Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere ting jeg misliker med Slow Horses, men når det er bra så er det virkelig kanonbra. En del klisjeer, og noen karakterer som ikke fikk like høy kvalitet på historien sin.

Føles også ut som dette var part 1 av sesong 4 og neste sesong er part 2. Hadde satt mer pris på en litt lengre sesong eller kortere tid mellom sesongene. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 9.10.2024 den 6:30 PM):

Den er på Peacock, en Amerikansk strømmetjeneste, kun for Amerikanske territorier. 

Ser ut som at Prime har den i UK og flere land i Europa, men ikke Norge. 

TV4 har kjøpt rettighetene i norden, så godt mulig den ikke blir strømmet med det første. 
TV4 er en svensk TV kanal som er tilgejngeligi RiksTV, og kanskje andre plasser. 

Takk for info! Det med Tv4 visste jeg ikke. Hvor finner man ut slike ting? Jeg har en liste over andre historiske serier som tilsynelatende ingen har plukket opp ifølge annen app, så hadde vært greit å sjekket den lista mot nye kilder.

 

@Sjalottløk ja 6,6 på imdb for en serie er jo ikke bra. Hadde det vært en film så 😆 , men imdb er jo mer raus med serier. 

 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
maanemann skrev (4 minutter siden):

Takk for info! Det med Tv4 visste jeg ikke. Hvor finner man ut slike ting?

Finnes en glimrende tjeneste som heter play pilot https://www.playpilot.com/no/

Her får du opp hvor evt en film/serie kan strømmes eller kjøpes. Hvis du logger deg inn kan du spesifisere hvilke strømmetjenester du til en hver tid abbonnerer på og får sortert søk deretter :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (4 minutter siden):

Finnes en glimrende tjeneste som heter play pilot https://www.playpilot.com/no/

Her får du opp hvor evt en film/serie kan strømmes eller kjøpes. Hvis du logger deg inn kan du spesifisere hvilke strømmetjenester du til en hver tid abbonnerer på og får sortert søk deretter :)

Takk for tips! Nice og responsiv side (ikke minst) , men jeg så ikke tv4 der i farta. 

https://www.playpilot.com/no/show/those-about-to-die-2024-series/

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (17 timer siden):

Flere ting jeg misliker med Slow Horses, men når det er bra så er det virkelig kanonbra. En del klisjeer, og noen karakterer som ikke fikk like høy kvalitet på historien sin.

Synes plottene er altfor kompliserte og lite troverdige. Men alt annet er bare helt gull.

Lenke til kommentar

Rebooten av Frasier, er så synd at det ikke ble bedre. De som har drevet med castingen har gjort en dårlig jobb, vitsene er dårlige, flere av skuespillerne er forferdelige, spesielt Jack Cutmore-Scott som Freddy. Grammer glimter til innimellom, det samme gjør Lyndhurst, den nye Niles funker til tider.

Må vel bare begynne å se originalen om igjen, er en stund siden sist nå.

Lenke til kommentar
maanemann skrev (29 minutter siden):

Nice! Takker! 😀

jeg ser at tv4 har en annen tittel på lista mi. Hvis den lisensen også er for Norden, glemmer svenskene oss i lille Norge? 😉 

Før kunne man se TV4 med VPN, men det får i alle fall jeg ikke til lenger.

Du vil nok klare å se "Those about to die" med VPN, Prime UK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

So long Marianne, fra skaperen av Exit.

https://tv.nrk.no/serie/so-long-marianne

Jeg tenkte først at skuespillerne er for unge og uerfarne til å gi serien tilstrekkelig dybde. Men den tok seg opp etter hvert.

Dette er en skildring av kjærlighetshistorien mellom Marianne Ihlen og Leonard Cohen, noe som kommer godt frem, men først og fremst er det en histoire om unge som forelsker seg, skriver produsenten i Aftenposten.

Gravide Marianne og ektemannen (ungdomskjæresten), forfatteren Axel Jensen, reiser til den greske øya Hydra for å leve det frie kunstnerlivet. Axel Jensen blir fremstilt som komplett uansvarlig og benytter en hver mulighet til å kapre en ny kvinne.

Det er både fest og drama og mye inntak av alkohol m.m, et slags tidlig hippie-liv. De trøster seg med andre når det går dårlig i livet, praktiserer fri kjærlighet, antagelig fritt til å være dengang(?).

Marianne og Leonard Cohen som overtar rollen som barnefar, reiser fra hverandre og finner tilbake til hverandre.

Ingen hyllest til gutta, som ikke ofrer noe for karrieren og trenger det heller ikke, da det er jenter som blir med barn, men det er ikke problematisert i serien.

Og noe om at Cohen ikke kunne få barn med en som ikke var jødisk.

Marianne gifter seg etterhvert med en annen, men beholder vennskapet med Cohen. Sønnen Lille-Axel går det ikke bra med senere. Han tilbringer det meste av sitt voksne liv på psykatrisk institusjon, men det er en annen historie.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
b-real skrev (6 timer siden):

Rings of Power S02 var betraktelig bedre en S01 men går forsatt i en del av de samme fellene.

Jeg liker begge sesongene, i sesong 2 ble jeg bare mer vandt til noe av det som er for tiden. (Virker som at det har gått sport i å klage på serien på YouTube) . Er et smalt felt om dagen i sjangere jeg liker og da er det fint å kunne la seg underholde. Mye bra casting/skuespill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rings of power kumme vært så mye bedre, om de ansatte noe med en egen visjon og talent. Det vi får nå er en serie som dårlig kopierer Peter Jackson filmene, er uforutsigbare karakterer som er vanskelig å forstå, for mye prat uten at det går noen vei. Største synderen er nok at jeg bryr meg særdeles lite om karakterene, stikk motsatt av filmene.

Lenke til kommentar

The Penguin altså. Ahh, det er  bra. Sett de 3 første episodene nå. Hadde relativt store forventninger, men det var faktisk enda bedre. Og som med The Batman så gjør de en fantastisk jobb med kostymet og hele looken. Aldri sett noen med fat suits klare å ha så mye uttrykk før. Colin Farrell og Cristin Milioti gjør en kanonbra jobb. Eneste jeg kanskje ikke er helt fan av er Vic, men det går greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...