Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke så veldig gira på Pyrates. Alt jeg har lest om den får meg til å virke som Fox vil prøve å få seertall ved å lage en egen (nesten)blå-kopi av Jack Sparrow.

 

Vikings er jeg også veldig skeptisk på om er noe for meg. Med tanke på jeg ikke klarte The Tudors, ble for lite fremgang og veldig tørr serie for min del. Å Camlot er noe elendig piss synes nå jeg.

 

Port Royal gleder jeg meg veldig til. FX sine serier har dette litt dystre i seg som fungerer veldig bra i spesielt serier som The Shield, Justified o.s.v. hvor hovedpersonene ikke er en A4 super-cops eller awsome guy with awsome skills. En pirat-hovedkarakter som virkelig er en røver hadde vært bra.

 

Forresten er også FX i gang med å caste folk til tv-utgaven av Powers. Som er en tegneserie fra samme forlag som The Walking Dead og Chew(som nevnt tidligere blir utvikles av Showtime). Castingen startet med Kyle Chandler fra den fantastiske Friday Night Lights i hovedrollen.

Powers is set in a world where superpowers are relatively common but not mundane. It follows the lives of two detectives, Christian Walker and Deena Pilgrim, police officers in a Homicide department devoted to cases that involve "powers" (people with superpowers). Walker himself used to be a costumed superhero named Diamond, but became a police officer after he lost his abilities. Though stripped of his powers, he still retains his contacts within the superhero community, even becoming engaged to an ex-colleague, who is later killed. In later issues, Walker is offered the chance to become the world's latest secret Guardian as part of The Millennium Guard, a secret group of intergalactic guardians, accepting the responsibility and the powers that come with it.

 

powerscover.jpg

Lenke til kommentar

Ny forlenget preview til Person of Intrest. Ser fremdeles gangske bra ut, og gleder meg til å se både Michael Emerson og Jim Cavizel igjen på skjermen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bCM14jNOYcQ

 

Her er også en god titt på nye serien med Sarah Michelle Gellar som egentlig skulle starte på CBS, men som ble flytta over til The CW som CBS eier. Nestor Carbonell(Lost) og Ioan Gruffudd(Fantastic Four).

http://www.youtube.com/watch?v=J1OWpkrF40k

 

 

Å en lengre titt på How to Be a Gentleman med David Hornsby(It`s Always Sunny In Phildelphia) og Kevin Dillon(Entourage) i hovedrollene med blant annet Rhys Darby(Flights of The Conchords) i de andre rollene.

http://www.youtube.com/watch?v=yJSo2Mm3uNc

Lenke til kommentar

Det er vel ikke JAG du mener?

Jeg har ikke sett på den, men husker den gikk på 90-tallet

 

 

Jeg tenkte først på JAG, men den handler jo om advokater i marinen(?), der en av de tidligere pilotene (Harmon?) er tidligere jagerfly pilot.

He-he, nei, det er ikke JAG.

JAG husker jeg godt, og ligner ikke så veldig mye på Airwolf at det gjør noe.

Tilbragte et par timer på Wikipedia og Google i min leting, men fant ikke noe. Irriterende.

Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke om dette er den rette tråden å spørre i, men jeg fant ikke noe som lignet på Film-ID, lurer du på hva filmen heter? Spør her! for TV-serier.

 

Jeg leter etter en TV-serie, sannsynligvis amerikansk, some foregikk i Sør-Amerika eller noe i den duren og omhandlet noen piloter for et jagerfly eller noe slikt.

Serien minnet meg veldig om Airwolf, og så vidt jeg husker, gikk den på TV3 / TV Norge på 90-tallet.

 

Noen som aner hva jeg prater om?

Hehe, det er ikke Air America? Da serien, ikke filmen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke om dette er den rette tråden å spørre i, men jeg fant ikke noe som lignet på Film-ID, lurer du på hva filmen heter? Spør her! for TV-serier.

 

Jeg leter etter en TV-serie, sannsynligvis amerikansk, some foregikk i Sør-Amerika eller noe i den duren og omhandlet noen piloter for et jagerfly eller noe slikt.

Serien minnet meg veldig om Airwolf, og så vidt jeg husker, gikk den på TV3 / TV Norge på 90-tallet.

 

Noen som aner hva jeg prater om?

Hehe, det er ikke Air America? Da serien, ikke filmen.

Jo, der har du det!

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar

Syns du gir lite cred til Tim Minear, Maury.

 

Haha, gøy at du med Nathan Fillion mens du snakka om Tim Minear også bringte tilbake et lite minne.

 

Fant de siste episodene av Drive jeg aldri så, som jeg vurderer å se en gang iløpet sommeren hvis jeg får tid. Er vel 3-4 episoder jeg ikke så. Serien ble vel øksa etter tredje episode, og de 2 siste episodene ble sendt på nett.

 

Søren meg en del kjente med i den serien. Emma Stone :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=vk3BCECQczs

Endret av Maury
Lenke til kommentar

How to Make it in America var jo faktisk ganske bra. Serien føles veldig autentisk og ekte, digget spesielt feste scenene. Synd at sesongen var så kort, 8 episoder er jo helt latterlig! Og så ble det jo så jævlig spennende mot slutten...gah.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

How to Make it in America var jo faktisk ganske bra. Serien føles veldig autentisk og ekte, digget spesielt feste scenene. Synd at sesongen var så kort, 8 episoder er jo helt latterlig! Og så ble det jo så jævlig spennende mot slutten...gah.

Vi som så det når det var nytt har snart venta TO år på sesong nummer to... Historiens største tease.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Liten oppsummering av ukas pilot-nyheter o.s.v.

 

More As This Story Develops

aaronsorkinhboslice.jpg

 

Piloten "More As This Story Develops" fra Aaron Sorkin på HBO begynner å ta form..

 

Noe det virker som blir, med tanke på hvor på godfot Sorkin er med HBO for tiden og med suksessen til The Social Network. Veier inn dette godt inn for en serie HBO kan sette inn i sendeskjemaet.

 

The project centers on cable news anchor Will McCallister (Jeff Daniels), who has his own show, as well as the show's female executive producer and staff. Emily Mortimer is yet to close her deal for the female lead of the executive producer, MacKenzie. Waterston will play Charles Skinner, the president of the cable news division and Will's immediate superior who hired MacKenzie behind Will's back.

 

Disse har blitt locket inn til serien, med Jeff Daniels i hovedrollen:

Jeff Daniels

Sam Waterson

Alison Pill

Olivia Munn

 

Med spesielt Daniels og Waterson ser serien enda mer stødigere ut. Ser så langt ut til å bli en kryssning av Studio 60 og Mad Men. Får håpe female-leaden blir bra og.

_________________________________________________________________

 

Halle Berry-dramaserie til kabel-tv, HBO eller Showtime?

t1larghalleberry.jpg

 

DreamWorks Television har denne uka sendt ut tilbud til en ny dramapilot med Halle Berry satt til å spille hovedkaraktern. DreamWorks har fått mange bra tv-serier sendt på kabel-tv de siste årene. The Pacific(med Playtone), Rescue Me, Band of Brothers(med Playtone), United States of Tara og kommende Falling Skies.

 

Mer om konseptet:

I hear that the project, from DreamWorks TV, is eying a quick turnaround, and a decision could come as early as tomorrow. The script, which I hear would have the Oscar winner starring as a college professor, was written by 30-year industry veteran Lee Rose. A queen of TV movies in their heyday during the 1990s, Rose segued to episodic directing over the past 10 years. She also co-ran with Martha Kauffman the WB series Related.

____________________________________

 

Morena Baccarin til Homeland

mbaccarin30011053115222.jpg

 

Nye tv-serien til Showtime ser bedre ut for hver gang jeg enten ser en promo eller en ny casting-tidbit. At serien med Damian Lewis(Band of Brothers), Claire Danes og Mandy Patikin(Criminal Minds) får nå Morena Baccarin fra V og FireFly med på serien er noe jeg liker.

 

The upcoming thriller, from 24 executive producers Howard Gordon and Alex Gansa, centers on Marine Sergeant Scott Brody (Damian Lewis), who returns home eight years after going missing in Iraq, and Carrie Anderson (Claire Danes), a driven CIA officer who suspects he might be plotting an attack on America. Baccarin co-stars as Jessica Brody, Scott’s smart, strong wife.

 

For de som fremdeles ikke vet, V ble kansellert for 2 uker siden.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke Morena i V, men hun var flott i Firefly og jeg mistenker at hun vil bidra godt til Homeland, som ser ut til å bli en knallgod serie.

 

 

Er straks ferdig med Sesong 1 av Luther, takk for tipset til den som postet reklamen for sesong 2 for ikke så lenge siden. Fantastisk serie.

Lenke til kommentar

Heller ikke jeg, men hun var fantastisk digg i Stargate SG-1 synes jeg. Har aldri sett firefly, men kan tenke meg hun var bra der også. I V 2009 var hun i mine øyne helt ødelagt av klærene, den stygge hårklippen og den bleke huden (hun er egentlig fra Brasil og skal se mye brunere ut, som Adriana Lima eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...