Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

@EoM: håper det ikke bruddet var for alvorlig! :\

Jo gangske. Derfor jeg var på sykehus å bare så mildt sagt repriser av South Park, NRK-programmer og episoder av The Simpsons fra 90-tallet. Ikke akkurat mye nytt jeg får med meg da, Jotun ;)

Glenn Beck er jo funny på en måte da. Men garantert en av de "galingene" på amerikansk tv som burde blitt sperra inne. Sammen med Bill O`Reily, Jay Leno, samt de fleste produksjonene til CW.

Hadde virkelig trodd at de store tv-kanlene hadde gitt opp Christian Slater. Igjen er han tildelt hovedrollen i en ny tv-serie.

Alle gangene han har hatt hovedrollen i en tv-serie så har serien blitt økset. The Forgotten på ABC(teknisk sett ble den avsluttet, men seertallene gikk jo drastisk ned på et punkt), og My Own Worst Enemy på NBC. Heldigvis er det komedie nå, med Bret Harrison(fra Reaper) blant annet. Komedie er en ting Slater litt mer er bedre til, som f. eks gjesterollene hans i Family Guy, Curb Your Enthusiasm og My Name Is Earl.

(Promobilde av den nye serien lagt til)

post-115035-0-80228100-1290300620_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv irriterer jeg meg over at serier som har tatt steget opp mtp. kvalitet ser ut til å forsvinne. Fringe serverer sci-fi og ikke minst herlig dialog i toppklasse (med en troverdig sterk kvinnelig karakter for en gangs skyld), men selv 12% opp i seertall denne uken ser ikke ut til å bry Fox. Skal et under til for at den lever videre nå.

Stargate Universe har også nådd et "må se neste episode" nivå, men sliter. Smallville tar like store steg i historien for hver episode som den tidligere brukte en hel sesong på og mangler kun Lex Luthor og Batman for å være fenomenal - men den slutter av (som vel også er grunnen til at historien har herlig progresjon...). Rubicon er borte... Lone Star fikk knappe to episoder... Det aller kjipeste er vel at Terriers nok bare får den ene sesongen, hvor herlig har ikke de siste par episodene vært?

Trøsten er at det er kommet knallgode nye serier, samt at det som er rundt hjørnet ser bra ut (spesielt Game of Thrones).

Lenke til kommentar

Game of Thrones har potensiale til å bli veldig bra. HBO produksjon med direkte innspill ifra forfatteren kan forhåpentligvis gi avkastning til tusen.

Personlig kunne jeg tenkt meg at han skrev ferdig et par bøker til også, men i forhold til tvserien, håper jeg de tar det sakte (tar med mye per book), så de har mange sesonger foran seg.

Lenke til kommentar

Thrones tar for seg en sesong per bok. Med et mulig untak av bok fire og fem som kan gjøre ting vanskelig.

Jeg har sett ferdig Wonderfalls, en rimelig heftig bra serie. Jeg kan ikke si at den er like bra som Firefly, men absolutt en av de bedre seriene jeg har sett. Tross tidlig slutt for denne særdeles sære serien fikk den en verdig avsluttning. Synd at ingen så, ellers ser denne perlen.

Nesten kjørt gjennom Justified nå. En fin cross mellom Deadwood og Firefly, but nowhere near as good as either. Fortsatt en flott serie med herlig stemningsmusikk (hvem har komponert musikken til serien?). Flere herlige gjensyn med skuespillere fra Deadwood gjør meg glad, og generelt har det vært flere gode gjesteskuespillere. Absolutt noe jeg blir å følge med på.

Apropos nye serier, hva tror dere om The Cape? Jeg så traileren, og det så faktisk litt lovende ut. Dessuten er Summer Glau der så <3

Lenke til kommentar

@EoM: håper det ikke bruddet var for alvorlig! :\

Jo gangske. Derfor jeg var på sykehus å bare så mildt sagt repriser av South Park, NRK-programmer og episoder av The Simpsons fra 90-tallet. Ikke akkurat mye nytt jeg får med meg da, Jotun ;)

Ikke bra. Men drar du virkelig på sykehus UTEN laptop????? Hadde fått med meg det meste av nye episoder hadde eg vært på sykehus. Det hadde vært tethering via mobilnettet (hvis det ikke var wifi på sykehuset) og full download det. Hadde aldri taklet mange dager på sykehus uten pc'en.

Med mindre du var satt ut av spill. Da blir det jo vanskelig uansett....

Du må ha god bedring.

Dotten: Fringe på vei ut? :cry::ermm:

Lenke til kommentar

Stargate Universe har også nådd et "må se neste episode" nivå, men sliter.

Har det? Jeg slet meg gjennom første sesong. Synes det var relativt dårlig skrevet og faktisk ganske kjedelig, for å være ærlig, til tross for et fantastisk cast. Dette kommer fra en som digger Stargate og har sett hver eneste episode av SG-1 og Atlantis. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg fullførte aldri sesong 1. Vet ikke hva de gjorde feil, men noe var det. SG1 og SGA er to av favorittene mine så knskje jeg bare forventet meg for mye,

Tror noe av problemet etter å ha sett alt av sg1 og atlantis, at universe storyen ble litt for lik i starten, lite å fylle hver episode med.

Ja de går av til nye planeter osv, men hvor mange ganger har vi ikke sett at noen blir infisert av bugs osv?

Dog jeg må si meg enig med Dotten, det har tatt seg opp veldig denne sesongen, og er nå på et nivå som gjør det veldig interessant å følge videre.

Det at man har fått på plass en bedre story aim enn "vi må komme oss hjem whine whine whine", hjelper ganske mye.

Lenke til kommentar

Nå har det kommet en 3minutters lang trailer til "The Cape". Nye superhelt-serien til NBC post-Heroes. Ser greit ut så langt med David Lyons, Summer Glau, Vinni Jones, James Frain, Keith David blant annet.

Får litt sånn blanding av Heroes og Sarah Connor-vib, uten det dårlige fra Heroes innblandet.

http://www.youtube.com/watch?v=Rnsex1NzeYo

En 2-timers seriestart er satt til 9 januar, og serien har allerede fått tildelt 13 episoder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Big news for Lost fans: series co-star Jorge Garcia has joined another J.J. Abrams drama about an island. Garcia is set to play a lead on the Fox pilot Alcatraz, which is executive produced by Lost co-creator/executive producer Abrams."

http://www.deadline.com/2010/11/lost-co-star-jorge-garcia-cast-in-j-j-abrams-fox-drama-pilot-alcatraz/

Dette kan jo bli moro, bare det ikke kommer for å erstatte Fringe.

Endret av SaulGoodman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...