Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elsket det med Alias. På første øyekast, en litt standard spionserie rundt en kvinnelig spion. Når du kommer mer inn i det, så blir du kjent med mange bra karakterer(jeg elsket spesielt Jack og Marshall, å selvfølgelig Sark). I tillegg er det en stor rød tråd gjennom serien som blir gangske tydelig etterhvert. Slutten på serien var elskbar, selv om det tapte seg også litt på slutten.

Forresten gøy hvordan det er Will Tippin(Bradley Cooper) som er den største skuespillern fra serien nå i dag. Ettersom Garner bare har spilt i kalkun-filmer og er nok litt opptatt i morsrollen også de siste årene.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nok av oss som følger med på den knallserien (som forøvrig har fått ny kar til å spille Spartacus). Er en egen tråd i TV-kategorien også, som sikkert blåses til live igjen nå som prequel-serien starter :)

Bra det er flere som følger med på serien. Har fått noen kompiser til å starte på S1 nå, håper det faller i smak hos de.

Tenkte det ble Liam Mcintyre, utseendemessig ligner han på Whitfield, men jeg har ikke tatt meg tid til å se The Pacific (skammer meg) og andre roller Mcintyre har hatt.

Lenke til kommentar

Må si jeg er blitt litt små-fan av Bobs Brugers. Greit å se på sånn for ren underholdning, ettersom jeg er for lengst drittlei både American Dad, Simpsons og Family Guy. Mye rare morsomme karakterer i serien, og humor som slår meg mer enn Family Guy har gjort de siste årene.

http://www.youtube.com/watch?v=bxi29idE-3k

Kifer Sutherland har bekrefta 24-filmen nå sånn helt ut av ingenting, noe som er gangske plutselig siden det første manuset til en eventuell 24-film har blitt avkasta av Fox som sitter med rettighetene for noen uker tilbake.

http://extratv.warnerbros.com/2011/01/kiefer_sutherland_confirms_24_movie.php

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig skeptisk til en 24-film. Filmen som ble sluppet som en slags prequel til sesong 7/8 var jo horribel, og jeg har ingen tro på at den neste kommer til å bli noe bedre. Hele appellen til 24 ligger i serieformatet.

Og serieformatet er at en time varer i 45 minutter? am i right?
Lenke til kommentar

Enda mer uttsettelser i kontrakten til Matthew Weiner og Lionsgate(Mad Men)

Enda et tegn på at AMC setter opp The Walking Dead S2 før Mad Men S5? Begge sesongene er naturligvis bekrefta. Men nå er vi snart i februar og Mad Men har ikke starta produksjonen i manus-avdelinga engang enda på grunn av Weiner og Co sine kontrakter er utgått. Manus-avdelinga til TWD har starta for noen dager siden, ifølge Robert Kirkman.

Vel, det er teknisk sett ikke nødvendig at vi må vente helt til Halloween for forsettelsen.

- Tenk deg at The Walking Dead S2 har 13 episoder. De fleste kanalene stopper helt å sende serier sånn ca. 14 Desember. AMC avslutta med The Walking Dead akkurat før desember, eller på 1. desember. Så jeg er gangske sikker på at The Walking Dead S2 starter i September.

- Mad Men er fornyet, men er visstnok noe problemer med kontrakten til Matthew Weiner(en produsentene) så det er mest sansynelig at hvis Mad Men S5 blir litt seinere enn antatt på grunn av Weiner-situasjonen.

- AMC vil egentlig sende TWD mest mulig på høsten(slutten av september seinest), men kan starte så tidlig som juli. Skrivingen startet denne månden, og produksjonen kan være fullt oppe iløpet av mars. Som betyr egentlig her at hvis de jobber litt fortere enn vanlig så kan Juli være en mulighet.

Satt opp mot Mad Men så vil neppe AMC prioritere Mad Men ovenfor The Walking Dead. Siden TWD trossalt er pengegrisen til AMC.

Men mest sansynelig er det i slutten av september vi får se sesong 2. En ting er hvertfall sikkert, hvis Mad Men får premiere på sesong 5 i juli-august som vanlig. Så får vi neppe noe TWD før Breaking Bad S4 er sendt ferdig(som da betyr september ca).

Men mest sansynelig er det i slutten av september vi får se sesong 2. En ting er hvertfall sikkert, hvis Mad Men får premiere på sesong 5 i juli-august som vanlig. Så får vi neppe noe TWD før Breaking Bad S4 er sendt ferdig(som da betyr september ca).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er blitt litt små-fan av Bobs Brugers. Greit å se på sånn for ren underholdning, ettersom jeg er for lengst drittlei både American Dad, Simpsons og Family Guy. Mye rare morsomme karakterer i serien, og humor som slår meg mer enn Family Guy har gjort de siste årene.

http://www.youtube.com/watch?v=bxi29idE-3k

Kifer Sutherland har bekrefta 24-filmen nå sånn helt ut av ingenting, noe som er gangske plutselig siden det første manuset til en eventuell 24-film har blitt avkasta av Fox som sitter med rettighetene for noen uker tilbake.

http://extratv.warnerbros.com/2011/01/kiefer_sutherland_confirms_24_movie.php

http://tvseriesfinale.com/tv-show/24-movie-19083/

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig skeptisk til en 24-film. Filmen som ble sluppet som en slags prequel til sesong 7/8 var jo horribel.

Redemption var bare en hastesak snekret sammen for å tilfredstille streikeleie fans og gi crewet en artig tur til Sør-Afrika. Spesielt minneverdig var den ikke, men det vil aldri bli kjedelig å se Jack Bauer drepe folk.

En 24-film velsignet med et høyt budsjett og en regissør av Scott's kaliber ville vært midt i blinken. Man ser tross alt ikke på serien lenger på grunn av sanntidsaspektet, men fordi Jack Bauer er verdens råeste actionhelt.

Lenke til kommentar

24-film vil kun fungere om folk gidder høre på Jack Bauer, ellers må det en helt ny sesong med 24-timer for at karen skal få tid til å manøvrere rundt alle nei-folkene.

If everyone on "24" followed Jack Bauer's instructions, it would be called "2"

Lenke til kommentar

I dag så jeg episode 3 av Shameless (US), og serien har nå virkelig sjarmert meg. Den har humor, drama, spenning og gode karakterskildringer. Liker hvordan faren i familien er så veldig kynisk og bare tenker på seg selv i hver situasjon. Herlig med en 40minutters komedie/drama av høy kvalitet. :)

Lenke til kommentar

Ja, eller 53 minutter som episoden var i dag. Minus den lille intro`en på badet hvor du ser Liam pusse tennene med toalettvann, Lip med dama o.s.v.

Jeg tror Shameless kommer til å bli min favoritt i år, ettersom jeg ikke har så stor sans for Game of Thrones, annet enn at jeg kommer til å se på. Fantasy-serier har aldri vært noe favoritt hos meg.

Liker hvordan de ikke overbruker Frank så mye som jeg trodde de kom til å gjøre, hvertfall unntatt i episode 3. Han spiller karaktern veldig troverdig, selv som full og spiller da full uten å gjøre det feil. Elsker hvertfall serien, mye på grunn av en veldig god cast, godt soundtrack lagt til med den gode dosen serien har med "random"-humor. Av en eller annen grunn så lo jeg en del av han gammlingen Frank hadde kidnappet og kledd i damaklær(?).

"Across the street, there`s some kind of a party. No booze, what`s the point?"

Nå er vel også gangske klart at Hawaii Five-O blir plukket opp for en sesong 2. Ettersom siste episode tok inn 19 millioner-seere, litt på grunn av en fotball-kamp rett før.

Lenke til kommentar

Shameless er helt klart den beste serien som har starta opp i år ja. I følge IMDB skal Fiona og Lip bare være med i henholdsvis tre og fire episoder denne sesongen. Det må vel være en feil? Eller er det noen som vet noe?

Lenke til kommentar

Jeg tror Shameless kommer til å bli min favoritt i år, ettersom jeg ikke har så stor sans for Game of Thrones, annet enn at jeg kommer til å se på. Fantasy-serier har aldri vært noe favoritt hos meg.

Akkurat det kan jo enkelt forklares med at det aldri har blitt laget en bra fantasyserie.

Og å avskrive GoT (tar utgangspunkt i kildemateriale, siden jeg vet lite om hvordan serien faktisk vil bli) bare for å være fantasy er uansett som å avskrive The Social Network for å "bare handle om Facebook".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...