Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fulgte med på Redemtion, 7 og 8 live hvis man kan kalle si det på den måten. Sesong 5 og 6 har jeg sett enkelte episoder, og veit hovedhandlingen, men føler jeg bør se alt. Morsomt å se hvordan Jack har forandret seg fra år til år. Samtidig synes jeg veldig synd på han når man ser alt han hat opplevd oppgjennom årene.

Lenke til kommentar

 

Noen som har hørt om denne serien? Ser ut som AMC kommer med en zombie-serie, og jeg som elsker zombier-filmer fikk så klart høye forventinger. Spesielt ettersom det er AMC som har skapt serien. Må si at etter å ha sett traileren så minnet begynnelsen veldig mye om 28 dager senere. Så dette kan bli bra! :new_woot:

Lenke til kommentar

To spørsmål:

 

Noe nytt fra Showtime/HBO i nærmeste fremtid?

 

Kommer det noen nye storserier a lá Lost, Prison Break etc?

 

Ja. Ikke bare kommer Broadwalk Empire i september, samt at Bored To Death og Eastbound & Down er begge tilbake denne månden.

 

Call Me Fitz starter 19. september og på HBO.

 

Game of Thrones starter våren 2011(alt fra mars til mai). Med blant annet Sean Bean fra Lord of The Rings, og serien har fått tagline "The Sopranos in Middle-earth".

 

 

Over til Showtime.

 

Allison Janney(kanskje best kjent her som moren til Jacob i Lost/The West Wing) og William H. Macy(du har sett han før et sted) er også aktuell 9 januar på Showtime med amerikanske utgaven av britiske Shameless på Showtime. Samme kveld er Californication tilbake med fjerde sesongen.

 

Episodes kommer også i januar 2011, som er ny serie med Matt LeBlanc fra Freinds.

 

 

 

Så glemmer du AMC som bare har lagd kvalitetserier, nesten flinkere på dette siste årene enn Showtime. Dette er jo Mad Men og Breaking Bad er prakt-eksempel på. Herregud, ene serien vinner Emmy for år for år, mens Breaking Bad vinner for beste hovedskuespiller 3 år på rad og for birolle i år.

 

Der starter The Walking Dead som er zombie actiondrama basert på tegneserien med samme navn som er lagd av Frank Darabont(Frihetens Regn, The Mist osv).

EDIT: Se trailern kjære Autzen har postet ovenfor.

 

I tillegg starter The Killing, en amerikansk tolkningen av den gode danske miniserien som het Forbytelsen på AMC.

 

EDIT:

Å serier ala Lost og Prison Break så er The Event den eneste egentlig.

 

Du har dog Niktia som starta i natt som en actionserie.

 

Chase som oser av døvende Prison Break-kvalitet om marshaller som jakter på skurker, med faktisk Amaury Nolasco(Sucre fra PB) og Cole Hauser(K-Town) blant annet.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

 

 

Godt de har kjørt en lik intro som orginal-serien. Ikke lenge igjen til Hawaii Five-O nå.

 

Det slo meg hvor utrolig generisk den introen føles.

 

The Walking dead virker som deler inspirasjonskilde med 28 days later. Som du sier ser det svært likt ut enkelte steder.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har hørt om denne serien? Ser ut som AMC kommer med en zombie-serie, og jeg som elsker zombier-filmer fikk så klart høye forventinger. Spesielt ettersom det er AMC som har skapt serien. Må si at etter å ha sett traileren så minnet begynnelsen veldig mye om 28 dager senere. Så dette kan bli bra! :new_woot:

 

Jeg ble overrasket over hvor identisk scenene fra traileren var med første boka, men er fortsatt skuffet over skuespillet og den latterlige skytinga.

 

The Walking dead virker som deler inspirasjonskilde med 28 days later. Som du sier ser det svært likt ut enkelte steder.

 

Det er svært vanskelig å lage en zombiefilm/serie/tegneserie disse dager som ikke ligner på en annen, virker som om "alt" har blitt gjort når det kommer til å skape atmosfære etc.

 

Jeg er fortsatt spent på om serien vil klare å fange NOE av den fantastisk atmosfæren og karaktèrbyggingen tegneserien byr på.

Mens zombiefilmer for det meste har zombier som hovedrollene gikk Robert Kirkman (forfatteren av tegneserien) i Romero sine fotspor og konsentrerte seg om menneskene, relasjonene deres og hvordan folk reagerer på katastrofen.

Det er også ganske så intense "scener" i tegneserien, så det blir spennende å se hvordan disse blir inkludert i serien (om de hele tatt kommer så langt).

 

Men uansett om serien skulle falle i smak eller ikke, så burde alle med smak for zombier eller post-apokalyptiske historier ta en titt på tegneserien ved samme navn.

Endret av Onyx
Youtube-video skal ikke siteres. Settes i spoiler.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...