Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Hille: Hehe, sett den for lenge siden. Uttrykket Jon Hamm kommer med på slutten er episkt. :D

 

 

Angående Fringe. Det blir et mer sammenhengde plot i sesong 2, samt at sesong 2 er en stor sesong når det kommer til mytologien i serien(noe det også det er en del av i sesong 3 og). Synes sesong 1 ikke var noe særlig. Men sesong 2 og sesong 3 er helt klart bedre boller enn sesong 1.

Lenke til kommentar

 

Angående Fringe. Det blir et mer sammenhengde plot i sesong 2, samt at sesong 2 er en stor sesong når det kommer til mytologien i serien(noe det også det er en del av i sesong 3 og). Synes sesong 1 ikke var noe særlig. Men sesong 2 og sesong 3 er helt klart bedre boller enn sesong 1.

 

Da ser jeg ut sesong 1 og gleder meg til historien videre. :)

Lenke til kommentar

Ny teaser for Homeland.

 

Med Damian Lewis(Band of Brothers), Claire Danes og Mandy Patinkin(Criminal Minds) som starter på Showtime til høsten. Å blir da mest sansyneligvis sendt før eller etter Dexter samme kveld. Serien er produsert av 24-produsentene Howard Gordon og Alex Gansa.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bSTN7ClsewQ

 

EDIT:

 

Ang. Luther. Serien er tilbake med 4 episoder i Juni på BBC. De blir sendt to kvelder, fordelt med 2 episoder på hver kveld. BBC har som vanlig ikke annonsert dato, fordi det er noe de typisk ikke gjør egentelig før noen par uker før det blir sendt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Denne uka er det 1 år siden to av de største tv-seriene noensinne ble avsluttet. Både 24 og Lost sendte sine siste episoder denne tiden i fjor.

 

Rare er at jeg kan ikke si at jeg har savna serien så veldig, men det har ikke vært en eneste serie utenom Fringe som har gjort meg like spent som Lost brukte å gjorde.

 

The Event som prøvde å gjøre en etterlingning av både 24 og Lost samla i en serie feilet. Det samme gjorde også Flashforward.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke savnet Lost på den måten at jeg har sett episoder om og om igjen siden i fjor. Men jeg var mye mer engasjert i Lost enn det jeg har vært i de seriene jeg har fulgt i år. Mulig bare Fringe som har vært noe av det samme. Men hadde ikke takket nei om de hadde laget noe om tiden før Jack & CO. En miniserie om dharma eller noen av de andre som hadde vært på øya.

 

24 hadde jeg maraton i sommer, de 5 første sesongene så fikk en liten oppfriskning der. Jack er uten tvil sjef.

 

Er forresten ferdig med Mad Men nå og skal starte på en ny serie. Tenker å begynne på Game og Thrones og mulig The Walking Dead. Men er det noen andre serier som jeg burde titte på. Tenker hovedsakelig på The Sopranos, The Wire eller Oz. Forslag om hvem som skal startes først på?

Lenke til kommentar

Har ikke savnet Lost på den måten at jeg har sett episoder om og om igjen siden i fjor. Men jeg var mye mer engasjert i Lost enn det jeg har vært i de seriene jeg har fulgt i år. Mulig bare Fringe som har vært noe av det samme. Men hadde ikke takket nei om de hadde laget noe om tiden før Jack & CO. En miniserie om dharma eller noen av de andre som hadde vært på øya.

 

24 hadde jeg maraton i sommer, de 5 første sesongene så fikk en liten oppfriskning der. Jack er uten tvil sjef.

 

Er forresten ferdig med Mad Men nå og skal starte på en ny serie. Tenker å begynne på Game og Thrones og mulig The Walking Dead. Men er det noen andre serier som jeg burde titte på. Tenker hovedsakelig på The Sopranos, The Wire eller Oz. Forslag om hvem som skal startes først på?

 

Jeg ser iallfall The Wire nå, og stortrives med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forresten ferdig med Mad Men nå og skal starte på en ny serie. Tenker å begynne på Game og Thrones og mulig The Walking Dead. Men er det noen andre serier som jeg burde titte på. Tenker hovedsakelig på The Sopranos, The Wire eller Oz. Forslag om hvem som skal startes først på?

 

Jeg har ikke klart å se noe særlig på The Wire enda, jeg synes det er for tungt. Av Sopranos og Oz hadde jeg valgt Oz. Den gjengen er helt konge :thumbup: Masse herlig ondskap og rå vold!

Lenke til kommentar

Oppsummering av 2010-2011 sesongen på de store nettverkene(The CW, CBS, ABC, NBC og Fox)

 

  • 20.8%(5 stk) av de nye dramaseriene som ble sendt overlevede til en sesong 2.
     
  • Harry's Law, Body of Proof, Nikita, Hawaii 5-0 og Blue Bloods var seriene som overlevde av drama`ene. Ingen av seriene tilhører Fox.
     
  • Ved unntak av Masterchef USA, eneste serien som overlevde på Fox denne sesongen var animasjonserien "Bobs Burgers".
     
  • Kabel-tv var "snillere", der dramaene Shameless US, Game of Thrones og The Walking Dead ble fornyet før sesongene ble ferdigsendt.

 

Alikevel ser de seriene som er plukka opp gangske bra. Spesielt Awake, Person of Intrest, Terra Nova og Alcatraz. Med Ringer, The Playboy Club, og kanskje Free Agents som andre gode.

Lenke til kommentar

Hvis Fox dumper en serie er den som regel bra. :p

 

Jeg vil si det ja. Synd at The Chicago Code sin seriefinale blir sendt i natt. Skulle faktisk ønkset mer av den serie.

 

Det er så synd at alle Shawn Ryan-seriene blir øksa som har kommet de siste årene. Terriers ble økset etter første sesongen var ferdig, og TCC som nevnt blir ferdigsendt i natt. Pluss at "Confessions of a Contractor"-draftingen aldri ble til en pilot engang, på grunn av castingproblemer, fant visstnok ikke de riktige folkene til piloten.

 

Sammen med Rob Thomas(Veronica Mars/Party Down) er Shawn Ryan helt klart en av de produsentene som burde gå permament over til kabel-tv å lage serier for Starz, FX, HBO, Showtime eller AMC. Det er ingen som ser ut til å forså seriene dems på vanlig tv.

 

Blir uansett gøy å se hva som skjer med Fox i 2012-2013 sesongen da Fox ikke lengre har House. Siden skuespillerne, av dem Hugh Laurie vil gå av da.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Trist men sant er det!

 

Du har også avataren som representerer det absolutte eksempel på dette. ;)

 

 

Blir uansett gøy å se hva som skjer med Fox i 2012-2013 sesongen da Fox ikke lengre har House. Siden skuespillerne, av dem Hugh Laurie vil gå av da.

 

Det ville ikke overrasket meg om de forsøkte å hale mer penger ut av det ved å lage en spin-off eller faktisk fortsette med serien, bare uten Hugh Laurie.

Lenke til kommentar

Tviler på en spinnoff av House. Da det ikke ble noe videre ut av den egne serien rundt en karakter som ble introdusert i sesong 5 og som gikk ut i sesong 6 ikke fikk sin egen serie, noe som var planlagt men ikke gikk igjennom.

 

Virker som om David Shore(som har skapt House) prøver å shoppe en ny serie med Amber Tamblyn(som hadde en tilbakevendene gjesterolle i House denne sesongen) istedenfor noe spinnoff av House. Men igjen, så kan jo andre fyre opp en spinnoff, men tviler.

 

Litt mer om prosjektet:

http://www.tvline.com/2011/04/scoop-amber-tamblyns-post-house-plans-revealed/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...