Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startet med Mad Men jeg, så første episoden nå. Takk for The Twilight Zone, CypheroN. Ser spennende ut, skal definitivt sjekkes ut etter Mad Men :)

 

cmptrwlt: Har sett både Breaking Bad og Dexter. Kule serier, men når ikke like høyt opp som det jeg nevnte.

 

Noen her som har sett Riget forresten? Lurer fælt på om jeg skal gi den en sjanse.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god serie? Kan nevne noen av seriene jeg har sett som jeg likte godt:

Twin Peaks, The Wire, Sopranos, Six Feet Under, Oz, Firefly, Band of Brothers. Ser det er litt snakk om Mad Men her, er det noe jeg burde sjekke ut?

 

Utifra seriene du nevner vil jeg absolutt tro du vil like Mad Men. Dog vil jeg tipse deg om å sjekke ut Breaking Bad først, den er mer i gata til The Wire, Sopranos og Dexter. Om du ikke har sett Dexter, sjekk den ut også.

 

Mad Men er, til motsetning av de nevnte, hverken krim eller action.

 

Litt artig egentlig, etter at jeg så første episode av Mad Men tok det et år før jeg så episode nr. 2. Ikke fordi jeg kjedet meg, men fordi det var uvant med så "treg" start (noe enkelte også kritiserte den for). Men det er verdt det, fordi dette er en serie som først og fremst er kausal i stilen og ikke noe man får godt nok inntrykk av etter 2-3 episoder. :)

Lenke til kommentar

Nå er nye serien til JJ Abramas plukket opp av FOX for produskjon. JJ er Mannen bak blant annet Alias, Lost, What About Brian, Fringe og kommende Undercovers(som starter neste uke).

 

Blir spenndene å se hva som kan bli ut av dette.

 

Fox has picked up Alcatraz, the J.J. Abrams produced drama about the San Francisco Bay island. The project, which was written on spec and recently taken out to the networks, has received a pilot commitment by Fox which is already in business with Abrams on sci-fi drama Fringe. Alcatraz is described as "a show about mysteries, secrets and the most infamous prison of all time: Alcatraz." Lost executive producer Elizabeth Sarnoff penned the final script, while Steven Lilien and Bryan Wynbrandt (Kyle XY) wrote earlier versions. All 3 are credited as writers on the pilot, which Abrams, Lilien and Wynbrandt will co-executive produce. Abrams' Bad Robot Prods is producing with Warner Bros TV. This is the third consecutive year a spec from Bad Robot has landed a major commitment after interest from multiple networks. The first two scripts, Fringe and Undercovers, went to series on Fox and NBC, respectively.

http://www.deadline.com/

Lenke til kommentar

Det jeg liker med Twin Peaks er den fantastiske atmosfæren og alle de herlige karakterene, og i blandt en del absurditeter. Men syntes det har tapt seg en del når jeg nærmer meg slutten nå. Havner nok ikke blandt Oz, The Wire og The Sopranos som alle er mesterverk.

 

 

De siste Peaks-episodene var veldig ujevne, men den aller siste er spesiell og svært severdig hvis man liker de Black Lodge-tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...