Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Er godt fornøyd med premiereuken så langt. Oppsummering for uka og tidligere premierer i sommer:

 

The Event: Den har et potensiale, men jeg er livredd den blir en ny Flashforward. Pilotepisoden virket å være mer en gimmick, hvor man tar en historie og deler den opp i biter, hvor bitene så vises i helt vilkårlig rekkefølge. Selv en Ole Brumm-historie kan man lage thriller ut av da. Ikke rart at serien fokuserer på en hendelse, men hvor er fokus på karakterer? 3/5

 

Rubicon: Beste nye serie, basert på pilotepisoder (serien blir forøvrig bare bedre og bedre). Treholt-saken blekner i forhold, dette er konspirasjon og spionasje på høyt nivå og med et narrativt tempo jeg aldri har opplevd før. Som å tygge en sinnsyk god karamel som bare varer og varer. Lengre anmeldelse her. 5/5

 

Lone Star: Serien er forøvrig sikkert ferdig allerede, trist nok. Historisk skandaløs start for serien, tallene var grusomme. En god serie om en kar det er veldig vanskelig å like hva driver med. Seriemorder i Dexter er nesten lettere å takle enn å vie tiden sin til en som lever et slikt dobbeltliv. Som jo også er hvorfor jeg smått digget den. 4/5

 

No Ordinarary Family: Overrasket. Kjempepotensiale hva familievennlig serie angår, merker meg at ABC har større budsjett enn NBC og The CW. Denne blir fast inventar på lørdagens familiekveld i tospann med Smallville. Lengre anmeldelse her. 4/5

 

Boardwalk Empire: Dette kan bli en sann vinner. Den falt kanskje litt inn i det vanlige Scorsese-mønsteret, litt tweaking og perfeksjonen er sikret. Kan bli min nye favoritt. Lengre anmeldelse her. 4/5

 

Hawaii Five-0: Ok, denne tok meg helt på senga. Beste actionserie siden 24, med et smått herlig karaktergalleri. Kan bli ukens fun-ride. Lengre anmeldelse her. 4/5

 

Hellcats: Fysj så dårlig, det er fullt mulig å trå feil selv med heiagjeng-babes. Førsteinntrykket finnes her. 1/5

 

Terriers: Alt blitt fast inventar, lengre anmeldelse av første episode her, det blir ikke dårligere i episode nr.2. Helt herlig, dette er karakterer man engasjerer seg i. 4/5

 

Nikita: Blir alt for middelmådig, første episode imponerte lite og det ble ikke bedre i episode 2. Aner lite håp for denne. 2/5

 

The Big C: Veldig bra første-episode, er en kvinnelig variant av Breaking Bad - Bare at kvinnen ikke velger å bli narkolanger. Blir spennende å følge denne, får litt Weeds-vibber av det hele. 4/5

 

Sherlock: Britisk krim, men ikke helt på sitt beste. Først og fremst må Sherlock overbevise litt mer som Sherlock. Lengre anmeldelse her 3/5

 

 

Sjekker ut enda en håndfull nye serier denne uken, samt at anmeldelser jo må skrives for The Event og Lone Star. Absolutt ikke kjedelig for tiden ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raising Hope: Nettopp sett denne komedien, fy så herlig! På helt absurd vis ender en kar opp med en baby, som ikke akkurat er helt heldig med tanke på den dysfunksjonelle familien han lever i. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal utsette på denne her, en serie som tør å la noen kaste opp - på en baby, vel den våger det meste. Jeg både lo og felte en liten tåre (er tross alt sentimental far, so sue me). 5/5

 

Må Nesten sjekke ut Rubicon da, og se om den faller i smak.

 

Bra jobb med flagglima, er det du som har den aleine?

 

Bra anmeldelser.

 

Må "advare" om at Rubicon tar seg god tid med plottet. Den sliter også litt med seertall, spørs om den overlever (selv om det er på AMC som ikke er så opptatt av tall).

 

Angående bloggen drives den primært av meg ja, er et par andre sjeler som også vil bidra etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Knallbra samling av mini-anmeldelser, Dotten. Rubicon virker interessant så langt. Den bruker veldig god tid på å fortelle historien sin, og det er fint å se serier som er såpass vågale mtp. krav til seerne. Jeg håper virkelig de klarer å nøste trådene sammen mot slutten på en overbevisende måte, hvis ikke kommer jeg til å føle meg litt lurt.

Lenke til kommentar

Oppskrift for 206 episoder Kongen av Queens:

 

La 1 stykk tjukke-Doug gjøre noe som hustruen ikke får vite om. Hell i litt bitching av Carrie og bland det godt sammen til Doug får dårlig samvittighet. La det koke i 20 minutter til Carrie og Doug skværer opp. Så krydrer man det hele med litt eksentrisk "jeg-spilte-den-samme-karakteren-i-Seinfeld" Arthur.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Oppskrift for 206 episoder Kongen av Queens:

 

La 1 stykk tjukke-Doug gjøre noe som hustruen ikke får vite om. Hell i litt bitching av Carrie og bland det godt sammen til Doug får dårlig samvittighet. La det koke i 20 minutter til Carrie og Doug skværer opp. Så krydrer man det hele med litt eksentrisk "jeg-spilte-den-samme-karakteren-i-Seinfeld" Arthur.

YouMad.jpg?1260647699

  • Liker 1
Lenke til kommentar

King of Queens er moro, men KjemikerJon har rett. Serien følger en ufattelig kjip oppskrift i ikke alle, men veldig veldig mange episoder. De beste sitcomene kommer fra England: Black Books og The IT Crowd. Anbefaler alle å se disse. Det er ikke gitt ut mange episoder uansett.

 

http://www.youtube.com/watch?v=B5a5vBzwLkM&feature=related

 

Seinfeld er selvfølgelig også i toppsiktet.

 

TM B: Hadde vært fint om du hadde latt være å forsøple tråden med slike unødvendige 4chan-bilder, og heller komme med noe konstruktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...