Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger noen anbefalinger til serier, føler jeg har vært borti alt som er men vet at det er så veldig mange jeg ikke har hørt om enda. Så noen som vet om noen feete serier? Og helst serier som fortsatt går.

Har en liste over hvilke serier jeg ser på/har sett men de seriene jeg liker best er Breaking Bad, Californication, Entourage, Seinfeld og Prison Break. Har også nylig sett ferdig alt av Blue Mountain State som jeg digga.

Takk

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

Du kan også sjekke ut Terriers. Fikk bare en sesong, men den var dog knallbra. Også runder den opp og avslutter, så man blir ferdig med den.

En av mine favoritter som ikke blir nevnt så mye her er Misfits.

Komiserier: Episodes, Mr. Sunshine, Breaking In.

Lenke til kommentar

Sesong 4 var litt daff, men tok seg opp på slutten. Serien er alltid litt "daff", men jeg liker det. Aldri en episode som kjeder meg, selv etter 5+ sesonger. Har såklart vært noen episoder som er dårligere enn andre da.

Premieredatoer for nye sesonger av HBO-serier klar

HBO har annonsert premieredatoer for høsten

How To Make It In America tilbake i oktober. Bill Maher åpenbart fornyet på HBO og.

http://www.youtube.com/watch?v=TV3gGjR4OVQ

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh yeah. Plankeimperiet og Bored to death blir flotters. Rart at tiden mellom sesong 1 og 2 v Boardwalk har gått så fort. For meg anyways. Nårsesong 1 var over trodde jeg at jeg skulle dø av alderdom før sesong 2 rakk å komme ut.

Lenke til kommentar

Nå finner jeg ikke Louie-tråden noe sted, så kommenterer bare kort her at introen til den ferskeste episoden var utrolig bra! Likte den enormt. Er det forresten noen her som vet hvilken sang han fiolinisten spilte? Skulle gjerne ha funnet den på spotify. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer enda en i HBO sine serier om andre verdenskrig? Altså Band og Brothers, og The Pacific :) Syntes dette er bra serier og kunne godt tenkt meg en til :yes:

Ikke andre verdenskrig, men de skal laga serie om den kalde krigen.

"HBO has announced it is developing a new series tentatively titled Reds, inspired by the real-life occurrence of a Kgb sleeper agent infiltrating the United States during the 1980s."

http://www.imdb.com/news/ni8601774/

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Playtone Productions som lagde 'The Pacific' og 'Band of Brothers' er fullt opptatt med å lage to serier til HBO. 'American Gods' skal bli lagd til serie (“are you a god if no one believes in you?”), og er planlagt skal gå i 6 sesonger.

Samtidig med en mini-serie med Chloë Sevigny fra 'Big Love' rundt Lizzie Borden.

Lenke til kommentar

Ikke ifølge wikipedia.

CBS DVD (distributed by Paramount) has released the first two seasons of Early Edition on DVD in Region 1 (US only).

Sony Pictures Home Entertainment owns the international DVD rights to the show, although they have not made any releases as of yet.

Lenke til kommentar

Playtone Productions som lagde 'The Pacific' og 'Band of Brothers' er fullt opptatt med å lage to serier til HBO. 'American Gods' skal bli lagd til serie (“are you a god if no one believes in you?”), og er planlagt skal gå i 6 sesonger.

Det høres helt latterlig ut. American Gods er på rundt 600 sider (utdvidet utgave) og kunne kanskje blitt en brilliant miniserie, men seks sesonger? Jaja, blir spennende å se hvem som skal spille Skygge, og Onsdag.

Da var jeg ferdig med The Killing. Diggbart.

Lenke til kommentar

Det høres helt latterlig ut. American Gods er på rundt 600 sider (utdvidet utgave) og kunne kanskje blitt en brilliant miniserie, men seks sesonger? Jaja, blir spennende å se hvem som skal spille Skygge, og Onsdag.

Da var jeg ferdig med The Killing. Diggbart.

Vel, Game of Trones/A Song of Fire And Ice hørtes jo latterlig ut først på TV. Samme med True Blood/Southern Vampire Mysteries. Å ser vel hvor stor suksess begge seriene har? Å hvor bra de er på hver sin måte.

Dessuten, bare fordi det er tv-adapsjon av en bok betyr ikke det at den bare forteller boken, da den kan utforske mindre karakterer større eller legge til noe som ikke er fra bøkene. The Walking Dead(tegneserie, men still) og True Blood har allerede gjort det greit.

6 sesonger er jo også mer om det blir en suksess nok for at HBO skal forsette med det. Har uansett Playtone lagd en dårlig serie for HBO?

Lenke til kommentar

Jeg tvilte aldri på at aSoIaF kunne bli en kanon tv-serie, og har fulgt produksjonen slavisk. HBO hadde for lengst vist at de kunne lage serier med et stort karakter arsenal, og fantastisk CGI.

Problemet nå er at kildematerialet er for kort(ikke viktig), og at boka er forferdelig mørk og tung (ganske viktig). Blir sikkert litt som Carnivale. Etter noen sesonger med svake seertall blir den kansellert, uten at historien er fortalt.

(Skal dog sies at Gaiman har jobbet nok for tv og film til at det garantert ligger en plan bak dette. Men at den går seks sesonger, det skal mye til.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...