Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sett ferdig sesong 1 & 2 i 24 serien og må si at den første leverte godt nok show til å få meg videre til den 2 sesongen og den imponerte til de grader ;)

 

Så nå lurer jeg på om sesong 3 er verdig å brenne noen penger av på :p , planen var at jeg skulle klare å få sett alle sesongene før sesong 7 kommer i 2009 en gang , men etter som jeg har hørt fra noen venner at etter sesong 2 så ble det litt mer crappy , og at handlingen bare var en slags repeat fra de forrige sesongene..

 

Likte du de to første sesongene, ikke hør på vennene dine. Kjør på, se samtlige sesonger som har kommet. Det kan mulig stemme at kvaliteten har gått litt ned i forhold til sesong 1 og 2, men sesong 3 er hvertfall ikke i mine øyne den sesongen som er med å dra ned. Fantastisk engasjerende sesong, og du må virkelig bare se den.

 

Men joda, ting kan føles litt repetetivt etter 6 sesonger, men sånn er det jo ofte bare. Så lenge du liker det, hvorfor ikke fortsette å se på. :) Nå har du en hel høst foran deg hvor du har tid til å se sesong 3-7, så er du rigged & ready når sesong 7 starter i januar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferie er fint.

 

Har sett sopranos season 1,2,3,4 og 5 nå. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har sett denne fantastiske serien før. Tony er jo helt sjef, (og ikke så rent lite gal)

Season 6 del 1 og 2 er i hylla og nå, skal koooose meg med den siste sesongen.

Håper virkelig at det kommer en sopranos film som jeg leste rykter om på en blogg.

Endret av b@rgen
Lenke til kommentar
Så lurte jeg på om det hadde vert en ide å begynt med serien The Unit , hører at det er en slags blanding av etterforskning og skyte drama? :thumbup:

 

 

Jeg kan virkelig anbefale The Unit.

Det handler om special forces, en slags delta unit om du vil, og konene/elskerne/barna dems. Sistnevnte kunne de kutta ut mye for min del, men det hører vel til da.....

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med en sak?

 

Prøver å komme på hva en serie heter, den gikk rundt 00:30-ish på TV3.

Det var en ren humor-serie, og det var en Larry David lignende person der. Husker bare at det var snakk om en muldvarp, og vi så en person som krabba på alle fire mellom veggene i et hus med videokamera (mole)... Hmm, hva mer kan være nyttig da? Vet det er lite å gå på, men noen vet kanskje :)

 

(Den virket veldig bissarr, men jeg lo så jeg rulla, sikkert mellom 1/2 og 1 1/2 år siden)

 

Jeg kom på det til slutt. Arrested Development var det. Genial serie! :)

Lenke til kommentar

"Flashpoint" er årets dårligste sommerserie år. Ga opp iløpet av starten av episode 2, fordi det gadd jeg seriøst ikke. Å jeg som hadde gleda meg på grunn Enrico Colantoni var med riktignok.

 

"The Cleaner" og "Generation Kill"(mini-serie dog fra HBO) er derimot bra, Cleaner er kanskje ikke så bra. Men "Generation Kill" leverer, og er ikke en like kjedelig tv-serie om krigen i Irak som "Over There" var.

Lenke til kommentar

HBO har gjort det igjen. Anbefaler alle å ta en titt på mini serien John Adams.

 

Fortalt i korte trekk så handler serien om

John Adams (forfatter av uavhengighetserklæringingen) liv og starten av et forent USA.

Serien baserer seg på ekte hendelser og viser et rått, men ekte syn på hvordan 1700 tallet utspillte seg. 1 episoden var veldig spennende. Utrolig gripende, og vekkende. Giamatti gjør som vanlig en veldig imponerende rolle.

Er du interessert i amerikansk historie så vil du nok like denne serie.

 

Kan vel også nevne at serien er nominert til 5 emmys.

Lenke til kommentar

Cabel/satelitt stasjoner har som regel de beste programmene, da de ikke trenger å jakte på seertall, men kan la programskaperne jobbe i fred isteden.

 

Jeg skal komme med ett litt uvanlig tips som desverre i ikke finnes på DVD, men kan ses på Youtube: Charlie Brookers Screenwipe.

 

Det er ett britisk humor/fakta program om TV, og jeg har sett alle sesongene snart ti ganger(overdriver ikke) og det er like morsomt hver gang. 10/10 :)

 

Se filmen hos Youtube

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Om du likte Friends kan du jo ta en titt på Joey. Serien tar opp det senere livet til Joey Tribbiani :) Og btw, Friends kan sees om igjen, aner ikke hvor mange ganger jeg har sett den serien, men det blir til at jeg for det meste plukker ut random episoder eller episoder som jeg syntes var bra. Du kan jo ta et gjensyn med noen av de første episodene :)

Lenke til kommentar

det jeg gjør :p nettop ferdig og vi er på sesong 1 igjen, skal se alle igjen, er ikke noe bedre en det, virkelig vite hvem figurerne er osv, det normale liv som man ikke har selv ^^ Men Joey skal vel testes, desverre ganske kort serie tho, noen som har en type Friends liggnende serie som er ganske lang, der du virkelig kjenner de som spiller, livet dems og alt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...