Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Jeg har blitt glad i The Foundation på Apple tv+.

Håper den holder seg helt til slutten.

Dune Prophecy og The Expanse holder samme kvalitet.

Blasfemi!

The Expanse holder en mye høyere kvalitet en både Foundation og hvertfall Dune P. De er gode de og synes jeg, men de når ikke opp til Expanse.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (4 minutter siden):

Blasfemi!

The Expanse holder en mye høyere kvalitet en både Foundation og hvertfall Dune P. De er gode de og synes jeg, men de når ikke opp til Expanse.

Ja, det er bedre forfatter, han er svært kjent dvs han sin skrev The Foundation.

Men jeg liker de to "andre" også på hver sin måte. Veldig gode serier iallfall.

The Expanse kjører seg litt fast i serie fella med mye tjat og mimring rundt karakterene.

Endret av Gouldfan
Theo343 skrev (3 timer siden):

1923 er så langt ekstremt bra. Etter 1883 hadde jeg litt lunkne forventninger men her har vi sittet limt til skjermen i flere helgekvelder.

Enig! 1883 hadde ekstremt fokus på datteren, det ødela mye. (Spesielt slik den ender, hva var poenget?)

1923 fokuserer på flere hovedpersoner, og alle får like mye "plass", og stort sett alle, til og med "slemmingene" er likandes på sitt vis. Kult å se det ville vesten "kræsje" med det nye og moderne. 👌👍

• Hjerte 1
Duriello skrev (20 minutter siden):

(Spesielt slik den ender, hva var poenget?)

1923 fokuserer på flere hovedpersoner, og alle får like mye "plass", og stort sett alle, til og med "slemmingene" er likandes på sitt vis. Kult å se det ville vesten "kræsje" med det nye og moderne. 👌👍

Vel. Var vel ikke noe mer enn at det var ene og alene grunnen til at gården ble plassert akkurat der ..... 

Nimrad skrev (3 timer siden):

Er det bare jeg som synes White Lotus S3 er jævlig bra?

Nei. 

Les min tidligere kommentar:

Sitat

Nå har jeg spart opp to episoder med White Lotus som skal nytes i kveld. En 10/10 serie i min bok. Usikker om selve handlingen er så fantastisk, men det er noe med stemningen den serien greier å skape som er unikt for min del. Drømmer meg rett og slett bort til en annen verden for en stund.

Har spart opp 1 episode til som jeg trolig ser i løpet av helgen når timingen er optimal. Dette er en skatt som er så bra at jeg ikke ser den søvnig på sofaen etter jobb. :) 

Duriello skrev (16 timer siden):

Sant nok, en stund siden jeg har sett den, mente å huske at de reiste videre.. 😅

Nei 😅 det handler ene og alene om historien bak hvorfor gården ligger der den ligger 

Når det er sagt: 1923 var mye mer spennende. Bortsett fra at de som reiste i sesong 1 var fryktelig trege ...

• Liker 1

Jeg vil anbefale en kort serie på Amazon som minner mye om filmen Fargo.

The Sticky som handler om det store Sirup ranet i Canada. Vanvittig morsom veldig spennende hele tiden og mørk komedie..

Hun gamle dama fra Justified dvs hun eldre hillbilly hjemmebrent gangster dama som sang high on the mountain spiller hovedrolle. Hun spiller en litt lignende rolle i the Sticky.

Jeg fikk anbefalt serien i hjemmekino bladet mitt.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

https://www.dagbladet.no/kjendis/viser-seg-etter-18-ar/82930914

Suksess-serien fra 2000-tallet skal nå få en oppfølger, men Sullivan er den eneste av hovedrolleinnehaverne som ikke returnerer.

Frankie Muniz, Jane Kaczmarek og Bryan Cranston er noen av de andre skuespillerne som gjentar rollene sine, melder TMZ.

En oppfølger til malcolm in the middle, vet ikke helt hva jeg skal tenke om det egentlig.  

• Liker 1
Nimrad skrev (På 3.4.2025 den 20.45):

Er det bare jeg som synes White Lotus S3 er jævlig bra?

Hva synes du om slutten? Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om den enda, må fordøyes litt.

Snublet forøvrig over denne kommentaren om White Lotus sesong 3 på vg, som er verdt å lese: https://www.vg.no/nyheter/i/zA1AR1/er-white-lotus-i-krise?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_term=dre-vg-zA1AR1-1744047608%3Adre-67f40df87815c85be20d8e37&utm_medium=dre-67f40df87815c85be20d8e37

For å kaste enda mer penger ut vinduet har jeg anskaffet Sky Showtime. 

Jeg har ekstreeeeemt lyst å se Twin peaks igjen, kjenner det helt inn i sjela. Men ser det ligger mye annet bra og nytt der. Noen anbefalinger? 

Vurderer sterkt disse : Day of the Jackal. Landman. Mayor of Kingstown. Tulsa King. Og selvfølgelig spinnofene av Yellowstone 

• Liker 1
ChopperRead skrev (45 minutter siden):

For å kaste enda mer penger ut vinduet har jeg anskaffet Sky Showtime. 

Har også Sky Showtime som poengtilvalg i TV-pakka. Er heilt ærleg relativt lite brukt av meg.
Kom nyleg over den norske serien Beforeigners har blitt tilgjengeleg på Sky Showtime etter at den forsvant heilt frå nett etter at HBO Nordic vart til Max. Det er kanskje ikkje av dei aller sterkaste seriane men eg liker sci-fi premisset.
I litt same sci-fi gate så har også Sky Showtime britiske The Lazarus Project om du liker tidsreiser.
I tillegg så har Sky Showtime ein del klassiske serier som var store og populære for 10+ år sidan som nemte Twin Peaks, House og Star Trek om du ikkje har fått med deg disse.

Personleg synes eg at Sky Showtime er best på "gamle" filmar, ikkje seriar.

• Liker 1
5 hours ago, ChopperRead said:

Vurderer sterkt disse : Day of the Jackal. Landman. Mayor of Kingstown. Tulsa King. Og selvfølgelig spinnofene av Yellowstone 

Disse alene mener jeg er verdt ihvertfall et månedsabonnement. Kanskje to litt avhengig av tempoet du sluker serier i.

Lioness også egentlig (også av Taylor Sheridan)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...