Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (10 timer siden):

Da er Grand Tour episoden ute. Ikke sett den enda, men en gledelig nyhet at den er på 2 timer!😁 

En litt uvanlig episode som aldri var kjedelig, med noen ekstra artige minutter. 

En helt grei avslutning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knipsolini skrev (13 timer siden):

Jeg ble så fascinert av The Silo at jeg kjøpte alle bøkene og slukte dem i et jafs. Klarte ikke å vente år på å få alle mysteriene løst, gleder meg uansett til å se resten av serien. 

Nå ble eg inspirert men fant kun lydbøkene på engelsk i Storytel. Så det får bli når eg bytter abbonnement.

Lenke til kommentar

RIP TopGear, har vært god underoldning for alle som har vært liiiiiiiiiit bil-interessert men ikke nok til å gjøre noe særlig mer en at man følger liitt med.

Bored to Death ble etterhvert en ganske grei humor-serie, koser meg med S03 for tiden.

Lenke til kommentar

Fikk sett Furia sesong 1. Hadde ingen forventninger her, men den var overraskende bra. God norsk/tysk krim/actionserie med et relevant tema. Den største svakheten er nok manglende helhet mellom den første delen i Norge og den andre delen som foregår i Tyskland.

Lenke til kommentar

Jeg liker virkelig the Penguin, nesten like bra som Joker filmen.

Gleder meg til Joker & Harley Quinn, med Jokke og Margot hærlig at de fortsatt bruker Joaquin i det som er Joker oppfølgeren.

Dessuten er jeg imponert over hvor bra villains anti helt er i forhold til feks håpløse Batwoman etc..

Det er skikkelig dybde i karakterene, og du får sympati med skurken.

Dune Prophecy kommer i November ✓

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så langt etter på filmer i det siste, tiden går med til TV-serier. Men, føler jeg burde ha sett noen filmer før jeg begynner på The Penguin (?).

Selv om dette er serietråden, så tenker jeg at det er en sammenheng her; Hvilke filmer burde jeg se først? Ta utgangspunkt at jeg kun har sett den Bale / Nolan triologien. 

Takker!

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bone said:

Er så langt etter på filmer i det siste, tiden går med til TV-serier. Men, føler jeg burde ha sett noen filmer før jeg begynner på The Penguin (?).

Selv om dette er serietråden, så tenker jeg at det er en sammenheng her; Hvilke filmer burde jeg se først? Ta utgangspunkt at jeg kun har sett den Bale / Nolan triologien. 

Takker!

Såvidt jeg vet følger den bare videre på Reeves The Batman.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg koser meg med sesong 2 av Rings of Power.
Jeg så det meste av sesong 1 også, men synes den var temmelig kjedelig og dårlig skrevet, med for mange objekter og kriger jeg ikke opplevde som viktige, og for mange gåter jeg hadde for dårlige forutsetninger for å spekulere í, samtidig som jeg fikk tilfredstillt behovet mitt for å kunne oppleve en versjon av middle earth (Som egentlig er det jeg er ute etter i en Tolkien-serie, men det er jo plagsomt når skrivingen er så svak).
Sesong to tar med seg den visuellt flotte verden, forbedrer skrivningen, rytmen, og klippingen noe, samtidig som elementer man (jeg) er mer kjent med begynner å komme på plass, det blir klart hvorfor serien kalller seg opp etter maktens ringer.

Det er fremdeles ikke en særlig dyp eller kompleks serie, men en stor forbedring fra sesong 1, og et morsomt sted å være for en casual fan av Tolkien som ikke krever så mye mer enn at det føles som middle earth.
Jeg koser meg mer med denne enn The Hobbit-filmserien i alle fall (selv om det er en lav standard å å utifra), og gleder meg til å se sesongavslutningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så sesong 2 av Furia. Det er fortsatt en ganske grei action/spenningsserie, men det dårlige skuespillet blir plagsomt i endel av scenene. Spesielt Maria Mena i rollen som justisministeren er virkelig dårlig. Heldigvis har hun ikke så mye skjermtid så actionscenene klarer å redde serien.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (21 timer siden):

Jeg koser meg med sesong 2 av Rings of Power.
Jeg så det meste av sesong 1 også, men synes den var temmelig kjedelig og dårlig skrevet, med for mange objekter og kriger jeg ikke opplevde som viktige, og for mange gåter jeg hadde for dårlige forutsetninger for å spekulere í, samtidig som jeg fikk tilfredstillt behovet mitt for å kunne oppleve en versjon av middle earth (Som egentlig er det jeg er ute etter i en Tolkien-serie, men det er jo plagsomt når skrivingen er så svak).
Sesong to tar med seg den visuellt flotte verden, forbedrer skrivningen, rytmen, og klippingen noe, samtidig som elementer man (jeg) er mer kjent med begynner å komme på plass, det blir klart hvorfor serien kalller seg opp etter maktens ringer.

Det er fremdeles ikke en særlig dyp eller kompleks serie, men en stor forbedring fra sesong 1, og et morsomt sted å være for en casual fan av Tolkien som ikke krever så mye mer enn at det føles som middle earth.
Jeg koser meg mer med denne enn The Hobbit-filmserien i alle fall (selv om det er en lav standard å å utifra), og gleder meg til å se sesongavslutningen.

Jeg synes Rings of Power er like bra som Lotr serien, særlig siste episode er en høydare..

Btw From på Netflix er dødsbra...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Jeg synes Rings of Power er like bra som Lotr serien, særlig siste episode er en høydare..

Btw From på Netflix er dødsbra...

Det er vell bare en sesong av From på Netflix. 
Hele sesong 2, pluss de to første episodene av sesong 3 er på TV2 Play. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Zash skrev (53 minutter siden):

Det er vell bare en sesong av From på Netflix. 
Hele sesong 2, pluss de to første episodene av sesong 3 er på TV2 Play. 

Takk for hintet, er vist Tv4 som har det her i Sverige. Heldigvis ble jeg akkurat medlem av det på Telia.se

Lenke til kommentar

Lol glemte at vi ikke har sett siste 8? Episoden av Rings of power. Det blir spennende avslutning.

Var altså nest siste vi så,og trodde var slutten.

From er hysterisk bra, holder på på 2 sesongen nå på Tv4.

Rollene vris og vendes på feks at slemme blir snille eller motsatt, noen har sammenlignet den med Lost, men jeg synes From er MYE kulere.

Også har vi ukens episode av the Penguin å se. Spennende alt sammen.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (18 minutter siden):

Fått tak i hele siste sesong av Snowpiercer. De kunne egentlig avsluttet med forrige sesong, men noen ville ha en til. 

Måtte du på bukta, eller er det noen strømmetjenester som har det nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...