Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, fantastisk poster. Curb er en av mine favorittkomedier ever, lzzm! Har store forhåpninger til neste sesong. Ricky Gervais er gjesteskuespiller, og det kan ikke skuffe. Curb har hatt mange gjesteskuespillere iløpet av sesongene. Har dere noen favoritter? Selv synes jeg episodene med Ted Danson er fantastiske. Og hvem kan glemme Seinfeld-crewet og Ben Stiller? :D

 

Ted Danson-episodene er ganske bra, elsket spesielt en i sesong 1 og en i sesong 3 mener jeg som er mine favoritter. Men han er gangske så tilbakevendene gjesteskuespiller, så han er så og si en fast gjesteskuespiller nesten. Håper han kommer tilbake nå som de filmet i New York samtidig som Ted Danson var med i produksjonen av sesong 3 av Bored To Death også. Som er en herlige serie.

 

Jeg må si jeg elsker disse komiseriene på HBO(Med Eastbound & Down) pluss Louie som går på FX som er pure gold. Louie er sammen med The Walking Dead og Boardwalk Empire i mine øyne de tre beste nye seriene i 2010 for min del. Den er bare så god.

 

Ben Stiller likte jeg også.

 

CurbTherapists_1194895096-000.jpg

Steve Coogan som psykologen til Larry som ender i fengsel for å hjelpe Larry i å "stage" et ran. Epicface på Coogan når Larry møter han når han har sluppet ut av fengslet. Coogan er litt helt :love:

 

For å snakke litt om hovedpersonene. Larry og Leon Black er grunnene til at jeg forsetter på serien. Selv om ingenting er dårlig med denne serien i mine øyne. Bare at de to er drivkraften. Jeff og kona hans blir bare masete, jeg synes det blir altfor mye skriking fra spesielt kona, selv om det og til tider fungerer bra. Spesielt når Larry får skylda, eller er skyldig i noe. FUCK YOU LARRY DAVID!!!

 

Leon Black spør du meg er den herligste african-american i en komiserie. Samtalen han med Hale, eller hva han het(som jeg har posta tidligere) oser av epicness selv etter å ha sett det kanskje 30 ganger, og episode 3 ganger. Det er egentlig min favorittepisode før Seinfeld-sesongen som jeg elsker.

 

Tilbake på gjesteskuespillere så var Michael Richards en favoritt i sesong 7 med selvfølgelig Jerry Seinfeld. Selv om jeg ikke direkte følger med stand-up`en til Seinfeld. Så synes jeg mannen er selv genial i dag, noe jeg har sett i Curb og i Talking Funny-spesialen på HBO med Ricky Gervais, Chris Rock og Louis CK(Louie). Må også sies at jeg var fan av Seinfeld-serien.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

A propos Curb Your Enthusiasm; En kamerat introduserte meg for den danske tv-serien Klovn for bare noen timer siden, utrolig vittig serie. Finner den hysterisk, våger påstå serien, sammen med Extras, er et mer vellykket forsøk på å utføre "Curb"-konseptet. Larry Davids karakteruttrykk er, ironisk nok, som en overspillende, lite troverdig kopi av Woody Allen. Like're ikke. Klovn The Movie belager jeg meg derimot på å se i nærmeste fremtid.

 

Anbefaler å sjekke ut Klovn. Altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med sesong 1 av Luther. Må være den beste krimserien jeg har sett. Idris Elba og Ruth Wilson; To herlige skuespillere. Må laste ned flere filmer/serier med disse personene i! :dribble:

Han er strålende i The Wire, men i Luther irriterte han meg litt, sammen med resten av castet. Det ble litt for mange klisjéer og en del plagsom overspilling. Blir serien bedre utover sesongen, eller holder den samme nivå hele veien? Droppet selv ut etter to-tre episoder.

 

Ellers er jeg helt enig både når det gjelder Curb og Louie. Latterlig bra serier med to av verdens skarpeste komikere i hovedrollene.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

A propos Curb Your Enthusiasm; En kamerat introduserte meg for den danske tv-serien Klovn for bare noen timer siden, utrolig vittig serie. Finner den hysterisk, våger påstå serien, sammen med Extras, er et mer vellykket forsøk på å utføre "Curb"-konseptet. Larry Davids karakteruttrykk er, ironisk nok, som en overspillende, lite troverdig kopi av Woody Allen. Like're ikke. Klovn The Movie belager jeg meg derimot på å se i nærmeste fremtid.

 

Anbefaler å sjekke ut Klovn. Altså.

 

Klovn er helt fantastisk. Kjørte igjennom alle 6 sesongene på ett par uker, unik og veldig morosom serie. Filmen er også å anbefale, stor underholding! :thumbup:

Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg synes Larry David er irriterende, til tider urealistisk overdrivende. Er det som ødelegger disse "Seinfeld"-spøkene der han henger seg opp i detaljer og sånn. Mao. Konseptet funker etter min mening bedre i Klovn og Extras, og spøkene relatert til hovedpersonen funker bedre i Seinfeld.

Lenke til kommentar

Klovn er helt fantastisk. Kjørte igjennom alle 6 sesongene på ett par uker, unik og veldig morosom serie. Filmen er også å anbefale, stor underholding! :thumbup:

Korrekt, har alle seks sesonger jeg også.

 

Sett igjennom minst et par ganger og det er like fantastisk hver gang.

 

Er nok den morsomste serien jeg har sett.

Lenke til kommentar

Er det "urealistisk overdrivende" å henge seg opp i detaljer? Jeg synes Larry nesten alltid prinsipielt har helt rett.

 

This.

 

I tillegg så er Larry typen som alltid får skylda, det er mye mer kvalitet i en serie som Curb framfor Klovn. Mye bedre skuespill, bedre komikk, bedre gjesteskuespillere og du kan ikke sammenligne de to, fordi det er helt ulike nivå.

 

Extras er bedre enn Curb ja, men Extras er over for lenge siden. Å er gangske lite relevant for min del.

_____________________________________

 

Første promoer og videoer for siste sesongen av Rescue Me, som også har litt fra tidligere sesonger i seg. Ser fram til slutten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IodQ6P5-GrQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=bcEzWd5Arh8

 

http://www.youtube.com/watch?v=dIBYhLqNGN0

 

http://www.youtube.com/watch?v=k2_aQE-2vYA

 

Gøy å se at store deler av casten har fått nye roller i serier som Boardwalk Empire, How To Make It In America o.s.v. eller nye serier.

Lenke til kommentar

Er det "urealistisk overdrivende" å henge seg opp i detaljer? Jeg synes Larry nesten alltid prinsipielt har helt rett.

Jeg snakker i forhold til spillestil og uttrykksevne, skriptet er som sagt greit humoristisk poeng i seg selv. Det jeg sier er at jeg ikke syns Larry David er en god skuespiller, og at jeg derimot synes Jerry Seinfeld til en viss grad er dyktigere til å uttrykke denne frustrasjonen for bagateller. Men igjen er også hans form noe jeg betrakter med måte. Kongen av denne typen humor vil jeg forsåvidt påstå er Woody Allen. Kungen.

 

This.

 

I tillegg så er Larry typen som alltid får skylda, det er mye mer kvalitet i en serie som Curb framfor Klovn. Mye bedre skuespill, bedre komikk, bedre gjesteskuespillere og du kan ikke sammenligne de to, fordi det er helt ulike nivå.

Det er nettopp dette som er utgangspunktet for Frank Hvams karakter i Klovn, og forskjellen fra Curb er etter min mening som sagt at Larry Davids skuespillerevne er et middelmådig forsøk på å formidle Allens og, sin egen lille protegé mr. Seinfelds, "bagatell"-humor. Jeff Garlin er forresten også en helt forferdelig skuespiller og komiker. Mens så liker jeg ikke stand-up i utgangspunktet, da.

 

Klovns forsøk er etter min mening mer treffende. Jeg bryr meg ikke om USAs Hollywoodkjendiser opptrer med sitt ironiske selvbilde som eneste komiske referanse. I allefall ikke når det skjer over åtte sesonger, og alle gjesteopptrednene skal spille frekke, arrogante eller dumme. Dette ser vi jo i alle disse seriene, og det blir litt "oppgulp"-følelse av det for min del. Extras var hilarious, Hjerte til hjerte omtrent like fett, mens Hjerte til hjerte: Spelet bare ble en eneste lang kavalkade av gjesteopptredender som gjorde alt for å speile disse kleine stemningene vi kjenner fra Ricky Gervais' tidligere tv-konsept. Slik føles det også med Curb. Kanskje jeg liker Klovn bedre fordi jeg ikke har hørt en dritt om skuespillerene.

 

Forøvrig usaklig og ubegrunnet argument, en kan absolutt si Curb og Klovn er på samme nivå, men du er åpenbart ikke den som studerer skuespill. Klovns skuespillere er faktisk utrolig gode, forutsatt at dét du selv ser i skuespillet er prestasjon, fremfor mimikk og manus. Manus har jeg ikke sagt noe i mot, men jeg vil fortsatt våge å si at Klovns manus er mer eksplisitt, utfordrende og smart. I tillegg går harselleringen i Curb utelukkende ut på kødding med stjerners image, kanskje litt forhåndsdømming (hvilken sitcom bruker ikke dette?), og denne bagatellgreia.

Endret av lubo.carson
Lenke til kommentar

Vel, du kan forsette å si det. Men jeg endringer ikke meningen på det, Curb er bedre enn Klovn.

________________________________

 

Ny casting til Touch, Danny Glover

 

dgloverksutherland30011.jpg

 

Danny Glover has been cast opposite Kiefer Sutherland in Fox’s high profile drama pilot, which revolves around a father (Sutherland) who discovers that his autistic and mute son (David Mazouz) can predict events before they happen.

 

Serien er skapt av Tim Kring(Heroes), og starter midseason hvis serien blir satt opp til serie i starten av 2012. Dette blir første serien til Kiefer Sutherland postmortem "24" ved unntak av webserien "The Confession".

Lenke til kommentar

Gleder meg til Touch, håper den blir en suksess. Men jeg må innrømme jeg er litt skeptisk til det , utifra plottet og Heroes produseren men håper jeg tar feil.

 

 

Ellers har jeg endelig fått meg gjennom sesong 8 av one tree hill. Trodde det var siste sesongen men aller siste sesongen blir visst sesong 9, og den er det kun bestilt 13 episoder til ettersom jeg forstår?

 

 

Så har jeg Two and a half men som jeg ser i ny og ne, er i sesong 3 på den.

Skulle derfor ha hatt en ny serie å følge med på, en serie som jeg kan bli hekta på å bare må se mer og mer av

 

har du noe godt å anbefale meg Maury ?

 

Edit; Så akuratt reklame for Chicago Code på tv2, er den noe tess?

Noen som har sett?

Digget The Shield, er fra samme skaperen så jeg

Endret av Cryflopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...