Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (På 9.12.2024 den 9:35 AM):

Så ferdig del #2 av ronja Røverdatter på Netflix i helgen. Likte serien, selv om den er basret på barnebøker. 

Hvordan tekster dere disse seriene? Litt sidespor, men jeg har alltid tekst på originalspråk så lenge det er engelsk eller norsk. Hva gjør dere med en serie med dansk språk?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (4 timer siden):

For the emperor 

Kule greier. Veldig spent på hvordan det blir. Jeg har null forhold til Warhammer, men har absolutt troen på at Cavill klarer å treffe både die hard fans og oss som ikke vet noe som helst. Så lenge folk drar i samme retning så blir det bra tror jeg!

Prime har jo nailet både The Boys, Fallout og mer der det å respektere kildematerialet er viktig så det lover godt.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hvordan tekster dere disse seriene? Litt sidespor, men jeg har alltid tekst på originalspråk så lenge det er engelsk eller norsk. Hva gjør dere med en serie med dansk språk?

Pleier å ha norsk undertekster, men leste de ikke i noe særlig grad. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 10.12.2024 den 5:19 PM):

Serien er svensk.

Lenke til kommentar

Graverne: Skjult sannhet

Dansk serie på TV2play.

Sitat

En anerkjent gruppe journalister får tips om et hemmelig fengsel hvor folk bures inne uten dom. Hvor langt er de villige til å gå for sannheten?

Denne var helt etter min smak. Skuespillerprestasjoner og manus er nok til å drive serien framover. Ingen blodsprut, bare ett knivblad mot strupen og thats it. Et overgrep som vi forstår skal skje, men vi får ikke se det. Ingen raske biler eller pistolskudd er nødvendig for at serien skal bli spennende. Dessuten akkurat passe med 6 episoder.

Anbefales!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skeleton Crew fortsetter virkelig å levere, for en gledelig overraskelse dette var! :D Dette syns jeg fungerer veldig, veldig bra! Jude Law er ett godt tilskudd her og barne skuespillerene gjør en fremragende jobb!  Man kan nok ganske lett spekulere seg frem til veien videre her og hva/hvorfor At Attin planeten er som den er...men det går helt fint! Håper det leverer på veien videre!

Veldig greit i grunn etter det ekstremt oppkast og magesyre fremkallende søppelet som The Acolyte var.  

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sukk. Da var jeg ferdig med Mad Men og føler nesten på et lite tomrom. For en strålende serie. 10/10 og rett inn på topp 10 og kanskje også topp 5?

Det tok meg rundt tre sesonger før jeg følte serien satt og den ble bare bedre og bedre. Jeg følte meg ikke klar for å avslutte den ved sesong 7 og tror den fint kunne gått noen sesonger til. 

Sterkt anbefalt om du liker dramaserier. Men trenger du action og et engasjerende plott, så er det ikke serien for deg. Det skjer jo strengt tatt ikke veldig mye gjennom disse sesongene.

Leste raskt gjennom  IMDb nå og så en som hadde gitt opp i starten av sesong 3. For min del er dramaserier ofte slik. Man trenger en god del episoder før man begynner å bli investert i personene og blir interessert nok til at det virkelig begynner å bli bra. Både Deadwood og Sopranos tok tid for min del. 

Lurer på hva min neste serie blir. Vurderer å se opp igjen noen av mine gamle favoritter. Begynner å bli en stund siden Sopranos, The Wire og Breaking Bad. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (23 minutter siden):

Lurer på hva min neste serie blir. Vurderer å se opp igjen noen av mine gamle favoritter. Begynner å bli en stund siden Sopranos, The Wire og Breaking Bad. 

Da tar du en gjennomgang av disse!

Nettopp startet på Sopranos for n-te gang selv. 😂

Sleng på Better Call Saul i tillegg så er jula berget.

Endret av Duriello
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Duriello said:

Da tar du en gjennomgang av disse!

Nettopp startet på Sopranos for n-te gang selv. 😂

Jeg blir heller ikke lei, har du sjekket ut analysene som foreslås på sopranosautopsy?
Jeg finner dem tankevekkende.

Forstod overhodet ikke hva serien forsøkte da den først kom ut, men når jeg endelig var i stand til å se den synes jeg det er lite annet som måler seg, maken til dyp serie!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Jeg blir heller ikke lei, har du sjekket ut analysene som foreslås på sopranosautopsy?
Jeg finner dem tankevekkende.

Forstod overhodet ikke hva serien forsøkte da den først kom ut, men når jeg endelig var i stand til å se den synes jeg det er lite annet som måler seg, maken til dyp serie!

Jeg analyserer egentlig aldri serier og filmer jeg ser, men skal ta en titt. 👍

Enten så liker jeg det, ellers så gjør jeg ikke. Jeg er lett sånn sett. 😂

Det jeg liker treffer dog veldig ofte med serier/filmer som fortjener dypdykk og analyse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forsøkte meg på første episode av Dexter - Original Sin i natt siden jeg allikevel ikke fikk sove. Var nok humøret så episode ble slått av og ble liggende og se på en annen serie. Dexter - New Blood, der døde jeg litt innvendig. Det er ihvertfall min personlige reise med tv.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

Har begynt på "The Day of the Jackal"

Lenge siden jeg har sett en så god serie.
Nå har jeg ikke sett ferdig serien, men så langt ville den vært bedre uten kona. 

Så to episoder og ga opp serien. Synes det ble for mye B-film-aktige klisjeer og ble ikke overbevist av hovedrollene. Jeg legger nok lista litt høyt nå som det er så utrolig mye på ventelisten.

Ser heller filmen fra 1973 om igjen.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (41 minutter siden):

Så to episoder og ga opp serien. Synes det ble for mye B-film-aktige klisjeer og ble ikke overbevist av hovedrollene. Jeg legger nok lista litt høyt nå som det er så utrolig mye på ventelisten.

Ser heller filmen fra 1973 om igjen.

Smaken er som baken.

Jeg har drøssevis av serier på lista mi, men denne får prioritet framover. 

Lenke til kommentar

Day of jackal var grei men syns den dalte mye i siste halvdel. Bare min mening.  Så den uansett ferdig. 

Nettopp ferdig med Breaking Bad, det var litt av en reise. Prøver nå en episode dexter original, så får vi se. Vil vel helst se noe som er ferdig utgitt. Vurderer første Dexter, kanskje Better call saul, eller The wire. Har disse dexter seriene blitt litt for mange egentlig? Konseptet virker veldig utstrekt, men vet ikke mye om dem. Så bare noe av første serie og syns det var ganske bra. 

Lenke til kommentar

Bare for å nevne, nostalgiker som jeg er, The Lone Gunmen, en spinoff fra X-Files. Hysterisk som det er, leker de med fly som krasjer i Twin Tower og "modem" i en cpu. I dag heter det "Intel Management Engine". De traff godt der og elsker hele stemningen med den intelligente gjengen som egentlig bare er idioter 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...