Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, egentlig ikke, ingen av hoved rollene er veldig sympatiske, alle har liv på samvitigheten uten at de angrer så mye(med få unntak)

Sjefen selv går jo til psykolog og greier. Det virker som han har litt blandede følelser for hva de driver med til tider. Dessuten er ikke karakterene i Sopranos veldig endimensjonale. Sopranos er like mye et familiedrama, som en serie om hvordan mafian fungerer. Tony Soprano gjør jo så godt han kan for familien sin, og det er flere kvalitetstid-øyeblikker han har med AJ (sønnen) som bare er helt fantastiske, blir faktisk utrolig glad når jeg ser de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte å plukke opp noen "nye" serier nå som det er sesongslutt og streik for mange.

 

Type serier jeg liker: Six Feet Under, House, Curb Your Enthusiasm, alt av engelske klassiske drama, Shameless, Californication, Twin Peaks, kort sagt alt som har gode historier, dialog og skuespill, det være seg komiserier eller drama.

 

Serier jeg misliker: Heroes, Stargate og lignende cheesy sci-fi,Joey og de fleste andre amerikanske sitcoms, det meste i anime-sjangeren++.

 

Noen tips til nye serier jeg kan plukke opp?

Lenke til kommentar

The Wire handler om en krimgruppe, som naturlig nok jobber mot kriminalitet. Hver sesong er en lang "sak". I første sesong går de for eksempel etter dopdealerne i blokkene. Det som gjør The Wire så genialt, er at man følger saken fra begge sider. Det vises like mye fra de kriminelles verden som lovheverne. Og purkene er ingen utpregede helter, så man heier ikke automatisk på dem.

Og i motsetning til f.eks CSI, satser man ikke på effektonani, men kun skitten realisme(i den grad jeg kan bedømme realismen om gatene i USA).

 

Mange kan nok oppleve Wire som litt kjedelig, for det er ingen tvil om at man må følge med, i hver eneste episode. Det er mye detaljer i starten, men kommer man inn i det, er det fantastisk å følge kampen mellom politi/gangstere, som holder det realistisk og seriøst.

 

Fantastisk serie i mine øyne, gleder meg til jeg får tak i sesong 4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tenkte å plukke opp noen "nye" serier nå som det er sesongslutt og streik for mange.

 

Type serier jeg liker: Six Feet Under, House, Curb Your Enthusiasm, alt av engelske klassiske drama, Shameless, Californication, Twin Peaks, kort sagt alt som har gode historier, dialog og skuespill, det være seg komiserier eller drama.

 

Serier jeg misliker: Heroes, Stargate og lignende cheesy sci-fi,Joey og de fleste andre amerikanske sitcoms, det meste i anime-sjangeren++.

 

Noen tips til nye serier jeg kan plukke opp?

 

House MD

Extras

The Office (UK)

Kitchen Confidential

Rome

 

Disse kan jeg trygt anbefale til deg, og resten. Kvalitet i mangfold! Dine kriterier stemmer perfekt med de der (kanskje ikke "Kitchen Confidential", men jeg likte serien iaffal.).

 

Edit: Ups, House var nevnt leste jeg nå. Men shit auu.

Endret av BåGan
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syns Friends er forferdelig avhengighetsdannende? Har alle episodene og har sett dem og, men fremdeles greier jeg ikke og slutte og se på. Tør og påstå at dette er en av de beste seriene laget selv om jeg ikke har sett alle serier som er laget :p

 

:)

Endret av Aleksmyy
Lenke til kommentar
House MD

Extras

The Office (UK)

Kitchen Confidential

Rome

 

Disse kan jeg trygt anbefale til deg, og resten. Kvalitet i mangfold! Dine kriterier stemmer perfekt med de der (kanskje ikke "Kitchen Confidential", men jeg likte serien iaffal.).

 

Edit: Ups, House var nevnt leste jeg nå. Men shit auu.

Har sett alt av House MD og The Office, Extras så jeg én episode av og synes det ble litt resirkulering av Ricky Gervais sin Office-karakter. Rome ligger på "todo-list", har prøvd på den tidligere men ble ikke hekta.

 

Takk for tipsene.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...