Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Noen som har sett den nyeste Mad Men episoden? Ah, som jeg elsker den serien! Bør nesten lage en egen tråd til den, men vet ikke om det er mange her som følger med på Mad Men. Noe av det herligste i serien er de små "uinteressante" hendelsene som symboliserer så mye rundt spesielt karakterene. Og ikke minst alle de fantastiske filosofiske strofene til Don Draper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har sett den nyeste Mad Men episoden? Ah, som jeg elsker den serien! Bør nesten lage en egen tråd til den, men vet ikke om det er mange her som følger med på Mad Men. Noe av det herligste i serien er de små "uinteressante" hendelsene som symboliserer så mye rundt spesielt karakterene. Og ikke minst alle de fantastiske filosofiske strofene til Don Draper.

 

De to siste episodene har vært helt himmelske. Nydelig dramaserie.

 

Ellers, jeg har tatt en titt på Hellcats og ble i dårlig humør. Utrolig dårlig start, vet ikke hvem som er målgruppen for den der. Får One Tree Hill til å være et mesterverk til sammenligning.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om the Vampire Diaries? Det kan nok ligne veldig på Twilight til å begynne med, med highschool-settingen, men etterhvert tar serien seg veldig opp! Milevis foran Twilight, og etter min mening er TVD også bedre enn True Blood. Første episode av sesong 2 kom 9.september, og var selvfølgelig en god fortsettelse av en utrolig spennende finale i første sesong. Jeg tenkte at TVD ikke ville være mer enn lett underholdning, men jeg ble veldig positivt overrasket. Digger Damon.

Lenke til kommentar

Fikk sett ferdig første sesong av "Parks and Recreation" nå. Helt grei serie med sterke The Office inspirasjoner. En del av karakterene er geniale, men herrejesus som hovedpersonen er irriterende, som en 10x dummere versjon av Micheal Scott (The Office).

Etter dette bestemte jeg meg å starte på "Modern Family" etter anbefalinger herfra, virka småkleint i begynnelsen, men må si at denne serien likte jeg godt. Får håpe den ikke taper seg like mye som "Community" gjorde mot slutten,

Lenke til kommentar

Sesong to av Parks and Recreation er mye bedre enn sesong èn. Karaktergalleriet blir virkelig bedre. Lesley får +10 IQ, og de andre personene får mer definerte roller. Særlig Ron og Andy er folk jeg virkelig kan begynne å le av. Er forresten Micheal Schure eller noe som har laga P&R, og ettersom han var en av writerne bak The Office, så er det jo ikke noe rart at de har visse likhetstrekk. Men anbefaler ihvertfall at du gir sesong 2 en sjanse, det kan lønne seg. Sitat wikipedia:

Reviews grew from mixed to more positive during the second season. James Poniewozik of Time magazine praised the development of the characters. He thought that the show has a "handle now" on the main character Leslie Knope, and does an "excellent job of finding things for its supporting characters". He also opined that the series is "living up to its potential now". Tim Goodman of the San Francisco Chronicle commented that Parks and Recreation is "finding its comedic mojo" this current second season and added that the show is "here to prove there is such a thing as creative comebacks". IGN gave the show the award for Best Comedy Show of 2009, beating out Curb Your Enthusiasm, Modern Family, and 30 Rock, saying, "Last Spring, we talked about how much potential Parks had. Well, not only did Parks quickly come into its own, but it became the shining beacon of NBC's Thursday night lineup."
Lenke til kommentar

Jepp. Sesong 2 er mye bedre, i starten likte jeg serien egentlig bare på grunn av Aziz Ansari(kanskje best kjent for de fleste her som intern, "Ed" i Scrubs).

 

I tillegg så har du Rob Lowe og Adam Scott(fra Party Down) som blir med fast i sesong 3 og som var med i deler av sesong 2 som et gangske posetivt tilskudd i karakter-galleriet Parks har.

Lenke til kommentar

 

Bra serie?

 

Kåres hvert år til årets drama. Velfortjent vil jeg si, men det er også en serie som generaliseres til å ikke være så godt likt av de yngste.

 

Som forøvrig ikke er særlig rart, jeg tviler på at jeg ville falt så alt for mye for denne som 18-åring. Erfaring som småbarnsfar, i arbeidslivet og annet kommer godt med for å lettere relatere seg til og forstå situasjoner.

 

Men ikke la det skremme (om du er ung og heldig), jeg tror nok det er nok av 18-åringer der ute som kan nyte denne. Om man er glad i å lese romaner og slikt, tror jeg dette formatet passer godt.

Lenke til kommentar

Kaster meg på bølgen som sier at sesong 2 av Parks and recreation er bedre! Flere episoder i sesong 2 var ofte like gode eller bedre enn The Office US episodene som gikk på samme tid. :thumbup:

 

Edit:

 

Angående Mad Men så må jeg si at den også er for unge sjeler som har en litt "moden" tv-serie smak. Jeg er nå 21 år og kjøpte sesong 1 på dvd for rundt 2 år siden. Serien tar noen episoder før den virkelig biter tak i deg. Så ikke gi opp etter de tre første episodene hvis du synes serien bare er OK. Det var ikke før den femte episoden jeg elsker serien, og den blir bare bedre og bedre. Sesong fire som pågår nå er min favorittsesong så langt! Nå er den i min bok oppe med The Sopranos.

Endret av Autzen
Lenke til kommentar

Vel, ja.

 

Det er kanskje en episode jeg ikke likte noe særlig i Louie til nå, og det var nok mest siden vi bare så Louie som barn i en hel episode(minus monologen og sånt).

 

Jeg likte aldri den første episoden til Modern Family så mye, den var ok men ikke noe som skreik til meg at dette måtte jeg se. Starta så på nytt igjen. Å jeg angrer ikke akkurat på det, nesten en ny favoritt.

 

Her er et litt lengre innlegg tidligere fra tråden om hvorfor jeg likte serien.

Liker virkelig Moden Family så langt, men er vel egentlig en nedvannet versjon av Arrested Development vil jeg nesten si. På en bra måte. Veldig glad og forstår hvorfor at serien vant beste komedieserie under årets Emmy, og at skuespiller som spiller Cameron fikk pris for rollen sin i serien.

 

En av de gode tingene med serien er at egentlig liker jeg alle karakterene. Gloria er definitivt en annen karakter som er rett og slett genial uten å engang prøve på det. Cameron og Phil er garantert de beste karakterne i serien.

 

Mye bra gjesteskuespillere på Modern Family så langt(er på episode 12). Edward Norton og Elizabeth Banks i samme episode er i galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...