Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

fjodd: Vel, du leser jo på IMDB. Så tror du virkelig IMDB er så 100% troverdig? Tro igjen, alle kan endre det som står på IMDB, og ting kan uansett også ikke ha vært satt inn der og enda. Både Emmy Rossum(Fiona) og han som spiller Lip har kontrakter for hele sesongen, sammen med William Macy(Frank) og egentlig de andre skuespillerne i åpningsekvensen.

BritFace: Ja, du har nok rett i det. Men uansett er jeg veldig usikker på om Game of Thrones er noe for meg. Men uansett er det en HBO-serie så sjansene er store. Er ikke akkurat noe crappy tv-kanal som Syfy som har lagd serien heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg sett første sesong av The Wire, og elsket det siden episode 1. Forhåpentligvis varer kjærligheten min helt ut.

Gratulere, du har begynt på en fantastisk serie.

Holder på med sesong 2 nå og jeg må nesten slutte å se..jeg blir bare værende oppe hele forbanna natta å se :love:

Lenke til kommentar

Må jeg virkelig risikere å ødelegge timplanen og presse inn Shameless?

Da har jeg sett første sesong av The Wire, og elsket det siden episode 1. Forhåpentligvis varer kjærligheten min helt ut.

Tro meg, det blir nok en uendelig og betingelsesløs kjærlighet det der :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest bøkene, men slik jeg forstår det fortjener ikke Game of Thrones å bli kalt ordentlig fantasy. Jeg mener, det er jo satt til en annen og alternativ verden, men det kunne vel egentlig bare vært et middelalderkonsept hvis det ikke var for at stedsnavn og lignende er oppdiktede?

Mitt inntrykk er at det dreier seg om Wheel of Time uten magi og onde vesener. Politikk og intriger, med andre ord. Tviler på at serien vil avstøte selv den mest innbitte fantasyhater.

Ellers er The Wire et stort hull i serienerd-rustningen min. Jeg prøvde å se sesong 1, to ganger faktisk. Men det kom liksom aldri i gang ...! Jeg digger serier som Sopranos, Breaking Bad og også Mad Men, men The Wire virket litt merkelig for meg da.

Dette var riktignok noen år siden. Men jeg klarte bare ikke komme inn i det.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=KQoV6UZzO8U

Gleder meg litt til Chaos som overtar sendeplassen til The Defenders fra og med 1. april. Liker casten fordi den passer til en slik type serie, litt kjedelig at Chuck er så og si den eneste spion-serien som overlever noen sesonger. Tror Chaos har en sjanse når den sendes på sendetiden til The Defenders og på CBS. Casten er gangske grei med Tim Blake Nelson("kompisen" til Edward Norton fra Grass Of Leaves), Freddy Rodriguez(Planet Terror), Kurtwood Smith(24, That`s 70`s show) blant annet.

Lenke til kommentar

Ville nok ha gått får Sopranos selv. Ble faktisk ferdig med The Wire i går, og må bare ta av meg hatten for verdens beste TV-serie noensinne.

Sitter med første sesong av Six Feet Under nå, og planlegger på å se en eller to episoder i kveld. Hvis sakene lever opp til forventningene mine, så blir resten av boksene bestilt umiddelbart. HBO fortjener det!

Lenke til kommentar

Six Feet Under har jeg og en kollega sett hele av på bare noen få måneder og den anbefales!

Når jeg bestilte den i sommer lønte det seg faktisk å kjøpe boksen fra England med tanke på pris i forhold til å kjøpe dem i løsvekt. Betalte da ca 600 kr for hele serien og 2-5 har også norsk tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...