Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Synd med seertallene til Lights Out, værre enn Terriers faktisk. Så den får nok samme skjebne, den får nesten garantert det. Synd, fordi det er en gangske god historie som kan utvikle seg bra. I piloten så vi hvordan hovedskuespillern glimrende taklet 3 forskjellige utgaver av karaktern sin. Hvor godt fokuset var på hovedpersonen, også videre.

Pluss miljøene som var gangske godt skildret). Det gav meg egentlig lite flashback til Sopranos i det huset han prøvde å få ut penger av eiern fra og(det til han fyren fra V). Lignet veldig på huset til Johnny Sack litt.

Serien skulle garantert ha heller hatt senere sendingsdato og blitt sendt samme kveld som Justified(som starter 9. feb).

Jævelig tragisk hvordan en serie som dette ender med så dårlige seertall, og samme dag blir det annonsert 3 nye sesonger av The Big Bang Theory som har blitt en søppelserie uten like(vel, skal gi de kred for indier-vitsen tiltross for at de kunne vært lagd av en ti-åring og).

http://insidetv.ew.com/2011/01/12/big-bang-theory-scores-a-three-year-pickup/

Ellers gøy å se at NCIS slo så godt an i natt at V og No Ordinary Family begynner å skjelve i buksa.

Første promo med materiale fra sesong 2 av Justified.

http://www.youtube.com/watch?v=iz2savENOwQ

Dette er også første vi ser av Jeremy Davies, Faraday fra Lost i serien som en av sesongens største badguyer. Også gøy at Walton Goggins fra The Shield er med fremdeles, dog han er jo fast i sesong 2 og visstnok(mens han i første sesong bare var gjesteskuespiller på serien).

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig veldig glad i amerikanske sitcoms, til tross for latterboksene. Men i det siste har kvaliteten virkelig dalt på de seriene jeg følger med på. Noen andre som føler at både How I Met Your Mother, , Big Bang Theory, Community og til en viss grad Two and a half men bare blir mindre og mindre morsomt?

Den eneste nye amerikanske serien som jeg følger med på som fortsatt holder mål er Modern Family. Det er alltid morsomt :)

Koser meg med eldre og mer ukjente serier heller jeg. Har endelig gått i gang med Inbetweeneners, som er en hysterisk morsom og usedvanlig grov britisk ungdomsserie. I tillegg er Bored to Death elskbart, og Blue Mountain State fungerer fint som tankeløs underholdning innimellom.

Dette, kombinert med Mad Men og litt Sons of Anarchy gjør at jeg får dekket alle mine seriebehov, til tross for skuffende favorittserier.

Ellers må jeg slenge inn at jeg har sett Episodes nå, de to første episodene altså. Må si jeg likte det svært godt :)

Passelig med lun og tørrvittig britisk humor, kombinert med Matt LeBlanc uslåelige sjarm. Liker i tillegg perspektivet serien gir på hvordan det faktisk er å sloss mot amerikanske TV-giganter som bare er ute etter å tjene penger.

Lurer på om f.eks Ricky Gervais hadde de samme problemene når The Office ble amerikanisert ...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Begynte å se på Lie To Me med Tim Roth i går kveld. Kjøpte sesong 1 på platekompaniet til 99kr pga prisen og serien hørtes spennende ut når jeg leste bakpå.

Vet ikke helt hva jeg synes enda. Serien er veldig "amerikansk" masse one-linere og korte scener med typisk "CSI-klipping". Det vil si, en person drar en one-liner, scenen avsluttes med et "wooosh" og neste scene begynner.

Jeg liker den orginale CSI, men kan ikke fordra CSI: Miami og Lie to Me får meg til å tenke på sistnevnte. Får se gjennom hele sesongen siden jeg allikevel har kjøpt den.

Noen andre som har sett denne serien?

Lenke til kommentar

Faen hvor herlig Shamless US er. Britiske kan ta rennafart for min del, fordi amerikanske ga et litt mer kvalitet i første episode og dessto litt høyere kvalitet på skuespillerne.

Emmy Rossum :love:

Rett i det som Maury sa, hun minner mye om en yngre utgave av Mary-Louise Parker. Begge pene, og sterke leads. Blir spenndene å se hvordan rollen til Macy som faren(Frank?) utvikler seg.

Endret av MajorOlav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har eg sett første episode av Justified og den blir nok lett sett ferdig i helga, serien falt veldi i smak.

Skulle til å skrive akkurat det samme :thumbup:

Hehe :)

Fint at sesong 2 begynner snart so me ikkje trenger vente so lenge på den.

Lenke til kommentar

Oppdaget at jeg manglet 4 episoder fra sesong 3 av Californication, så nå skal jeg kose meg på lørdag! Sesong 4 har jo hatt premiere også, og jeg hører at det var en god sesongstart. Gleder meg virkelig nå!

ss2 og 3 like bra som 1? Har ikke tatt meg tid til å se resten.

Jeg må innrømme at jeg synes sesong 2 var en del dårligere enn sesong 1. Hank mister mye av spruten, og dattera hans må være den grusomste karakteren i TV-historien. Men, det er bare mine 0,02$ og etter hva jeg kan forstå så tar jeg feil (ihvertfall hvis man antar at flertallet har rett). Sesong 3 gadd jeg aldri begynne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...