Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Jepp, elsker den. Mye på grunn av serien virker så troverdig til tider, og samtidig har en rekke skuespillere jeg liker. Gir meg en god dramaserie only-vib slik som Rescue Me har. Satt ihop med litt små elementer tatt fra The Sopranos og The Wire.

Rescue Me ja. Jeg har ikke sett den, og husker du har anbefalt den tidligere, men hvor bra er den egentlig? Er den en bra serie som ikke veldig kjent eller er den helt der oppe blant tidenes beste serier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denis Leary er brukbar, han er god skuespiller, grei komiker, og en god produsent. Har vel 3-4 Emmy-nominasjoner alene på grunn av hans arbeid alene(for acting). Han har ikke alene lagd Rescue Me, og det sammen med Peter Tolan som han også lagde The Job med. Som er på flere lister over beste avslutta serier, tiltross for at serien bare hadde en sesong.

Serien har og fått en del Emmy-nominasjoner. Få dårlige får Emmy-nominasjoner i rundt det antallet Rescue Me har(ved unntak av Glee, kan ikke ta Emmy-awards så seriøst etter 2010 etter å ha gitt Glee så mange). Serien har fått en del Emmy-nods, inkludert 2 stykker for Denis Leary sin prestasjon på serien. Tolan for regi, og skrivingen til pilot-episoden(Tolan og Leary). Samt at Michael J. Fox vant for beste gjesterolle i en serie for serien.

Mye grunnen til at serien ikke er så stor som den, i mine øyne burde vært er på grunn en del av serien handler om 9/11. Et tema som ikke alltid amerikanerne liker. Spesielt når serien til tider kritiserer amerika`s glemsel over alle brannmennene som ofret livene sine. Å hvordan de som døde av oppryddning i form av kreft o.s.v. blir så og si glemt, eller må sitte bak en pult resten av livet sitt selv om de elsker jobben. Sammen med en rekke små temaer som er alt fra mint-is, dødsfall på dødsfall, hevn, sex, rase-kallenavn,

Å tillegg har serien med voldtekt i noen tilfeller, som ikke akkuratt folk liker. Pluss at den vel, sendes på FX. Alikevel serien har aldri hatt seertall som er dårlige, og seriens høyeste seertall kom i sesong 5 eller 6. Noe som er veldig uvanlig for en serie som har gått så lenge. Serien avsluttes i år fordi de vil avslutte den i nærheten av 10års-dagen til 9/11 og at serien har gått lengre enn forventet, slik som Leary har kommentert vil han å heller gjøre noe annet. Derfor han er litt mer tilbake som skuespiller framover, i blant annet Spider-Man filmen o.s.v.

Rescue Me er ikke å anbefale til alle, spesielt de yngste. Passer for folk for det meste i den aldern 20-30år. Og for folk som liker dramedy slik som er i de fleste seriene fra FX, HBO og sånt.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker Rescue Me. Spesielt på grunn av karakterne, både brannmenne og familien til Tommy(hovedpersonen).

Favoritter må være Lou, Uncle Teddy, han ene advokat-fettern til Tommy, Sean(hvite, ikke Black-"Shawn"), og Mike. Elsker hvordan Sean og Mike stjeler scener som noen veldig randome idioter, med samtidig seriøse plots.

Også mye bra gjesteskuespillere på serien.

Ikke noe negativt å si om serien, annet enn at jeg kan si den ikke er for alle. Finfin slutt på sesong 6, god plot twist på starten av siste episoden(litt god twist, iforhold til de fleste som ville på en måte spilt den vanlige veien videre)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Noen av dere som har funnet info om Steven Spielberg og Tom Hanks blir å lage flere mini-serier fra andre verdenskrig, og kanskje kriger fra nyere tid?

Lenke til kommentar

Speilberg har i tillegg to sci-fi serier på trappene som har "produsent" på. "Falling Skies" på TNT i Juni, med blant annet 24-skurk Will Patton. "Terra Nova" på Fox i mai, med blant annet Avatar-badguy Stephen Lang.

Aaron Sorkin-serie blitt plukket opp av HBO

En av tidnes beste tv-produsenter har fått nytt hjem på HBO.

Aaron Sorkin has just landed a pilot order for his new HBO series set behind the scenes of a nightly cable news show, where the stories of the day are hashed out through the ritual, blunt application of monologues about integrity.

Høres ut som Studio 60 med litt annen fokusering, jeg liker.

http://www.avclub.com/articles/hbo-picks-up-aaron-sorkins-cable-news-drama,50780/

Skuespillere som er bekrefta til Bones-spinoff`en

Hovedkaraktern spilles av Geoff Stults(Happy Town/7th Heaven) med Michael Clarke Duncan(The Green Mile) blant annet.

Two & A Half Men, går inn i produksjonstopp

Naturligvis, fordi Charlie Sheen har hatt enda en god mandagskveld(eller onsdag denne gang). Rehab for Charlie. :cool:

Ny Breakout Kings-teaser

Ny teaser til serien satt i samme univers som Prison Break, som blant annet har Robert Knepper fra Prison Break med som T-Bag i 4 episoder.

http://www.youtube.com/watch?v=ixgxcN3NhrY

Diverse gjesteskuespillere annonsert for resten av sesongen av No Ordinary Family

- Eric Balfour(24)

- Tricia Helfer

- Lucy Lawless(Spartacus/Xena)

- Anthony Michael Hall(The Breakfast Club)

Sendeplanene til resten av sesongen av House

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye bra i spesielt Conan, The Daily Show, Colbert Report, og Real Time With Bill Maher. Noe annet anbefaler jeg overhode ikke, kanskje ved unntak av Craig Fergurson hvis du liker gjestene(Kristin Bell-episodene hans er litt awsome).

Zach Galaflankis på Real Time with Bill Maher(talkshow-verten på HBO) er en gangske bra episode spør du meg.

The Colbert Report 22.04.2010(Med Gorillaz som gjest). Hysterisk episode hvor Colbert endte med å få folk til å sende brev til en politiker om å gi ut en sextape, hvordan Colbert nekta å interjuve Gorillaz(så hans dobbeltgjenger tok over jobben.

Men sjekk ut også disse Conan-episodene hvis du ikke har plukket dem opp:

Det burde vært en liten holy grail å se siste showet til Conan på NBC, hvis du ikke har.

Larry King(24.01.2010)

Jennifer Garner/Gaberiel Inglesias(18.01.2011)

Aaron Eckhart, Mary Lynn Rajskub(20.12.2010)

Jason Segel, Reggie Watts(23.10.2010)

Når vi snakket om Aaron Sorkin tidligere i denne tråden, så hostet Jesse Eisenberg SNL i natt. Han fra The Social Network, naturligvis.

http://www.youtube.com/watch?v=JA9QMgeyKR4

Kan kanskje sjekke ut SNL og? Ikke akkurat talkshow, men noen bra episoder med SNL der ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tnx Maury :) Etter å ha sniklest på denne siden en stund, vet jeg at jeg liker smaken din! Episoden med Jennifer Garner er selvsagt blandt de diverse jeg skaffet meg av Conan, siden Alias er en av mine all time favorites. Selv om Garner bare er med i drit for tiden.

De andre skuespillerne du nevner er ikke blandt de jeg følger med på.

Sjekker også ut Real Time with Bill Maher og The Colbert Report ;)

SNL er rett og slett ikke min type underholdning. Kan godt se noe random hvis jeg detter over det, men foretrekker egentlig "tyngre" serier.

Graham Norton også er morsom. Mener jeg har sett Gervais hos ham når han blir sammenlignet med en lesbe :tease:

Er det forresten noen her som følger med på Southland? Og som har sett Better off Ted? To serier jeg ikke har sett nevnt her...

Lenke til kommentar

Selv om man "stjeler", som forresten vel blir feil å si når du snakker om komikere synes jeg. Fordi alle "stjeler" av hverandre. Å mildt sagt humoren til Leary er jo drittlik den humoren som var gangske standard i Bosten på den tida han starta som komiker.

Dessuten, det er gangske irrevelant når vi snakker om tv-serier her. Fordi det er noe helt annet. Blir som å dømme en som har vært en dårlig fisker for å være en dårlig skyter før du i har sett han i aksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tnx Maury :) Etter å ha sniklest på denne siden en stund, vet jeg at jeg liker smaken din! Episoden med Jennifer Garner er selvsagt blandt de diverse jeg skaffet meg av Conan, siden Alias er en av mine all time favorites. Selv om Garner bare er med i drit for tiden.

De andre skuespillerne du nevner er ikke blandt de jeg følger med på.

Er det forresten noen her som følger med på Southland? Og som har sett Better off Ted? To serier jeg ikke har sett nevnt her...

Haha tenkte ikke på grunn av du var fan av Alias. Men Gaberiel Inglesias var med i den episoden med Jennifer Garner.

Monologen hans:

http://www.youtube.com/watch?v=h1A3dalIClc

Larry King fordi han er faktisk morsom i episoden, og har avslutta sin karriere i CNN. Å fordi han har hatt det så gøy med Conan tidligre. Aaron Eckheart-episoden fordi Mary Lynn Rajsku(Chloe fra 24) var gangske morsom i episoden.

Men det er klart best for deg selv om du velger ut episoder med gjester du liker. Dette er såklart bare mine anbefalninger. Ser ut som å bli en gangske kjedelig uke på Conan denne uka med 2 av ukas hovedgjester som er skuespillere fra Freinds, gruff..

Southland var jeg i ferd med å slutte å se på, inntil jeg så forrige episode som var gangske bra med en god avslutning på episoden. Har vært litt for anonyme karakterer i serien for min del, ingen jeg akkurat liker bortsett fra Sal(Gang-unit sjefen), Sammy og Nate. Kjedelige politibetjenter og.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...