DukeRichelieu Skrevet 14. desember Del Skrevet 14. desember kremt skrev (13 minutter siden): Day of jackal var grei men syns den dalte mye i siste halvdel. Bare min mening. Så den uansett ferdig. Nettopp ferdig med Breaking Bad, det var litt av en reise. Prøver nå en episode dexter original, så får vi se. Vil vel helst se noe som er ferdig utgitt. Vurderer første Dexter, kanskje Better call saul, eller The wire. Har disse dexter seriene blitt litt for mange egentlig? Konseptet virker veldig utstrekt, men vet ikke mye om dem. Så bare noe av første serie og syns det var ganske bra. Om du refererer til den originale Dexter serien er den strålende i min bok. Helt klart en topp 10 serie i min verden. De 4-5 første sesongene er strålende. På slutten daler dessverre kvaliteten litt. Om jeg ikke tar helt feil var det også da de originale manusforfatterne sluttet. Noe av fornøyelsen for min del var jo at jeg så denne løpende når den ble gitt ut. Når det er 7 sesonger utgitt vet du jo at Dexter står løpet ut. Synes oppfølgeren også var grei nok, men var allikevel noe helt annet enn den originale serien. Om du ikke har sett Twin Peaks er den også sterkt anbefalt. Fin høst/vinterserie. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. desember Del Skrevet 14. desember Day of the Jackal har rekord antall seere hos Sky, og 8 stjerner på IMDB, og ga den selv 8 stjerner. Jeg synes det var en super serie, og kunne gitt den 9 uten kona.. Spoiler Så er det bare å vente på sesong 2, i 2026.... 2 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 15. desember Del Skrevet 15. desember 13 hours ago, kremt said: Day of jackal var grei men syns den dalte mye i siste halvdel. Bare min mening. Så den uansett ferdig. Nettopp ferdig med Breaking Bad, det var litt av en reise. Prøver nå en episode dexter original, så får vi se. Vil vel helst se noe som er ferdig utgitt. Vurderer første Dexter, kanskje Better call saul, eller The wire. Har disse dexter seriene blitt litt for mange egentlig? Konseptet virker veldig utstrekt, men vet ikke mye om dem. Så bare noe av første serie og syns det var ganske bra. Better Call Saul er jo det åpenbare å se etter Breaking Bad. Kanskje egentlig så fort som mulig etter, for det er mange sammenkoblinger mellom seriene som er lett å overse om det er en stund siden man har sett den andre. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember Del Skrevet 15. desember 12 hours ago, DukeRichelieu said: Twin Peaks Denne er sett for flere år siden, skikkelig kultserie. Digger Bob Så en dexter original, var grei nok. Tror ikke jeg fortsetter. Fargo ble prøvd, var ganske kjedelig, filmen var bedre i sin tid. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. desember Del Skrevet 15. desember kremt skrev (14 timer siden): Har disse dexter seriene blitt litt for mange egentlig? Finnes det mer enn to? Originalen drar ut, som alle suksesserier gjorde på den tida. Men jeg liker å fullføre så da ble det sånn og jeg angrer ikke. Jeg så den nye også med sønnen og den var ålreit, men man må jo nesten være Dexter-fan eller i det minste ha sett originalen og likt den. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. desember Del Skrevet 15. desember Brannfakkel incoming. Jeg synes Day of the Jackal får litt for mye oppmerksomhet. Ja, det er en kjekk spenningsserie, men føler det er null dybde i sånne serier. Pur spenning med den kjente oppskriften hvor man har en overdreven dyktig James Bond/Ethan Hunt/putt inn andre. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 12:09 Del Skrevet søndag kl 12:09 kremt skrev (4 timer siden): Denne er sett for flere år siden, skikkelig kultserie. Digger Bob Så en dexter original, var grei nok. Tror ikke jeg fortsetter. Fargo ble prøvd, var ganske kjedelig, filmen var bedre i sin tid. Nice. 1 Dexter original? Du mener første sesong av den originale serien? Vel, om du ikke er hektet etter sesong 1 er det ingen vits å fortsette. Fargo engasjerte ikke meg heller av en eller annen grunn. Jeg likte den, men delte ikke den enorme begeistringen enkelte hadde for serien. The White Lotus er også en utrolig kul serie om du ikke har sett den. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet søndag kl 12:24 Del Skrevet søndag kl 12:24 13 minutes ago, DukeRichelieu said: 1 Dexter original? Du mener første sesong av den originale serien? Vel, om du ikke er hektet etter sesong 1 er det ingen vits å fortsette. Dexter original er en ny prequel serie med dexter som ung som akkurat har startet. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 12:25 Del Skrevet søndag kl 12:25 Reg2000 skrev (Akkurat nå): Dexter original er en ny prequel serie med dexter som ung som akkurat har startet. Aha. Den har faktisk gått meg forbi, men mulig jeg hørte noe om at den skulle komme for litt tilbake. Selv som en stor Dexter fanboy vet jeg ikke om dette er noe jeg har spesielt interesse for. Dexter = Michael C. Hall. Har du sett noe på den da? 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet søndag kl 12:34 Del Skrevet søndag kl 12:34 3 minutes ago, DukeRichelieu said: Aha. Den har faktisk gått meg forbi, men mulig jeg hørte noe om at den skulle komme for litt tilbake. Selv som en stor Dexter fanboy vet jeg ikke om dette er noe jeg har spesielt interesse for. Dexter = Michael C. Hall. Har du sett noe på den da? Nei har ikke sett på den. Føler meg vel litt ferdig med Dexter og det blir litt rart å se en serie med mange nye skuespillere som skal overta alle de samme rollene fra den opprinnelige serien. Michael C. Hall er fortsatt med som Dexters indre stemme, men med en nye skuespillere som spiller Dexter, Debra, Harry, Batista, Masuka, Laguerta osv vet jeg ikke helt om jeg gidder. 2 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet søndag kl 21:17 Del Skrevet søndag kl 21:17 (endret) Ser for tiden Kingdom med Frank Grillo i hovedrollen. En serie om en familie som driver en MMA gym. Jeg har ingen interesse for MMA, men serien handler minst like mye om bedritne mennesker og familierelasjoner. Grillo viser en dybde jeg ikke har sett fra ham tidligere. Den som stjeler showet er Jonathan tucker, som alt annet han er med i. Fenomenal skuespiller. Hele serien ligger på tv2play. Bare 3 sesonger og 40 episoder, ferdig gått for noen år siden. Anbefales. Endret søndag kl 22:07 av ChopperRead 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 21:26 Del Skrevet søndag kl 21:26 ChopperRead skrev (8 minutter siden): Ser for tiden Kingdom med Frank Grillo i hovedrollen. En serie om en familie som driver en MMA gym. Jeg har ingen interesse for MMA, men serien handler minst like mye om bedritne mennesker og familierelasjoner. Grillo viser en dybde jeg ikke har sett fra ham tidligere. Den som stjeler showet er Jonathan trucker, som alt annet han er med i. Fenomenal skuespiller. Hele serien ligger på tv2play. Bare 3 sesonger og 40 episoder, ferdig gått for noen år siden. Anbefales. Takk for tips, skal sjekke ut denne. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet mandag kl 18:47 Del Skrevet mandag kl 18:47 Kjører selv en ny runde med "Lie to Me". Den "cockye" holdningen til Tim Roth selger godt. Lenke til kommentar
Subara Skrevet mandag kl 21:21 Del Skrevet mandag kl 21:21 "Quisling", TV2 play. 5 episoder. Denne serien var jeg spent på. Jeg har fulgt den fra start og sett 1 episode i uken. Den gammeldagse måten å se serier på, som førte til at jeg glemte en del av handlingen. Jeg fylte på med for mye annen film underveis. Gode skuespillere her også. Den som gjorde mest inntrykk var svenske Lisa Carlehed som Maria Quisling. Hvordan hun veksler mellom ulike sinnsstillstander, gebrokken språkdrakt og videre over til russisk. Hennes gudstro fra hjemlandet, kjærligheten til og troen på ektemannen. Ofte halvt skjult bak et slør. Gard som Quisling har kanskje ikke like mye å spille på, da han filmes stort sett når han er i cellen, preget av tungsinn og sinne. Vi får feks. ikke sett han holde tale. Når han skal forsvare seg i rettsalen, er han allerede preget av fengselsoppholdet. Anders Danilesen Lie som prest og sjelesørger er ikke dum heller, da han har en særegen tilstedeværelse foran kameraet. Han innbyr til tillitt. Jobber hardt for å gi Quisling syndforlatelse, som ikke vedkjenner at han har gjort noe galt. Han har istedenfor reddet Norge, og ser på seg selv som en Messias. Innimellom er det ekte klipp fra krigen og frigjøringen, i ganske stor kontrast til miljøskildringene ellers i filmen. De har nok ikke hatt all verdens millioner å bruke på den, selv om interiør og klær er riktig. Den nye biografien om Quisling (tykk, og er visst i 2 bind) var til utlån på bibilioteket, men jeg gikk forbi. Jeg vil heller vite mer om Maria Quisling. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet tirsdag kl 09:38 Del Skrevet tirsdag kl 09:38 Alfred_A skrev (14 timer siden): Kjører selv en ny runde med "Lie to Me". Den "cockye" holdningen til Tim Roth selger godt. Likte den serien veldig godt da jeg så den. Samme med InTreatment. Synes det var noe spesielt med begge de seriene. Lenke til kommentar
Revie Skrevet tirsdag kl 10:46 Del Skrevet tirsdag kl 10:46 Duriello skrev (På 13.12.2024 den 10:18 PM): Jeg analyserer egentlig aldri serier og filmer jeg ser, men skal ta en titt. 👍 Enten så liker jeg det, ellers så gjør jeg ikke. Jeg er lett sånn sett. 😂 Det jeg liker treffer dog veldig ofte med serier/filmer som fortjener dypdykk og analyse. Det er også en podcast, Talking Sopranos, med en episode for hver episode av serien. Vertene er Michael Imperioli (Christopher Moltisanti) og Steve Schirripa (Bobby 'Baccala' Baccilieri). Om det skulle være interessant å høre perspektivet til folk som var på settet gjennom serien. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet tirsdag kl 14:11 Del Skrevet tirsdag kl 14:11 Hekta på From her, drog meg rett inn kort tid inn i første episode. Vanvittig herlige greier! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet tirsdag kl 18:29 Del Skrevet tirsdag kl 18:29 (endret) Mala skrev (4 timer siden): Hekta på From her, drog meg rett inn kort tid inn i første episode. Vanvittig herlige greier! Liker også den. slike serier man ikke har noen peiling på hva som foregår. Endret tirsdag kl 18:30 av leifeinar Lenke til kommentar
disk Skrevet onsdag kl 15:16 Del Skrevet onsdag kl 15:16 Prøvde meg på Shrinking, men det var nesten instant decline. Klarte overhodet ikke like hovedkarakteren, får faktisk lyst å gi han en på trynet når eg ser det dumme ansiktet hans med de latterlige uttrykkene. Ga den 1 episode. Ga Jackal en sjanse, men klarte ikke se videre etter en 5 episoder, ble bare ikke så overbevist. Ga Arcane en sjanse, og den hooket meg skikkelig. Eg liker normalt ikke actionscener (blitt for gammal), men her måtte eg se den ene om igjen for det var så utrolig morsomt og underholdende å se. Jinx må være noe av den beste female karakteren eg har sett på lenge. Har fortsatt endel episoder igjen fra sesong 2, kanskje eg må leite etter flere slike animasjonsfilmer, eg har som regel ikke brydd meg så mye om de. Startet med x-men 97 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 15:28 Del Skrevet onsdag kl 15:28 disk skrev (6 minutter siden): kanskje eg må leite etter flere slike animasjonsfilmer, eg har som regel ikke brydd meg så mye om de. Startet med x-men 97 En grei ting å huske på med animasjon er at det er en stil ikke en sjanger, mange gamle menn som meg selv som ikke forstår det at animasjon faktisk kan være for voksne også 😉 Vil gjerne anbefale Primal, noe av det beste jeg har sett på dumboksen uansett stil eller sjanger, også noe av det vakreste i forhold til animasjon, ser veldig håndtegnet ut. Ligger på HBO. https://www.imdb.com/title/tt10332508/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_primal 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå