Shield egentlig. Nærmeste burde vel være Sons of Anarchy som deler mye av produksjonen, og en del av skuespillerne også. Handling/plottet gjør riktignok ikke det, og vi har ingen Vic Mackey. Men vi har et godt karaktergalleri som The Shield hadde, riktignok mer humor i Sons of Anarchy. The Shield har mer grå undertone enn hva Sons of Anarchy har, selv om begge har dette. Og skildrer litt hva som er "kjennemerket" til kanalen som sender både Justified og Sons of Anarchy, og sendte The Shield.

Lenke til kommentar

Det kommer mer rød tråd i andre halvdel av sesong en av justified. De har liksom brukt første halvdel på å finne seg selv og handlingen, og la seerne bli kjent med karakterene og stedene. Sånn jeg husker det i alle fall, er som sagt glad jeg brukte lang tid på å se serien, så husker ikke første halvdel av sesong en så altfor godt.

Jeg så første sesong av The Shield, og må si jeg liker Michael Chiklis som drittsekk!

Edit: jeg så også de to første episodene av covert affairs, men er ikke sikker på om jeg er helt overbevist. Noen som ser på denne?

Endret av Aliaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte IKKE justified så veldig godt. Tror jeg holdt ut mesteparten av sesong 1 men ga rett og slett opp. Samme med deadwood. Vet ikke hvorfor de ikke funket, men ble bare slik. :hmm:

edit: Vurderer å begynne å se justified igjen. Introen er jo awesome.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går.

Tar det seg opp? Synes det var litt tamt.

Jeg har endelig lest 10 sider i en ny bok jeg har kjøpt.

Ikke ment frekt, men slik er det. Det er en dramaserie fra HBO. Boardwalk Empire er som The Wire, The Sopranos, Game of Thrones, etc. Ulikt hverdagsserier på TV som Criminal Minds og CSI, har HBO en stil hvor seriene er som en lang bok, eller film om du vil. Det er en rød tråd gjennom sesongen (eller hele serien), og man må igjennom flere episoder / flere sider for å komme inn i historien. På denne måten får karakterene mer sjarm og personlighet. Det er en grunn til at HBO regnes for å være de beste innen serier - dette er en av grunnene.

Det går selvsagt an å mislike serien(e) fortsatt, det spørs hva man er interessert i. Selv synes jeg mafia på 1920-tallet er en kul setting, så jeg elsker serien.

Anbefaler deg å se videre. :)

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Så endelig ep 1 av BoardWalk Empire i går.

Jeg har endelig lest 10 sider i en ny bok jeg har kjøpt.

... men selv det første kapitlet i en bok skal fange litt oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar

Piloten (første episode) av Boardwalk Empire var kjempebra. En av fjorårets beste episoder på drama-sida. Sammen med 'The Suitcase' av Mad Men sesong 4, og 'Full Measure' fra sesong 3 av Breaking Bad.

Så vidt jeg husker så var mange her på forumet som likte seriestarten til Boardwalk Empire stort.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...