Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joepantoliano2011042001.png

Yeah, Joe Pantoliano fra The Sopranos(som han fikk Emmy for) skal gjestespille i den kommende sesongen av How To Make It In America.

 

tomei.jpg

Å for å ikke snakke om Aaron Sorkin-piloten "More as the Story Develops" på HBO som ser ut til å bare bli bedre og bedre jo mer det kommer fram om piloten. Kandidat for female lead i serien, vel Oscar-nominerte Marisa Tomei!

 

 

http://www.nypost.com/p/pagesix/casting_marisa_7ZN2LNFRh1hC45JN5bfWDO

Lenke til kommentar

Du må ta i betraktning at serien ikke er lovet til serie. Den er bare i produksjon, til å bli en eventuell pilot. Så til serie om HBO ønsker det.

 

Å at den forsatt må gjennom en pilot-runde i 2012 for å komme igjennom. HBO har allerede fylt opp kvota si for 2011, og 2012 er i nærhetene den og.

Lenke til kommentar

Ohh ohh, what up haters and players? FX sin sommer-lineup er annonsert.

 

wilfredfx.jpg

Wilfred - 23. Juni

Ny serie med Elijah Wood(Ringness Herre/Sin City) i en ny svart komedie fra kanalen. Serien handler om en fyr som egentlig skal ta selvmord, men ender opp å se en hund som et ekte menneske.

 

louiex.jpg

Louie - 23. Juni

Nok en sesong av denne geniale komiserien med Louis CK. Watch out, Talking Funny-spesial natt til fredag på HBO med of course, Louis CK. Andre som er med, er hans britiske "bestevenn" Ricky Gervais, pluss Chris Rock og Jerry Seinfeld. Hvis du ikke er en tragisk sjel som ikke liker å le eller komikk, se denne spesialen. Det er noe mer enn et vanlig standup-show. Det er en "helt vanlig" samtale mellom komikere om komikk o.s.v.

 

largerescuemejimmy.jpg

Rescue Me - 12. Juli(Siste sesong!)

Emmy-vinnende serien med en siste sesongen som avsluttes noe rundt 9/11 som er et viktig tema i serien om Tommy Gavin og hans kolleger i FDNY.

Lenke til kommentar

Fringe kanskje, siden du har ferie og det tar lengst tid.

 

EDIT: Du kan egentlig og med god samvittighet hoppe over en del episode av Fringe S1. Siden mange av dem er udugelige, det er liksom ikke før i sesong 2 serien blir bra synes jeg. Å jeg elsker serien nå.

 

Men The Walking Dead er best. Så decide yourself.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke Game of Thrones-tråden, som skikkelige folk?

 

Synes det er helt greit med litt generell diskusjon om serien i denne tråden, og det må da være lov å si hva man synes. Men diskusjon rundt selve handlingen er kanskje ikke så mye vits å ta her inne.

 

Så lenge dere bruker spoiler-tags er det egentlig det samme for meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var første sesongen av Fringe som var best. Så ville startet på det. Jeg hoppet direkte fra siste episode i sesong en til første i sesong to. Da merket jeg nedgang. Har tatt en pause mellom sesong to og tre og digger det nå.

 

Det er jeg helt uenig i deg i.

 

Store deler av sesong 1 ble som en billig kopi av X-Files, uten noe tegn til røde tråder en gang.

 

Med karakterer som ikke var bygd opp for seerne enda, selvfølgelig er ingen karakterer helt for alle med en gang. Men det var som om forfatterne bare prøvde å kjøre John Noble som seriens klovn, og eneste underholdningsverdi. Olivia var rett og slett kjedelig i sesong 1, og hu ble mye bedre i sesong 2 og mer nå i sesong 3.

 

Nesten det eneste som var med sesong 1 var slutten, og John Noble(men det blir også litt for mye av masinga hans også etterhvert).

 

Sesong 2 hadde mye mere røde tråder, så det faktisk ga en mening å forsette å se serien. I tillegg var karakterutviklingene mye bedre, og det var lettere å like karakterne for enhver seer som ikke var i bliss. Den formelen forsetter forsetter de med så langt i sesong 3.

 

Det i tillegg med game-changern i sesong 2(eller delvis i slutten av sesong 1) er også det som ga serien en del mer skryt av kritkerne og.

Lenke til kommentar

TV.com rangerer ikke etter rating, men popularitet. Stor forskjell.

 

De ti høyest rangerte tv-seriene på IMDB er:

1. Planet Earth

2. The Wire

3. Band of Brothers

4. Arrested Development

5. It's Always Sunny in Philadelphia

6. Freaks and Geeks

7. Firefly

8. The Sopranos

9. Twin Peaks

10. Seinfeld

 

Uoffisiell topp 44, kan ikke garantere at alt på den stemmer 100%. Men jeg ville uansett aldri valgt tv-serie utfra IMDB-rating, da det er noe de gjør enda dårligere enn film. Nesten alle tv-serier får kjempescore, enkelt og greit fordi det er bare de som ser på, og dermed liker serien, som setter karakter.

 

Fringe har 8,8, Entourage 9,1, Chuck 8,4, CSI 8,3. Bare svada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...