Benbjo Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Den skal sees. Men hva mener du med avslutning på serien Benbjo? Bokserien? Ja. Bok 5 kommer i juli. Den har forfatteren brukt 5 år på å skrive. Det er (minst) 2 planlagte bøker igjen. Han blir 63 i år og ser ikke akkurat ut som at han har den beste helsen. Bruker han like lang tid på de to gjenværende bøkene er han lagt over 70 år. Serien er jo en lang og sammenhengende historie. Å bare lage en sesong av serien er jo meningsløst. Antagelig er planen å lage 7 sesonger (håper jeg). Dersom serien får nok seere selvsagt. Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Den skal sees. Men hva mener du med avslutning på serien Benbjo? Bokserien? Ja. Bok 5 kommer i juli. Den har forfatteren brukt 5 år på å skrive. Det er (minst) 2 planlagte bøker igjen. Han blir 63 i år og ser ikke akkurat ut som at han har den beste helsen. Bruker han like lang tid på de to gjenværende bøkene er han lagt over 70 år. Serien er jo en lang og sammenhengende historie. Å bare lage en sesong av serien er jo meningsløst. Antagelig er planen å lage 7 sesonger (håper jeg). Dersom serien får nok seere selvsagt. GRRM og Weiss og gjengen har selv spekulert i at det blir mer enn 7 sesonger fordi noen av bøkene er så omfattende at 8-10 episoder blir for lite. Dette gjelder vel særlig bok 3 tror jeg. Produsentene har også tatt en prat med GRRM og vet i grove trekk hva som skal skje. Så dersom noe skulle hende med GRRM slik at bokserien aldri ble ferdig, har man fortsatt mulighet til å fullføre TV-serien. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Den skal sees. Men hva mener du med avslutning på serien Benbjo? Bokserien? Ja. Bok 5 kommer i juli. Den har forfatteren brukt 5 år på å skrive. Det er (minst) 2 planlagte bøker igjen. Han blir 63 i år og ser ikke akkurat ut som at han har den beste helsen. Bruker han like lang tid på de to gjenværende bøkene er han lagt over 70 år. Serien er jo en lang og sammenhengende historie. Å bare lage en sesong av serien er jo meningsløst. Antagelig er planen å lage 7 sesonger (håper jeg). Dersom serien får nok seere selvsagt. GRRM og Weiss og gjengen har selv spekulert i at det blir mer enn 7 sesonger fordi noen av bøkene er så omfattende at 8-10 episoder blir for lite. Dette gjelder vel særlig bok 3 tror jeg. Produsentene har også tatt en prat med GRRM og vet i grove trekk hva som skal skje. Så dersom noe skulle hende med GRRM slik at bokserien aldri ble ferdig, har man fortsatt mulighet til å fullføre TV-serien. Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Svært få serier får vel uansett såpass mange sesonger og sjangeren er i grunn ganske snever. Dyrt er det nok også å lage serien. Blir spennende å se om vi får mer enn 2-3 sesonger av serien. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nettopp sett nyeste episoden av av SGU, og har lyst å se mer stargate. Når jeg søker på det på imdb kommer det jo opp et hav av treff. Noen som vet om en "stargate for dummies" - link eller noe? Hva bør man begynne med? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nettopp sett nyeste episoden av av SGU, og har lyst å se mer stargate. Når jeg søker på det på imdb kommer det jo opp et hav av treff. Noen som vet om en "stargate for dummies" - link eller noe? Hva bør man begynne med? Kort fortalt, se ting i denne omtrentlige rekkefølgen: - Stargate (Filmen fra 1994) - Stargate SG-1 (Serien med ti sesonger) - Stargate: Atlantis (Spin-off, branches ut omtrent i sesong 8 av SG-1) - Stargate: Universe (Spin-off nr. 2, utspiller seg relativt uavhengig av de andre) Innimellom er det et par filmer som ikke er særlig bra. Dette er dratt ut av en rusten hukommelse, har ikke sett opp igjen Stargate på lenge. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.makinggameofthrones.com/production-diary/2011/3/13/fear-and-blood-preview.html Nye traileren til Game of Thrones. Gud som jeg gleder meg. Ser sykt epic ut. Kommer til å se den, men det er synd at de ikke avventet en avslutning på serien (om den kommer, GGM er på hell). Som du selv sier, da måtte vi ventet i 10 år til Jeg bare elsker castingen i denne serien, stort sett alle sklir rett inn i mine øyne. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nettopp sett nyeste episoden av av SGU, og har lyst å se mer stargate. Når jeg søker på det på imdb kommer det jo opp et hav av treff. Noen som vet om en "stargate for dummies" - link eller noe? Hva bør man begynne med? Kort fortalt, se ting i denne omtrentlige rekkefølgen: - Stargate (Filmen fra 1994) - Stargate SG-1 (Serien med ti sesonger) - Stargate: Atlantis (Spin-off, branches ut omtrent i sesong 8 av SG-1) - Stargate: Universe (Spin-off nr. 2, utspiller seg relativt uavhengig av de andre) Innimellom er det et par filmer som ikke er særlig bra. Dette er dratt ut av en rusten hukommelse, har ikke sett opp igjen Stargate på lenge. Takker så mye, da har jeg litt av et prosjekt foran meg :-D Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=sLp-bRkVgKI Ny promo for sesong 2 av Treme, fra David Simon(Skapern av The Wire). Gleder meg veldig til sesong 2, blir synd at det ikke blir noe mer John Goodman. Men Jon Seda(The Pacific) og John Morse(John Adams/House) blir greie å ha med. Ser ut som sesong 2 blir veldig mye mer fokusert på både politikk og kriminalitet, fremfor sesong 1 som var veldig sentrert rundt oppbyggelse og det å komme tilbake til normalt igjen i New Orleans. _____ http://www.youtube.com/watch?v=AP9xETOZjtY For de som liker Pee-Wee så har Broadway-showet hans en spesial på HBO natt til søndag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Kjipt jeg ikke fikk sett Letterman i fjor...han skal vel legge opp naa ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Søke på ting på dette forumet er som å drite opp ned. Noen som har bildeeksempelt på Friends eksempel i widescreen HD? 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Søke på ting på dette forumet er som å drite opp ned. Noen som har bildeeksempelt på Friends eksempel i widescreen HD? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Haha, drite opp ned. Funny one. Et par skandinaviere som har fått jobber framover i serier, spesielt på kabel-tv framover. Svensker - Joel Kinnaman(Snabba Cash) har male lead i "The Killing" som kommer på AMC i starten av neste måned. Dansker - Nikolaj Coster-Waldau(New Amsterdam/Nattevagten) har en av hovedrollene i "Game of Thrones". - Niels Arden Oplev(regisør av Men som hater kvinner) jobber også nå med pilot på CBS med Dylan Walsh fra Nip/Tuck. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Søke på ting på dette forumet er som å drite opp ned. Noen som har bildeeksempelt på Friends eksempel i widescreen HD? 4:3 vs 16:9 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Samt: Ryktes forøvrig at det kommer et bluray release senere i år. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 For de som følger criminal minds, så var det en bra episode. Bra at de "slemme" vinner iblant, eller gjør de det? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Vel, de slemme dreper jo nesten alltid noen, så de "vinner" litt. Men ja, det er en del som slipper unna, noen kommer tilbake senere og andre forblir borte fra serien. Aner ikke hvordan det har vært i de nyere episoden fra denne sesongen av orignalen, som jeg ikke har sett på lenge. Men i Suspect Behaviour(Spin-offen) så tar de skurkene alltid. Alikevel har det bare blitt sendt 4-5 episoder. Liker karakterne og skuespillerne i spinoff`en mer enn de i orginalen for tiden. Whitaker er win uansett hvilken rolle han har nesten, utenom Street Kings kanskje. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Vel en av hovedkarakteren ble "drept", dvs at alle i gruppen hennes bortsett en tror det om henne. Men hun kommer nok tilbake etter å ha drept skurken som var ute etter henne. Endret 17. mars 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå