Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suits var jævlig kult. Spent på hvordan storyen utvikler seg, håper ikke det blir generelt fokus på rettssaker og sånt, men mer en fin blanding av det og den småkriminelle bakgrunnen til Mark.

 

Så også hele første sesong av Louie på bare noen få dager. Må si det er en av de beste komediene jeg har sett! Scenene med Ricky Gervais var også helt hysteriske, fikk nesten pusteproblemer.

Lenke til kommentar

 

Sett de to første sesongene av The Sopranos nå btw, tipper de resterende blir sett ganske fort også. Ustabil kar denne Tony Soprano, ville ikke irritere han for mye.

Personlig har jeg kommet meg ca halvveis i sesong 6 og der har jeg vært en god stund - vet ikke helt hva som er grunnen til at jeg ikke har sett sesongen ferdig, men jeg synes kanskje at det å nærme seg slutten på en så fantastisk bra serie er så trist at jeg ikke har lyst til å bli ferdig, men bare på begynnelsen igjen :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med reklame for serienytt da! Liker diskusjon.no reklame for andre sites eller?

 

Anyways, en bra site dere har laget, og jeg subscriber på RSS feeden deres :p

 

At journalister og bloggere linker til egne saker har vi lenge tillatt, også for de utenfor nettverket.Så lenge det er relevant til trådens tema tillates det (og kjernen i nyheten formidles, slik at det ikke er nødvendig å klikke). Alternativet er at det ikke postes - for det skal være måte på hva man er villig til å gi til en kommersiell aktør helt gratis (og som de tjener penger på). På vår TV-blogg er snille nok til å linke til dette TV-forumet fordi det er her vi ønsker å ha community. Diskusjon.no formidler nyheter takket være brukerne og vi er avhengige av frivillige bidrag. Derfor kan eksempelvis Komplett få lov til å linke til sine tilbud, om det er som svar/relevans på trådens tema. Brukeren får relevant informasjon og forumet får innhold. Der er dynamikken - så gjelder det å finne en akseptabel grense. :)

 

Vi har heller ikke noe imot å hjelpe folk å få igang side (dessverre døde prosjektet, men jeg er ikke fremmed for å finansiere å få igang et nytt forsøk senere).

 

Teipball: Først må logo lages (det som er der nå er rasket sammen kjapt og enkelt), noe som er planlagt i august når designeren er ledig til å bli leid inn for å fikse på endel ting med temaet. Siden er i "betamodus" en periode til - fokus nr. en er å produsere innhold.

Lenke til kommentar

Så første episode av Suits i går. Førsteinntrykket etter noen minutter var ikke bra, men det tok seg virkelig opp. Siste halvdel av episoden likte jeg veldig godt, gleder meg til å se episode 2 i dag. Noen som vet hvor mange episoder som lages i første omgang? Og etterhvert hvordan mulighetene er for en sesong 2...

Lenke til kommentar

Siden er i "betamodus" en periode til - fokus nr. en er å produsere innhold.

Til å være i beta modus har dere svært gode artikler som er meget godt skrevet og direkte interessante serier som det skrives om - Min nye startside blitt.

 

Designet på siden er jo upåklagelig.

 

Jeg har forøvrig sett litt på Luther etter jeg leste en artikkel om den nå nylig - Er svært enig det som blir skrevet. En av de bedre britiske krimseriene jeg har sett på en stund ;)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Takk for skryt - men det skal bli langt bedre. Det som er kjipt er at det ikke kan knyttes tettere til forumet. Forumløsningen vår kan eksempelvis ikke brukes som kommentarsystem (og personlig mener jeg Disqus er bedre til slik - vi har litt arbeid foran oss der). Og selv om det gjøres teknisk mulig, betyr ikke det nødvendigvis at forumet vil bli åpnet opp for slikt.

 

Jeg har nå uansett stor tro på bloggfenomenet (som serienytt i essens er). Bidragene er og forblir bidragsyterens. Optimalt skulle jeg ønske eksempelvis forumbrukerne kunne få igjen litt for bidragene sine på forumet (man får jo publikum og bli del av community, men fortsatt må vi bli bedre på å gi respekt "fortjeneste" til de som er forumets "sjel"). Vi er prisgitt folk som Maury, KjemikerJon og andre som underholder og gir bidrag til utallige tråder.

 

Bare tenk på hva en som Simen1 eller Tom Waits For Alice har å si for innholdet på Diskusjon.no. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg klarer å se for meg hvilken betydning slike brukere har, men den er enorm. Men så kommer jo alle ildsjelene i tillegg - en uvurderlig menge med stoff som kommer derfra også.

 

Det blir spennende å se hva og hvordan dere tar og gjør med siden i månedene som kommer - Og når det kommer til "betaling" for stoff man legger ut - kan man ikke ha en donasjons-løsning på det da? For alle osm ønsker å bidra på den måten. Vet selv jeg fort hadde spyttet inn litt :)

Lenke til kommentar

Så første episode av Suits i går. Førsteinntrykket etter noen minutter var ikke bra, men det tok seg virkelig opp. Siste halvdel av episoden likte jeg veldig godt, gleder meg til å se episode 2 i dag. Noen som vet hvor mange episoder som lages i første omgang? Og etterhvert hvordan mulighetene er for en sesong 2...

 

Tallene til Suits er sterke. Holder serien seg på 4-5 millioner seere de neste episodene så kommer det trolig nok en fornyelse før de 12 episodene er ferdigsendt. Eller en bekreftelse på forlenget sesong 1 til høsten, hvis produksjonen har mulighet for det.

 

Godt for serien er at serien har Burn Notice som lead-in, altså serien som avsluttes når Suits starter uten reklame(det blir reklame etterpå nok, men ikke så veldig mye som ABC og Fox da dette er basic cable-tv).

 

Kanalen trenger også nye serier årene framover for å dekke opp sendeskjemaet kveldene de sender Royal Pains og Burn Notice. Å Det etter at de fant ut de skulle sende Royal Pains og Burn Notice på to forskjellige kvelder. Necessary Roughness og Suits har allerede starta bra, både ved seertallene og kritisk sett, hvertfall bra når det kommer til USA Network sine serier. Så dette er nok to serier som kommer til å sette seg ned en stund slik det virker nå, uansett gangske tidlig å egentlig bedømme. Men jeg tror disse vil holde ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ukjent perle som Terriers. Lights Out. ♥

 

En fantastisk god dramaserie med en veldig ukjent hovedskuespiller som gjør rollen hans perfekt, McCallany burde få en Emmy-nominasjon for hans rolle i "Lights Out". Det er uten tvil noe som ikke burde bli, skuespillet hans var gangske så bra. Det med et godt resterende ensembel av skuespillere bak han. Stacy Keach og Billy Brown(som blir å se på Dexter nå).

 

Som søster-serien Terriers, så endte den dårlig allerede da første episode ble sendt. Men FX lot serien bli sendt ferdig, ulikt mange av disse store nettverkene som ikke engang sier ifra til skuespillerne at de er arbeidslaus før nettet har informert dem.

 

Terriers og Lights Out får neppe noe Emmy`er til høsten. Men det er to serier som virkelig har fortjener hva de får kasta etter seg, og enda mer..

 

Metacritic så har serien like høy prosentandel som Game of Thrones S1.

 

EDIT: Sesong 3 av Parks and Recreation er enda høyere oppe. Kanskje selve serien får Emmy-nominasjon i år? Å ikke hovedskuespilleren?

 

 

90/100 - Hitfix

Thanks to the sharp writing of Warren Leight and a revelatory lead performance by obscure journeyman actor Holt McCallany, Lights Out is a reminder of why Hollywood keeps making boxing stories. Because when they're done well, they're irresistible.

 

90/100 - The Hollywood Reporter

Beyond the superb pilot, Lights Out begins to get wonderfully nuanced and more interesting with each episode. And though the series avoids most boxing cliches while keeping true to the inescapable elements of "the sweet science," the real key to its success is McCallan.

 

http://www.metacritic.com/tv/lights-out

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...