Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produksjonen av Magic City har startet.

magiccitycast.jpg

Da har produksjonen av Magic City startet. Serien som skal komme på kabel-tv kanalen Starz i 2012 med en 10 episoders første har Jerry Dean Morgan(The Watchmen), Danny Huston(John Adams) og Bond-piken, Olga Kurylenko(Quantum of Solance) i hovedrollene.

Seriens handling sitert fra Starz:

"As Frank Sinatra rings in a new year in the grand ballroom of Miami Beach's most luxurious dream palace - the Miramar Playa - its visionary leader, Ike Evans, must deal with the Mob, his complicated family and a city in the midst of dramatic change as Fidel Castro takes control of Cuba, just 200 miles offshore. By day the hotel at the center of "Magic City" is all diving clown acts and cha-cha lessons by the pool, but at night Miami Beach reveals a darker truth."

http://blog.zap2it.com/frominsidethebox/2011/06/jeffrey-dean-morgans-magic-city-series-begins-production-in-miami.html

Lenke til kommentar

A propos Curb Your Enthusiasm; En kamerat introduserte meg for den danske tv-serien Klovn for bare noen timer siden, utrolig vittig serie. Finner den hysterisk, våger påstå serien, sammen med Extras, er et mer vellykket forsøk på å utføre "Curb"-konseptet. Larry Davids karakteruttrykk er, ironisk nok, som en overspillende, lite troverdig kopi av Woody Allen. Like're ikke. Klovn The Movie belager jeg meg derimot på å se i nærmeste fremtid.

Anbefaler å sjekke ut Klovn. Altså.

Klovn er helt fantastisk. Kjørte igjennom alle 6 sesongene på ett par uker, unik og veldig morosom serie. Filmen er også å anbefale, stor underholding! :thumbup:

Byrja på Klovn etter å ha sitte på ventebenken ei lita stund. Herreguuuuuuud så forferdeleg pinlegt noko av det er, men så hysterisk.

Ser han uten undetekster, men gjekk fort å venne seg til dansk gitt.

Lenke til kommentar

14. Juli blir Emmy-nominasjonene annonsert. Hvem vil dere se bli nominert?

(Med tanke på at Breaking Bad ikke er med i nominasjonene i år, på grunn av den utsatte sendingen av sesongen slik at den inngår ikke før neste Emmy)

Føler alle komedienominasjonene i år(og tidligere) kommer til å være forferdelige. Glee og Chris Colfer nominert, når brilliante støttespillere i en komedie slik som Nick Offerman(Parks And Recration)

Drama-nominasjonene er en ting Emmy Awards kan hvertfall, og har vært enig i at Mad Men har fortjent alle de prisene den har fått, og Breaking Bad alle de prisene Bryan Cranston(Walter White i Breaking Bad) har fortjent. Å Michael Emerson for Lost i 2009, ohh the memories. :love:

http://www.youtube.com/watch?v=QapfiBnu_Cc

I helheten ble jeg veldig skuffa over sesong 5 av Dexter, den fikk det syndromet til Weeds at serien gikk ned hakk etter diverse vendinger og avsporinger som kom i sesong 5.

Mine "nominasjoner" til noen av katogoriene

Outstanding Drama Series

Mad Men

Fringe

Game of Thrones

The Walking Dead

Boardwalk Empire

Fringe burde få litt kjærlighet i år, men jeg tviler. Ville ha putta inn Friday Night Lights også, da den hadde en fantastisk siste sesong. Men jeg vil se Boardwalk få kjærligheten helst.

Outstanding Comedy Series

Parks And Recration

The Big C

Californication

Community

Louie

Vel, både Parks, Californication og Community kommer neppe inn i katogorien.

Outstanding Lead Performance in a Drama Series

Actor

Jon Hamm(Mad Men)

Sean Bean(Game of Thrones)

Andrew Lincoln(The Walking Dead)

Steve Buscemi(Boardwalk Empire)

William H. Macy(Shameless US)

Skeptisk på om Macy kommer inn, siden Shameless US er en dramedy(mix av komedie og drama altså). Håper å tror de fleste her kommer inn, å jeg ville sett at både Sean Bean og Lincoln fikk nominasjoner, spesielt Andrew Lincoln etter rollen i piloten til The Walking Dead som jeg syntes var spot-on.

Actress

Anna Torv(Fringe)

Elisabeth Moss(Mad Men)

Emmy Rossum(Shameless US)

Mirielle Enos(The Killing)

Connie Britton(Friday Night Lights)

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så nettop ferdig Battestar Galactica serien. Å faktisk ha en serie som går fremover og slutter når det burde slutte (å ikke fortsett med sesonger for å melke) er utrolig deilig. Bare elsker denne serien. Min favoritt av alle Sci-fi serier jeg har sett til nå. Alt med serien føltes riktig. Fra start til slutt så var denne serien konge!

Lenke til kommentar

Bra liste Maury, men Modern Family bør bli nominert til beste komiserie. (Og den bør vinne)

Sesong to er enda bedre enn sesong 1, og sesong 1 var noe av det beste jeg har sett innen sjangeren. Har enda ikke sett en middelmådig episode av MF, til forskjell fra serier som Community og Big Bang f.eks som kan ha dørgende kjedelige episoder innimellom.

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert spurt om dette før, men har dere noen anbefalinger til serier, som jeg kan slappe av litt med i sommerferien?

Tidligere har jeg sett alle sesongene av lost (på tross av de siste 5 var veldig dårlig), første sesong av prison break og de to første sesongene av dexter.

Det er vel slik at jeg foretrekker thriller/action og drama, men når sant skal sies, så er jeg nok åpen for det meste.

EDIT: Jeg liker ikke serier med usammenhengende episoder, sånn som criminal minds og luther.

Langdon :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

MF har bare hatt middelmådige episoder siden nyttår(med unntak av sesongfinalen kanskje). Sesong 2 er da virkelig noe søppel iforhold til sesong 1, jeg var stor fan av sesong 1 men sesong 2 ble bare så elendig at den gikk ned på det svært elendige nivået til The Big Bang Theory og sånt med at det samme problemet gjennomgår hele tiden. Det er ikke noe morsomt når du har sett det samme hundre ganger. Noen små oppkvikkere med Phil og Gloria hjelper ikke serien, når de ikke er 50% av serien engang til sammen. Det er liksom bare Phil, Gloria og ungene som er noe særlig mer på serien.

Åhhh, Cam og Mitchell er homo. Ed O`Neil klarer ikke å huske. Gloria snakker dårlig amerikansk. Phil er bare teit(med resirkulert materiale).

Community kjedelig? Javel, jeg ser kanskje den at noen episoder er litt kjedeligere enn andre. Men Modern Family bedre, spesielt denne sesongen? What!?

Louie er dessto også en mer verdig kandidat enn Modern Family, Community og det meste annet. Parks And Recration burde bli nominert, men ikke få en vinn. Louie burde få den, da Louie samtidig er en morsom serie og en ny serie som gjorde det bra. Både hos kritikerne, publikummet, og kanalen.

Parks And Recreation burde få nominasjon for Aziz Ansari eller Nick Offerman til Emmy for en støttespiller i en komiserie.

Ellers burde Dramedy bli en egen sjanger. Det blir egentlig passe feil å sette opp The Big C, Weeds og Californication opp mot serier som The Big Bang Theory og Modern Family o.s.v. Alle som har en viss peiling om seriene burde si seg enige i det.

http://www.deadline.com/2011/06/emmys-do-they-need-dramedy-category/

Luther tilbake snart

luther-6.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg har sikkert spurt om dette før, men har dere noen anbefalinger til serier, som jeg kan slappe av litt med i sommerferien?

Tidligere har jeg sett alle sesongene av lost (på tross av de siste 5 var veldig dårlig), første sesong av prison break og de to første sesongene av dexter.

Det er vel slik at jeg foretrekker thriller/action og drama, men når sant skal sies, så er jeg nok åpen for det meste.

EDIT: Jeg liker ikke serier med usammenhengende episoder, sånn som criminal minds og luther.

Langdon :)

Så selv Luther nå, og syntes det var veldig bra. Er en liten rød tråd gjennom sesong 1. Ellers ville jeg anbefalt The Walking Dead. Konge serie. :D

Lenke til kommentar

Alt jeg har sett av modern family... lyser enkel, trygg middelmådighet. Har sett noen få episoder, uten at jeg vet hvilken sesong de stammer fra. (altibox tvguide mangler dessverre slik info om serier.)

Grei nok, jeg dømmer basert på få episoder, men det må være lov med et sånt konsept. Jeg skjønner hvorfor serien er populær, men populær betyr ikke nødvendigvis knallbra. Tynne stereotypiske karakterer, ca. null dybde og humor med bred apell. Det fungerer, men ikke stort mer enn det.

Jeg forlanger kanskje litt mye av humor generelt, men det fins eksempler fra nyere tid på at det faktisk går an å gjøre det mer komplekst og på nyskapende måter, og da syns jeg ikke at man skal skryte for mye av serier som fungerer kun fordi de velger en trygg og enkel mal.

Lenke til kommentar

Er enig med Maury når han sier sesong 2 av MF var dårligere enn sesong 1. De begynner å gå litt tom for ideer kanskje, men selv synes jeg de klarer seg bra enn så lenge. Selv rangerer jeg det høyere enn Community. P&R har jeg ikke sett sesong 3 av enda, fordi den har jeg spart som sommerferiebonus, men gleder meg veldig til den. Så konklusjonen for min del er ihvertfall at komedieprisen faktisk må gå til godeste Mr. Pilkington og Ricky Gerivais Show sesong 2. Det er kanskje ikke høykultur og production value, men det er faktisk den serien som får meg til å le mest. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...