Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The most anticipated television series ever, har endelig sluppet ut det som nesten er en trailer. Hele 60 sekunder med glede.

 

Thrones ser bra ut, anbefaler å titte litt på high res bildene også. Dog det er mer for fans kanskje.

 

Digger bokserien og tror jeg kommer til å følge TV-serien. Er dog skeptisk til Sean Bean som Ned Stark.

 

Blir spennende å se hvordan de viser den brutale volden og grafiske sexen som er i serien. Det er jo både incest og sex med mindreårige i den.

Lenke til kommentar

Ser, mildt sagt, veldig fram til ASOIF. Har stor tro på at HBO klarer å transformere en veldig bra bok til en veldig bra TV-serie. Det eneste jeg kan se for meg er at det kan bli vanskelig å følge serien for en som ikke har lest boka/bøkene. Er jo et salig kaos av parallelle storylines, slik at det kan jo ikke bli så mye tid på hver.

 

Det begynner å bli noen år siden jeg leste GoT nå, så er spørsmålet om jeg skal lese den på nytt nå før tv-serien begynner.

Pro:

- Den er sykt bra

- Det blir lettere å følge med på TV-serien når du kjenner plottet fra før.

Con:

- Siden det er lenge siden jeg leste den husker jeg bare deler, og det kan jo være mer spennende å se TV-serien uten å vite hva som kommer til å skje.

Hva tenker folk?

 

Natt til neste mandag kommer det vel en 15-minutter making-of før Boardwalk Empire finalen, så det er bare å følge med.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det blir et så åpenbart kaos av flere storylines i serien. HBO har ikke slitet med dette tidligere. Hvorfor skal de slite nå bare fordi det nå bedrives innenfor fantasy-sjangern og? Det blir nok litt forenklet har jeg tro på å, dog kanskje ikke så betraktelig. Å tror nok produsentene kommer til å være flinke på det og.

 

HBO er uansett en perfekt kanal å lage en slik serie. Hadde neppe orket å sett et minutt av en slik serie hvis den var lagd av en kanal ala disse som lager Stargate. Man kan ikke nedtone en slik historie så mye som det hadde blitt på en kanal ala disse. Derfor er HBO perfekt, akkurat som AMC i form av The Walking Dead. Det er mildt sagt nødvendig for slike serier å gå på slike kanaler så grensene for hva som kan bli formidlet på skjermen er større.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det blir kaos, jeg bare sier at dersom man ikke er veldig obs på det når man skriver episodene så kan det bli det. Og bare for å vise hva jeg mener så er det iflg Wiki ~45-50 primary og secondary characters i Rome (HBO serien) over to sesonger, og ~40 for sesong 1 av True Blood, mens jeg tror jeg har lest at for GoT ble det gjort over 80 castinger for sesong 1. Altså er det flere roller å forholde seg til. Men er det noen som har erfaringen og midlene for å fikse biffen så er det som du nevner HBO. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det tok seg opp sikkelig i forrige episode. Får håpe på at hvertfall serien avslutter med et bang hvis sesongfinalen nå blir den siste episoden. Noe den sansyneligvis blir.

 

Duoen Donald Lougue og Michael Raymond-James må vel være den mest randomste duo`en som har passet så bra sammen. Kanskje de karakterne jeg har vært mest glad i siden Lost og Jesse i Breaking Bad.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...