Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må kaste meg på Freaks and Geeks bølgen. En flott serie med veldig mange kjente ansikter. :D

 

Er det mange her som ser på Peep Show? Den er blant mine topp 10 komedieserier noensinne nå! Må nevnes at det er en kvalitetsliste. Ikke noe friends, himym, etc tull! Isåfall, legger igjen et lite youtubeklipp for dere som ikke har sett serien:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9dmtQ8pKTk0

 

Forresten, noen her som kan foreslå noen gode britiske serier til meg? Her er en liten liste over hva jeg liker fra øya:

- The Office

- Extras

- Peep Show

- The Inbetweeners

- How not to live your life

- The Trip

- Spaced

- An Idiot Abroad

 

Må også nevne at jeg generelt sett ikke liker serier med levende publikum/latterspor. Med noen unntak, så klart.

Endret av Autzen
Lenke til kommentar

Forresten, noen her som kan foreslå noen gode britiske serier til meg? Her er en liten liste over hva jeg liker fra øya:

- The Office

- Extras

- Peep Show

- The Inbetweeners

- How not to live your life

- The Trip

- Spaced

- An Idiot Abroad

 

Må også nevne at jeg generelt sett ikke liker serier med levende publikum/latterspor. Med noen unntak, så klart.

 

Coupling?

 

Ja, det er latterboks, noe som jeg også generelt sett er imot. Men jeg la nesten ikke merke til det når jeg så på, fordi jeg ofte lo selv. Jeg vil beskrive det som en slags blanding av Friends og HIWMYM, bare at det faktisk er morsomt. Det er en av mine all-time favorites av komiserier, anbefales sterkt.

 

Hva synes du om The Trip? Er det noe som burde ha høy prioritet på to-see lista mi?

Lenke til kommentar

Enig, The IT Crowd er vel ikke så bra den andre sesongen(eneste jeg likte med den sesongen var Richmond Felicity Avenal). Men alt ellers liker jeg gangske godt. Favoritt-scena mi fra serien er vel da Moss får tak i en pistol og løper gjennom parken med den for å skremme denne gjengen som mobbet han tidligere.

 

Coupling synes jeg ikke var så bra.

 

Du har også krim-serien "Luther" med Idris Elba fra The Wire som er min britiske favorittserie som ikke er sitcom/komiserie. Liker plottet, og drivet er der.

 

EDIT: Skal også få sjekket ut Mildred Pierce på mandag. Aner ikke om det er noe jeg kommer til å like, men virker som noe det nærmeste mann kommer Mad Men med litt mer "kvinnelig" handling.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

Coupling?

 

Ja, det er latterboks, noe som jeg også generelt sett er imot. Men jeg la nesten ikke merke til det når jeg så på, fordi jeg ofte lo selv. Jeg vil beskrive det som en slags blanding av Friends og HIWMYM, bare at det faktisk er morsomt. Det er en av mine all-time favorites av komiserier, anbefales sterkt.

 

Hva synes du om The Trip? Er det noe som burde ha høy prioritet på to-see lista mi?

 

Jeg skal sjekke det litt ut, men Friends og HIMYM er sykt turn-off for meg. Likevel, hvis humoren er bra så er det det viktigste.

 

Jeg likte The Trip veldig. Men det er for personer som blir underholdt av langesamtaler og ikke krever mye action.

Lenke til kommentar

Hvis man kaller en latterboks for en "latterboks" er det også en uting?

Selvfølgelig ikke. Hva slags meningsløst spørsmål er det?

Er det publikum eller latterboks i coupling. Eg tolket det dithen at vedkommede som skrev det tidligere vet at det ikke er publikum, og dermed er det ingenting galt med å bruke den korrekte betegnelsen på erstatningen for publikum....

Lenke til kommentar

Okei. Takk Hille. Skal sjekke ut Freaks and Geeks. Jævlig bra rating på imdb. 9,5 faktisk.

IMDB-ratings er dessverre ganske ubrukelige på serier, for alle gjør det kjempebra.

 

The King of Queens: 8,1

The Big Bang Theory: 8,8

Stargate SG-1: 8,6

Chuck: 8,4

CSI: 8,3

Fringe: 8,8

Entourage: 9,1

 

Ikke så rart, det er stort sett kun fans som stemmer på sine egne serier.

Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke det litt ut, men Friends og HIMYM er sykt turn-off for meg. Likevel, hvis humoren er bra så er det det viktigste.

 

Jeg likte The Trip veldig. Men det er for personer som blir underholdt av langesamtaler og ikke krever mye action.

 

Jeg mente mer i premisset for serien, heller enn i humoren; Det handler om en vennegjeng på 6 relativt oppegående unge voksne, hvor hver person har særlig ett karaktertrekk som overdrives veldig. Selv er jeg ikke særlig fan av HIMYM eller Friends., så det er ikke sånn at du må like de for at Coupling skal være bra.

 

Er det publikum eller latterboks i coupling. Eg tolket det dithen at vedkommede som skrev det tidligere vet at det ikke er publikum, og dermed er det ingenting galt med å bruke den korrekte betegnelsen på erstatningen for publikum....

Coupling brukte publikum.

 

Ok, jeg trodde det var latterboks. Da beklager jeg at jeg brukte ordet latterboks om publikum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...