Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det skal være sagt at eg er spent på hvor mange av disse scifi seriene som overlever....

Vel, dette er TNT. Det skal egentlig ikke så utrolig mye til for at serien overlever. 3-4 millioner seere på kanalen og serien er så og si sikkret.

Kanalen har også allerede hyret inn forfattere for en sesong 2 av serien og.

Hva tenker du? Vil den leve selv om den suger?

Lenke til kommentar

Godt å høre det bare ikke var jeg som syntes Falling Skies var skuffende saker. Uansett så har vi noe for de fleste de kommende ukene.

Fredag:

Burn Notice - tilbake med sesong 5. Se opp for Matt Lauria fra Friday Night Lights og The Chicago Code i en av de kommende episodene.

http://www.youtube.com/watch?v=mUmg9S3MgTg

Louie - tilbake med sesong 2 av en av fjorårets beste serier.

http://www.youtube.com/watch?v=8CV1v28B5cg

Wilfred - Blir den nye søster-serien til Louie starter. En svart komedie med Elijah Wood fra Ringness Herre. Basert på australske serien ved samme navn, med samme skuespiller som spiller Wilfred i australske som Wilfred her og.

http://www.youtube.com/watch?v=FjSbrUnZe3g

Suits -Ny pilot som heter "Suits" starter på USA Network, samme kanalen som gir oss Burn Notice, White Collar, Royal Pains og disse andre. Supersmart fyr som vil bli advokat, hmm...låter jo egentlig bedre enn ny alien-fetish fra Spielberg for å være ærlig etter Falling Skies sitt laterlie forsøk. Gina Torres fra Firefly er blant annet med.

http://www.youtube.com/watch?v=uYNDZtdhL8w

Mandag så retunerer både True Blood og Leverage.

Å tirsdag retunerer de greie femme fatale-seriene, The Big C og Weeds.

Lenke til kommentar

Men det skal være sagt at eg er spent på hvor mange av disse scifi seriene som overlever....

Vel, dette er TNT. Det skal egentlig ikke så utrolig mye til for at serien overlever. 3-4 millioner seere på kanalen og serien er så og si sikkret.

Kanalen har også allerede hyret inn forfattere for en sesong 2 av serien og.

Hva tenker du? Vil den leve selv om den suger?

Seertallene er gode faktisk for seriestarten. Det er faktisk årets beste seertall for basic cable, som på ingen måte burde bli sammenlignet med prenium/pay-cable som HBO/AMC/SHO.

Selv om serien sugde, så kan det hende det fenger. Hvorfor en slik serie fikk så mye seertall har vel med at den ble promotert bra, og folk kjøpte det fordi Spielberg-navnet var sammen med plaktene og annen promotering. En serie har ikke nødvendigs gode seertall bare fordi den er bra vet du. ;)

Lenke til kommentar

Falling Skies har all mulighet til å bli bra, om riktige grep blir tatt. Det de gjorde med Jericho ila første sesong er et godt eksempel på akkurat det.

Eller det kan gå som med Flashforward. Fra ondt til verre.

Uansett har kvalitet lite å si, det er mye søppel som overlever. Harmløse serier har langt enklere for å overleve enn de mer provoserende. Kvalitet har lite med det å gjøre.

Spesielt hva vi, som i snitt er menn i 20-årene, har begrenset å si. Våre "generelle" preferanser er ikke de samme som jenter i samme alderen, eldre menn og kvinner eller yngre. At vi er unge menn gjør heller ikke vår "gruppesmak" mer riktig, den er bare en av flere. Det er mest 18-49 aldersgruppen som avgjør (eller for AMC, enda eldre da de satser på det rike publikum). Om en 40 år gammel kjøpssterk kvinne ser kvalitet der en 20 år gammel fattig mannlig student ser søppel, så vil førstnevntes syn bli mer gjeldende. Tough luck. :)

Lenke til kommentar
Suits -Ny pilot som heter "Suits" starter på USA Network, samme kanalen som gir oss Burn Notice, White Collar, Royal Pains og disse andre. Supersmart fyr som vil bli advokat, hmm...låter jo egentlig bedre enn ny alien-fetish fra Spielberg for å være ærlig etter Falling Skies sitt laterlie forsøk. Gina Torres fra Firefly er blant annet med.

http://www.youtube.com/watch?v=uYNDZtdhL8w

Ser interessant ut. Vet du når den begynner?

Lenke til kommentar

noen som vil hjelpe meg?:O jeg har problemer med å huske navnet på en serie... det var for mange år siden, sikkert 7 år siden, en tegneserie som gikk på tv3 tror jeg... så altid på det før jeg dro på skolen, den var laget i frankrike tror jeg, norsk tale, og introen mener jeg å huske inneholdt blant annet en luftballong, hun yngste jenta hadde og en eldre blond søster.. Det var altid sendt før "nascars" tegneserien eller hva faen det het. Help me out please? jeg blir gal av å ikke finne det ut:(

Lenke til kommentar

Savner en oversikt over når nye serier går på norske kanaler.

Ref Boardwalk Empire som akkurat har starta.

Kjekt og kunne bruke Get boksen til noe fornuftig og ikke bruke torrents på alt mulig, selv om brukergrensesnittet suger hardt på ALLE norske mediabokser :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...