Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Hva synes egentlig folket er den utlimate måten at nye episoder slippes på?

En hver uke, delt i to, alt på en gang, en del første uke også en og en?

Jeg foretrekker alt på en gang, av den enkle grunn at jeg er utålmodig. 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar

En del slippes nok fortsatt ukentlig for å holde hypen gående, men personlig venter jeg med å se noenting før alle episodene av en serie er ute. Pleier ikke å binge mer enn 2, kanskje 3 episoder i slengen, men liker å ha muligheten. Det gjør også at jeg bare fokuserer på en serie om gangen, mister ikke tråden så lett da.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (6 minutter siden):

Hva synes egentlig folket er den utlimate måten at nye episoder slippes på?

En hver uke, delt i to, alt på en gang, en del første uke også en og en?

Jeg ønsker alt på en gang. Jeg skjønner at tilbyderne vil spre det ut for å beholde abonnenter lenger, men jeg ønsker definitivt alt på en gang. Da kan jeg velge selv å se ferdig en serie om gangen. Det er en mye bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Jeg er sterkt uenig. En episode per uke er den desidert beste. Hypen gjør det bedre. Se på Lost, game of throne, breaking bad. Mye av gleden kommer for å spekulere mellom episodene.

Vi har ikke sjans med familie og alt som følger med å følge et slikt opplegg. Hvert fall ikke spekulere noe særlig mellom episodene.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (10 minutter siden):

Jeg er sterkt uenig. En episode per uke er den desidert beste. Hypen gjør det bedre. Se på Lost, game of throne, breaking bad. Mye av gleden kommer for å spekulere mellom episodene.

For virkelig populære serier så er jeg enig i at man trenger litt "water cooler talk" mellom episodene. Men da synes jeg at 2 episoder i uken hadde fungert bedre. Personlig synes jeg 1 gang i uken ofte føler til at jeg trenger en recap før neste episode, fordi man ser så mye annet i mellomtiden. 

skaftetryne32 skrev (24 minutter siden):

Det valget kan du jo ta om vi får alle episoder på en gang, det er det alternativet som gir mest valgfrihet. 

Du får kanskje mer valgfrihet i teorien, men i praksis fører det bare til at alle er på ulike tidspunkt i serien, og det å diskutere serien med andre i starten blir vanskelig. Hvis det sendes 2 episoder i uka eller noe så føler jeg det gir en god balanse. Serien får muligheten til å få litt hype og water cooler moments, samtidig som det ikke er alt for lenge mellom hver episode.

For de som ikke prater med andre om seriene så kan jeg skjønne at det ikke gir noen verdi.

Lenke til kommentar

Jeg føler det var en mye større greie før. Jeg husker jo godt at X-Files gikk på TV2 klokka 21:45 på torsdager (eller var det onsdager?) og det var også dagens snakkis på skolen dagen etterpå. Men, det hadde jo også litt sammenheng med at enten så du det da det gikk på TV eller så gikk du glipp av det (hvis ingen tok opp for deg da).

Etter at streamingtjenester gjorde sitt inntog og folk fikk friheten til å velge sjøl så forsvant mye av det. Tror den "snakkisen" blir vanskelig å gjenskape, sjøl med ukentlige epsioder. Mange (meg sjøl inkludert) venter med å begynne å se til alt er tilgjengelig. 

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...