Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Via underjordisk tunnel såklart, i form av VHS-opptak tatt opp på en helt lovelig måte såklart. Ikke noe piratkopi her nei, vi bare ser på hverandres hjemme-filmer i form av en 90-minutters episode av Broadwalk Empire.

 

First rule of politics, kiddo: never let the truth get in the way of a good story

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Mad Men leverer varene om dagen! Noen bør nesten lage en tråd for serien slik at jeg slipper å nevne det i serieprat heletiden :p Akkurat nå er Mad Men på samme linje som The Sopranos i min bok, og jeg har hele Sopranos-samlingen i DVD-hylla - så det er store ord fra meg! ^^

 

Er vel bare å fyre opp en tråd, intet TV-forum med respekt for seg selv kan mangle en tråd om dette mesterverket.

 

Årets sesong ser ut til å bli den beste, de tre siste episodene har vært av en annen verden. Fått skikkelig god humor på plass også, lo som bare det i siste episode.

Lenke til kommentar

Først må eg sei det er litt flaut og sei det eg skal sei no, men eg har enda ikkje sett hverken: The Wire, The sopranos eller Mad men, men eg har hatt alt klart lasta ner i sikkert eit halvt år. Det slo meg først idag etter eg såg Boardwalk Empire at eg berre må begynne på desse seriene. Hvilken serie er mest spenning i, da eg fort blir hekta på sånne serier og egentligt like dei litt bedre enn rein drama.

 

Uansett skal eg sjå ferdig Breaking bad først, som eg no litt ut i sesong 3 synes virkeligt begynner å bli bra.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Mad Men leverer varene om dagen! Noen bør nesten lage en tråd for serien slik at jeg slipper å nevne det i serieprat heletiden :p Akkurat nå er Mad Men på samme linje som The Sopranos i min bok, og jeg har hele Sopranos-samlingen i DVD-hylla - så det er store ord fra meg! ^^

 

Er vel bare å fyre opp en tråd, intet TV-forum med respekt for seg selv kan mangle en tråd om dette mesterverket.

 

Årets sesong ser ut til å bli den beste, de tre siste episodene har vært av en annen verden. Fått skikkelig god humor på plass også, lo som bare det i siste episode.

 

Tok meg friheten til å lage en tråd her.

 

Er bare i sesong 1 selv, men regner med at jeg kommer til å bli mer med i diskusjonen etterhvert, håper å få sett noen episoder i løpet av dagen etter at jeg er ferdig med å lese :)

Lenke til kommentar

Her er min oppsummering og rating fra ukas nye serier pluss Ordinary Family og Lone Star jeg har sett tidligere.

 

Broadwalk Empire 10/10 - En helt klar vinnern trolig hele høsten blant de beste seriene, og serien er allerede en suksess etter at serien har fått tildelt enda en sesong etter bare en episode sendt.

 

The Event 8/10 - Kort sagt lovende start. Mye fram og tilbake, kanskje for mye av det og som kan være veldig farlig med tanke på seertallene. Man kan tro at den første episoden kan bli litt for mye for den typiske amerikaner, og selvfølgelig nordmenn og sikkert, vi er ikke så mye bedre enn amerikanerne. Casten synes jeg var bra, og er kanskje det jeg likte best med serien. Spesielt ettersom også Clifton Collins, Jr. kommer inn i serien på fast basis etterhvert, gjesterolle til Hal Holbrook, og selvfølgelig Željko Ivanek. Avsluttet med en god cliffhanger. Litt sånn god blanding av sci-fi, spenning og drama slik som Lost. Jeg likte det, men jeg kanskje ikke 100% overbevist. Alikevel er serien en av favorittene denne uka.

 

Mike & Molly 8/10 - Etter å ha gått drittlei How I Met Your Mother, eller rettere sagt, How I Met Your Grand-mother, måten dette forsetter. Så synes jeg Mike & Molly var en frisk pust innenfor moderne klassiske amerikanske sitcoms lagd på denne publikums-latter metoden. Å jeg likte den egentlig veldig godt, men i tillegg satt igjen med den store tanken om jeg skal forsette å følge med på serien etter flere episoder. Alikevel serien har sine morsomme øyeblikk, og skulle jeg ha valgt mer HIMYM eller M&M så ville jeg valgt Mike And Molly, å det ikke til tross for at lekre bamfagre Katy Mixon fra "Eastbound & Down" er med. Eller en klassisk utgave av Swoosie Kurtz. Kjemien mellom hovedskuespillerne er der hele veien i piloten, og det sitter igjen som en av de store tingene jeg elsket med piloten. Det er rett og slett en kjærlighets-komedie mellom to tjukkaser, eller store mennesker. Det fungerer, og jeg forsetter hvertfall noen episoder til.

 

Lone Star 8.5/10 - Bortsett fra Broadwalk Empire så er dette min favoritt av piloter til nå i høst. Den har en god cast, og som fungerer så bra at ingenting virker cheesy i en historie om en con-man som er villig til å legge sitt gamle liv bak seg for å starte et ordentlig liv, selv om hans fortid kommer tilbake. Selv som en slags drama-såpe likte jeg serien veldig godt. Jeg var redd serien kunne bli en mannelig-utgave av The Good Wife. Alikevel vil jeg si denne serien er et høyde større enn den Emmy-favoritten. Spørsmålet er bare hvor lenge serien forblir på den kanalen den sendes på(Fox), ettersom den virker for god for kanalen.

 

Hawaii Five-O 7/10 - Kul, små-cheesy og godt castet serie for å være en modern remake av en klassisk serie fra slutten av 60-tallet som forsatte til starten av 80-tallet. Scott Caan(Entourage/Ocean`s Eleven), Alex O'Loughlin(Moonlight), Grace Park(BSG), Daniel Dae Kim(Lost), Masi Oka(Heroes) blant annet er god cast for en slik serie. Det er ikke HBO trossalt, alle serier er ikke lagd av HBO eller andre kvalitets-kanaler. Dette er en god serie som ren underholdning, ikke noe særlig mer. Mye bra gjestespillere i piloten og som Jean Smart(24) og James Marsters(Buffy/Angel/Smallville).

 

Chase 4/10 - Serien er ikke nødvendig overflødig av dårlig skuespill. Jeg husker faktisk ikke noe særlig skuespill i det heletatt. Casten er kanskje fargerik, men føler ikke Cole Hauser(K-Town), Amaury Nolasco(Prison Break), Jesse Metcalfe(Frustrete Fruer) akkurat slår an noe særlig godt sammen heller. Serien er ikke noe annet enn en svært lite minnefull klassisk Jerry Bruckheimer-serie som kan gå i glemmeboka altfor fort. Serien ser pen ut, og den er litt småtøff. Desverre den klarer ikke å slå ann i det heletatt i mine øyne. Bedre enn Outlaw, men ikke så mye bedre.

 

Outlaw 3/10 - Det er ikke en serie verdt så mye av deres "dyrebare" tid etter at serier som Broadwalk Empire har starta. Serien har lite nytt, og det eneste som gjør serien bra heldigvis er hovedskuespillern spilt av Jimmy Smits.

 

No Ordinary Family 4/10 - Julie Benz, Michael Chicklis o.s.v. Ja, serien er en slags familievennelig Heroes-utgave for ABC. Se for deg et svært lite lag fra Modern Family, blandet inn med sci-fi`en til Heroes og Parenthood. Du har No Ordinary Family. Jeg likte egentlig prinsippet, men jeg er redd serien kan bli veldig dårlig etterhvert. Heroes har virkelig ødelagt for serier rundt folk med overnaturlige-evner. Å jeg tror det kan ødelegge for serien.

 

_____________________

 

Ny poster til Law And Order: Los Angeles. Gleder meg svært godt til serien på grunn av casten. Alfred Molina og Terrence Howard er gode skuespillere, og i tillegg til Skeet Ulrich(Jericho).

 

lolaad.jpg

Endret av Empire of Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...