Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg begynte å se The Mentalist som et substitutt for House, etter at jeg begynte å gå litt lei. Fant meg et par serier som kunne minne litt om House utifra beskrivelsen, Psych, Monk og The Mentalist, men valget falt (litt tilfeldig) på sistnevnte. Og jeg angrer ikke ett sekund! Er gjennom sesong 1 nå, og er skikkelig hekta. Jeg er vanligvis ikke en som oppslukes helt av TV-serier, men i de beste episodene er jeg skikkelig inne i det. Jeg gleder meg til middag for tida, for da kan jeg ta pause fra eksamenslesinga og se en episode med The Mentalist. Jeg håper dog at episodene ble litt mer sekvensielle, kanskje en dobbelepisode i ny og ne (og mer av Red John!), og at figurene rundt Jane åpner seg litt mer utover i sesong 2. Kanskje litt ut av det blå det her, men søkte, og så at det var veldig lite prat om The Mentalist her på forumet, så tenkte jeg skulle gi det litt PR.

 

Må legges til at jeg vanligvis ikke ser på noe særlig politiserier, så er mulig at for mer erfarne folk er dette bare det samme gamle, men jeg tror ærlig talt ikke det.

 

Som en funfact, og en liten overraskelse for meg, viste det seg at pasienten i House piloten har en av hovedrollene i serien. Et såkalt sammentreff.

 

Over på noe helt annet, er det noen som har noe å si om In Treatment her? Scorer bra på IMDB, men burde kanskje holde meg unna da det er særlig bra likt av damer, folk over 45 og ihvertfall blant de som er begge deler :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at sesong 2 blir bedre. Håper på flere episoder rundt det samme slik som slutten av sesong 1, og ikke så mange episoder rundt et plott liksom. Slik som "tannlegen", leiemorderne og rømlingene i S1.

 

Ikke det at de var så dårlig, likte de fleste av dem. Men det ble kanskje litt for mange av dem, og seriens beste episoder i sesong 1 var jo når vi hadde fokusering på Crowder-familien.

 

Det jeg gleder meg mest til er Jeremy Davies sitt "comeback" på tv-skjermen post-Lost. Har bare alltid likt denne skuespillern, helt siden jeg så Saving Private Ryan i sin helhet for første gang tilbake i 2005. I tillegg skal han spille badguy, så dette blir noe jeg hadde betalt for nærmest.

Lenke til kommentar

Noen med tips til en god TV-serie jeg kan starte å se?

 

Føler jeg er ganske kresen, da jeg ofte setter på en helt ny serie, men har mista lysten etter kun 1-2 episoder. Den eneste serien med fortsettelse jeg noensinne har fulgt med på, er Prison Break. Har sett det meste av X-Files og MacGyver også, men ser nesten ikke på det lenger.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Men gleder meg mer til Mr. Sunshine med Matthew Perry, til tross for at det er en ABC-komedie. Kanskje jeg gleder meg mest til denne fordi jeg savner Studio 60.

 

Det kan bli ganske bra det der tror jeg, men jeg er litt redd de legger seg for mye på komedie-siden av showet men er vanskelig å se utifra trailer, der alt blir klippet/mikset til døde. Endret av Onyx
Youtube-video må ikke siteres.
Lenke til kommentar

Tror at sesong 2 blir bedre. Håper på flere episoder rundt det samme slik som slutten av sesong 1, og ikke så mange episoder rundt et plott liksom. Slik som "tannlegen", leiemorderne og rømlingene i S1.

 

Ikke det at de var så dårlig, likte de fleste av dem. Men det ble kanskje litt for mange av dem, og seriens beste episoder i sesong 1 var jo når vi hadde fokusering på Crowder-familien.

 

Det jeg gleder meg mest til er Jeremy Davies sitt "comeback" på tv-skjermen post-Lost. Har bare alltid likt denne skuespillern, helt siden jeg så Saving Private Ryan i sin helhet for første gang tilbake i 2005. I tillegg skal han spille badguy, så dette blir noe jeg hadde betalt for nærmest.

 

 

Det beste var uten tvil med fokus på Crowder-familien, ja.

Jeremy Davies var nytt for meg, skal bli spennende å se han. Han falt iallefall i god jord hos meg de gangene jeg så Lost.

 

Ble fælt nyskjerrig på hvordan det utartet seg i siste episode

 

 

Når Boyd kjører etter assistenten til Gio og etterlater seg Raylan bak og Ava har løpt til skogs. Men den slutten var episk.

 

Lenke til kommentar

Har såvidt begynt å se Sons of Anarchy nå. Har bare sett piloten så langt, men gjett om jeg vil ha mer! Er vel sen til festen med denne serien, men må si at dette virker ekstremt lovende. Jeg har hatt en fascinasjon for bikergjenger siden jeg spilte GTA-utvidelsen Lost and Damned, så det blir ekstra fascinerende for meg.

 

Anbefales så langt! :)

Lenke til kommentar

Husker eg såg noen bilder fra SOA og tenkte at det såg ut som en dårlig parodiserie lignende sak. Var bilde av gamlingen på sykkel. Han ser jo noget Harry ut.

 

Ble tatt rimelig hardt på senga når eg såg de første episodene.

 

Misunnelig på deg som har over to sesonger med snop i vente Jakoozie!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det en nervøs latter?

 

Fordi det er absurd at han får lov til å presentere det retoriske oppkastet sitt som fakta på riksdekkende TV.

 

Men det gjør igrunn ikke Stewart mindre morsom. :)

 

 

EDIT: Begynte akkurat på The West Wing igjen. Ti minutter inn i første episode og jeg er allerede sugd inn i serien igjen. Det er helt utrolig hvor velskrevet det er.

Endret av Heilage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...