Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sett del 1 av The Cape-piloten.

Jeg angrer. Det er ærlig talt det dårligste stykket historiefortelling jeg har sett på TV, og det inkluderer "Den andre siden" på FEM.

Tvert om. Konge!

Alle klisjeer som skal være der er der. Det til og med gnistrer når togene kjører i svinger på baner som selvsagt går 5-6 meter over bakken.

Dette lover godt!

Lenke til kommentar

Vertical^: Wikipedia har en fin forklaring på serien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shameless_%28U.S._TV_series%29

Ligger i samme bane som Californication, Weeds og sånt vil jeg tro. Ikke noe for deg hvis du hater disse. I love them. Gleder meg til å se Macy fast i en serie igjen, egentlig bare sett han bare på film(tror hvertfall det) og har alltid likt han.

På Jotun sin side angående The Cape. Synes virkelig serien var bedre enn Heroes post-sesong 1. Det er klart for folk som liker Heroes, superhelter o.s.v. Men ikke noe for alle, klisjeer er der og det er en gangske tradisjonell superhelt-historie uten noen kjempestore flauser til nå. Tviler på at det kommer inn tidsreisende tullinger inn i serien som ødelegger alt, og superhelter som dør en uke og kommer tilbake neste.

EDIT: Men alikevel, bedre idè enn utførelse. Den er jeg enig i, og står for.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

James Frain og Summer Glau gjør direkte pinlige opptredener, manuset er så banalt og fargeløst at det hadde funket bedre som en adjektivlek, både heltene og skurkene er regelrette idioter, og "kreftene" deres like så; plottet er tynnere og dårligere satt sammen enn Nyhetsspeilet sine artikler og regien er komplett uinspirert (jeg tror Simon West skjønte hvor håpløst det var og bare gav faen). Hvis noen er så patetisk desperate etter en superheltserie at de fortsetter å se på dette synes jeg synd på dem, og vil anbefale å heller se noe animert eller lese tegneserier, for The Cape er så gjennomført dårlig at jeg synes alle involvert fortjener en vernesko i skrittet og en pannebrask i leppa.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Much hate?

Gleder meg til Lights Out i morgen!! Etters Maury`s tips. Endelig en serie rundt bokser med bra skuespill, og troverdig omgivelser. Samt en dose med gode skuespillere fra blant annet Braveheart, Oz, The Wire osv.

EDIT: Boksere*

Endret av MajorOlav
Lenke til kommentar

Driver og skriver på anmeldelse/førsteinntrykk av The Cape nå. Oppsummert vil jeg vel si det er en serie som virkelig ser ut til å ha brukt motorsag på redigering. Som en novelle med få setninger, og uten særlig forsøk på å fylle noe mellom linjene. Men den har også sine klare styrker og kan fungere. Middelmådig for målgruppen, med endel merkelig slurv.

Lenke til kommentar

Much hate?

Gleder meg til Lights Out i morgen!! Etters Maury`s tips. Endelig en serie rundt bokser med bra skuespill, og troverdig omgivelser. Samt en dose med gode skuespillere fra blant annet Braveheart, Oz, The Wire osv.

EDIT: Boksere*

Er ikkje lights out på Ondsag? eller den kommer jo 11, men me får den vell på onsdag, eller tar eg heilt feil?

Lenke til kommentar

slide3shameless.jpg

Min mening om Shameless(US)

Shameless var gangske så bra. Showtime gjorde en amerikansk remake av en britisk serie rett og slett kjempebra. Serien har en feelgood, low-life fokusering som er bra gjennomført med dramedy-sjangern innført gangske godt med både drama og komi i ett.

Castet er gangske så bra synes nå jeg. Å det for være en cast stort sett med basert på unger.

Emmy Rossum som Fiona. Den kvinnelige leaden likte jeg godt. Nesten som hun har alt det gode kvalitetene til Mary-Louise Parker. Sexy, god skuespiller, og en god lead i serien. Synes nå jeg. Fiona likte jeg godt som familens kjerne, og stort sett både faren og moren til familien. Å kjærlighetshistorien rundt Steve og henne, vel den falt jeg også for..

Macy som Frank, faren til familien og en total drunk likte jeg også. Mulig han blir anderledes etterhvert, men jeg tror han forble en fyllik stort sett i hele piloten for å la Emmy Rossum/Fiona komme fram som en sterk skuespiller/karakter for serien.

Cameron Monaghan som ene vel, litt usikre ene broren, Ian. Gøy å se en den guttungen i Shameless, etter at jeg så han sist i Terriers. En knallserie som desverre ikke fikk gå mer, tiltross for hvor bra serien er. Rett og slett under Firefly over serier som absolutt trengte flere episoder/sesonger.

Favoritten min var "Lip". Litt sånn hjernen i familien type. Han som er den som finner ut ting for det meste, som eksempelvis greia til broren nevnt ovenfor(som var rett og slett genial, den greia med skoa).

Greie unger ellers, i tillegg litt sånn smålatter når han lille svarte broren kommer inn i scenene og får deg til å tenke litt sånn WTF!?

Ellers et greit lag med andre skuespillere som Justin Chatwin, og han ene fra Reba(skulle tro aldri jeg skulle si noe posetivt om noe rundt, eller noen som var med i den serien. Huff, skrekk og gru). Pluss irl-søstern til Jon Cusack som en neat-freak hos hun jenta/familien "Lip" ga undervisning til(eller ja, mer og. Se piloten).

I tillegg litt gøy å se Justin Chatwin(Steve) og Emily Rosssum(Fiona) igjen sammen etter de spilte kjærster i filmatiseringen av Dragonball og. Justin Chatwin som Goku, og Rossum som female leaden der og. Pluss at Emmy Rossum også var med Mystic River som er en av min favoritt-filmer(har en sans for Eastwoood-regiserte filmer og, av en eller annen grunn).

En serie jeg vil varmt anbefale til folk som liker dramedy-serier som Weeds, Breaking Bad(litt dramedy der da, hehe), Californication, Bored To Death o.s.v.

God start på uka, med litt labre The Cape. Og sansyneligvis Lights Out i morra som kommer til å komme fram som årets Terriers(ikke cancel-messig vil jeg tro, tror faktisk denne holder bedre enn Terriers), i form av en serie som er litt underdog. Piloten likte jeg stort, som har ordentlig premiere i natt på sammme kanal som har gitt oss Jusitified, SoA, Terriers, The Sheild o.s.v.

EDIT

Lights Out starter 11 ja. Blir natt til onsdag, er vel vanlig for FX å sende seriene sine tirsdager og onsdager. Da hvertfall Jusitified, og Sons of Anarchy som sanker inn seertall fra kanalen går. Bortsett fra Rescue Me, som går torsdager som regel(eller natt til fredag for våres del).

Til Mary-Louise Parker sitt forsvar, dama er 45 og ser så deilig ut. :love:

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste post fra meg i kveld i tråden, og beklager for mange innlegg fra meg i dag. Dere må vel hate meg, inkludert Hille. :D

Men jeg følte jeg måtte dele denne videoen fra Argumental, etter en stor diskusjon jeg hadde med en del andre i dag. Tror det er denne serien Trygdekontoret fikk inspirasjonen fra. Et genialt debatt-prgramm med kjente britiske fjes, denne med Jimmy Carr. Som er min britiske favoirttkomiker. Tema`et er, trekant.

Ha en god kveld. Hot babes i denne videoen, dere er advart og god kveld.

http://www.youtube.com/watch?v=gO-x95U6tXU

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det har kommet ut en del intervuer med produsenter, skuespillere og ikke minst GRRM fra A Game of Thrones de siste dagene. Det er i anledning TCA Winter Press Tour at serien stiller mannsterke, og lar seg intervjue i hytt og pine av fansider, avviser og tv-kanaler. For de som er interessert i få med seg noe av dette er Winter Is Coming en fin side.

Bl.a. kom det idag ut noen videointervjuer med Peter Dinklage, Sean Bean og Emilia Clarke. Det virker som om Peter Dinklage ihvertfall er skikkelig inne i rollen, han omtaler jo Lannister-familien som we.

Lenke til kommentar

Er vell ikjke heilt rett plass og poste dette her, men men.

Da har eg nettopp bestilt meg Gideon's War Av Howard Gordon(24), håper den kan gi meg eit gjennombrud når det gjelder å lese bøker, da eg enda ikkje har lest ei bok på over 300 sider :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...