Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jericho husker jeg var et frisk pust da den kom, likte serien veldig.

Synd den ble kanselert..

Med andre ord ikke noe poeng å begynne på den da. :/

Den første sesongen hadde sider jeg likte og sider jeg mislikte. Konseptet var veldig bra, og det var spennende. Dog ble det dessverre alt for patriotisk og "familievennlig". Tror serien hadde blitt mye bedre på AMC eller HBO. Sesong 2 hadde større baller, men den er kortere. Den har også en tilfredsstillende slutt for en serie som blir kansellert på den måten. Mye bedre enn hvordan Flash Forward ble avsluttet for eksempel.

Lenke til kommentar

Jericho husker jeg var et frisk pust da den kom, likte serien veldig.

Synd den ble kanselert..

Med andre ord ikke noe poeng å begynne på den da. :/

Den første sesongen hadde sider jeg likte og sider jeg mislikte. Konseptet var veldig bra, og det var spennende. Dog ble det dessverre alt for patriotisk og "familievennlig". Tror serien hadde blitt mye bedre på AMC eller HBO. Sesong 2 hadde større baller, men den er kortere. Den har også en tilfredsstillende slutt for en serie som blir kansellert på den måten. Mye bedre enn hvordan Flash Forward ble avsluttet for eksempel.

I see. Tror fremdeles jeg dropper den og prøver ut Human Target. :)

Lenke til kommentar

Jericho fikk jeg aldri grepet helt på.

Den begynte veldig vaklende, men de korrigerer underveis og siste halvdel av første sesong går fra greit til herlig. Dessverre for sent, siden den ble kansellert.

Det artige var at en storstilt protestaksjon gjorde at den fikk en håndfull episoder til. De sendte tusenvis av pakker med nøtter til TV-selskapet. Hvorfor akkurat nøtter, vel det skjønner man om man ser siste episode av sesong 1 :wee:

Lurer på om noen her ser Game of Thrones? Lurer på om det er noe å sjekke ut.. :)

Skrev en anmeldelse av den, den klarte så vidt å karre seg til full pott. Veldig solid serie, fantastisk produksjon og univers. :)

Lenke til kommentar

Etter et halvt år har jeg endelig fått tid til å ta igjen litt tv-serier. Det både på godt og vondt. Verst ut var det med piloten til Spartacus Blood and Sand. I tredve fulle minutter var den så dårlig at jeg fikk problemer med å se den ferdig. Det er kanskje det dårligste jeg har sett på tv noen gang (ja dårligere enn piloten til Raising Hope, og den dårligste episoden jeg har sett av Gossip Girl). Det gjorde vondt. Ingenting fungerte i det hele tatt, og jeg vurderte å ikke se den ferdig. Men det gjorde jeg, og det skal være sagt at episoden tok seg opp mot slutten. Har selfølgelig hørt at det tar noen episoder før denne serien liksom skal bli bra, og det for all del, den kan ikke bli dårligere. Likevel er jeg skeptisk.

Videre prøvde jeg meg på Louie sin pilot, også her uten hell. Tror problemet mitt ligger i publikumet, de er for høylytte, og stykker opp dialog og hendelser. Har hørt såpass mye bra at jeg skal gi den ihvertfall en sesong før jeg gir opp. Uheldig start for meg, som kronisk hater at masse folk jeg ikke ser, ler når det ikke er morsomt. Har troen læll.

Langt bedre ble møtet med Bored to Death. To sesonger gikk unna fort som faen i denne utrolig behagelige serien som har en flyt jeg ikke har sett maken til før. Annet enn HBO var det intet som egentlig engasjerte seerlysten i meg, men alt klaffet i denne strålende serien. Happy times.

Blue Mountain State leverer også greit i de åtte episodene jeg har sett. Jeg ler meg ikke skakk, men det gjør ikke noe, når den underholder såpass som den gjør. BMS lykkes i det aller meste den prøver på, og det er forbeholdt kun noen få serier. Kudos for det.

Weeds leverer greit i sesongstarten. Kanskje like bra som den forrige, og om gud er god vil denne sesongen utvikle seg like bra som sesong seks. For sesong seks ble tilslutt helt fantastisk bra.

Av de nye seriene har jeg kastet meg over de to jeg ser på som mest lovende, nemlig Suits, og Wilfred. Begge har levert varene så langt, synes jeg. Suits underholder i stor grad, og tror at hele sesong 1 vil fortsette med det. Hvordan i helvete de skal holde serien bra over flere sesonger vet ikke jeg, og etter all sannsynlighet vil Suits krasje og brenne etter et par sesonger, men den sorg den gang. Så langt så bra. Wilfred appalerer sikkert ikke til så mange andre enn meg selv, men den har definitivt levert bedre enn forventet så langt. Fordelen av å gå på superkanalen FX skader heller ikke.

Lenke til kommentar

Etter et halvt år har jeg endelig fått tid til å ta igjen litt tv-serier. Det både på godt og vondt. Verst ut var det med piloten til Spartacus Blood and Sand. I tredve fulle minutter var den så dårlig at jeg fikk problemer med å se den ferdig. Det er kanskje det dårligste jeg har sett på tv noen gang (ja dårligere enn piloten til Raising Hope, og den dårligste episoden jeg har sett av Gossip Girl). Det gjorde vondt. Ingenting fungerte i det hele tatt, og jeg vurderte å ikke se den ferdig. Men det gjorde jeg, og det skal være sagt at episoden tok seg opp mot slutten. Har selfølgelig hørt at det tar noen episoder før denne serien liksom skal bli bra, og det for all del, den kan ikke bli dårligere. Likevel er jeg skeptisk.

Endelig noen som er enige med meg. Fantes ikke noe bra der i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Endelig noen som er enige med meg. Fantes ikke noe bra der i det hele tatt.

"Endelig". Jeg trodde at alle hatet Spartacus jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...