Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Blir nok ikke noe mer enn 8-10 episoder. Ingenting er sagt angående når serien kommer med sesong 2, annet enn at episodene blir produsert nå og har gjort det et par månder nå. Så regner med at serien kommer tilbake rundt februar-april. Hvertfall før høsten, og True Blood/Entourage-rekka i sommer.

 

EDIT: Ja, hvis det er lenge siden sist du så serien. For all del se igjennom Band of Brothers på nytt. Så igjennom hele serien på et par dager i juleferien i fjor med bluray-utgaven.

 

Gøy å se Ross Mccall fra Band of Brothers i Luther forresten.

 

EDIT 2: Litt usikker på hva jeg skal se igjennom på nytt. Veit jeg skal se hvertfall sesong 3 av Mad Men(vil spare sesong 4, siden det kommer så mye bra tilbake på nåret). The Wire, Oz, Deadwood har jeg sett nok ganger igjennom. Forslag?

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Ja, hvis det er lenge siden sist du så serien. For all del se igjennom Band of Brothers på nytt. Så igjennom hele serien på et par dager i juleferien i fjor med bluray-utgaven.

 

Er vel 3-4 år siden, så begynner å bli en stund. Tror jeg gjør det! :dribble:

 

EDIT 2: Litt usikker på hva jeg skal se igjennom på nytt. Veit jeg skal se hvertfall sesong 3 av Mad Men(vil spare sesong 4, siden det kommer så mye bra tilbake på nåret). The Wire, Oz, Deadwood har jeg sett nok ganger igjennom. Forslag?

 

Prison Break? Lost?

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Trenger noen forslag jeg og.

Har brukt høsten på å se Dexter, Burn Notice, Breaking Bad, True Blood, og har nå bare en episode igjen av sesong 1 av Borardwalk Empire. Så da er jeg litt usikker på hva jeg skal starte på. Vurderer å se Mad Men. Er litt usikker på om det er noe for meg, men tror kanskje jeg skal gi det et forsøk.

Eller er det noen andre serier som kan anbefales?

Lenke til kommentar

Fordi han la ut privatdetektiv-ad på Craigslist, kanskje?

 

Forøvrig vil jeg hevde at Bored to Death ikke er et program som mister noe særlig dersom du kommer over noen spoilers. For meg er det ihvertfall karakterenes reaksjon på hendelsene, heller enn hendelsene i seg selv som gjør Bored to Death så bra. Dette har den umiddelbare fordel at episodene holder seg veldig bra etter flere gjennomkjøringer.

Lenke til kommentar

Særeste serien jeg har sett. Tror heller ikke jeg har blitt pitchet noen serier som har virket mer sær. Ikke at jeg ikke liker serien, jeg digger den. Visuelt er den enestående. Men det er HBO, og med alt som følger med HBO. Dyster, tungt, og det bør man forvente. Det er bedre at folk glir inn i de beste seriene synest jeg. For mange blir anbefalt Breaking Bad, Mad Men, The Sopranos osv uten å vite hva de begir seg ut på. Om noen går fra å ha sett litt av Supernatural, House og The big bang theory og noen sier at de må se The Wire vil sannsyneligvis dette mennesket finne serien kjedelig, lang og tungt. Selfølgelig, noen vil se underholdningen, og kvaliteten med en gang, men det tror jeg er de færreste.

 

Wonderfalls er en bisarr serie, men ikke i forhold til Carnivale, Veronica Mars er en ganske mørk serie, men Terriers er mørkere, Big bang theory er nerdete, bare ikke i forhold til Community (må se Farscape). Nei jeg tror det kan lønne seg å ha sett noen serier før man ser de største, tyngste og ofte de beste seriene. Ikke det at Friction# ikke har sett nok serier fra før, tenkte mer generelt her.

 

Forøvrig, noen som har sett John Adams og kan si noe om den?

Lenke til kommentar

Har John Adams og kan si at det er en fin mini serie. Den handler jo for det meste om Uavhengighetskrigen (mer rundt politikken enn kriging) og forholdet mellom John og familien.

 

Kan jo også lese litt mer om han her :phttp://en.wikipedia.org/wiki/John_Adams (selve personen, ikke serien)

 

Hjalp sikkert ikke så mye, men jeg er dårlig på reviews :p Kan nå hvertfall anbefale den ;)

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

Det som jeg likte veldig med John Adams var skuespillerne, og en historie om en person vi lærer altfor mye om her i Norge. Likte spesielt Larua Linney(The Big C), Paul Giamatti og David Morse(House/The Green Mile).

 

 

Ikke lenge til Lights Out nå. Nok en trolig bra dramaserie fra samme kanal som har gitt oss Sons of Anarchy, Terriers, og Justified.

http://www.youtube.com/watch?v=16meMgXM8Vo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...