Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen serier som er et must å ha på blu-ray istedefor dvd?

 

Vil si Lost, og spesielt True Blood. Jeg tror True Blood er den beste serien jeg har sett på Bluray.

 

Så har du også mini-serien Pacific som kommer snart på blåstråle. Jeg er gangske sikker på at det kommer til å bli verdt hver krone. Band of Brothers var desverre lite vitsen å kjøpe på bluray, dog lyden var litt forbedret var ikke bilde så ekstremt bedre vil jeg si. Men har med det at serien ble filmet i 2003.

Lenke til kommentar

En av de beste seriene jeg har sett i det siste.

 

Er Buffy The Vampire Slayer noe folk anbefaler?

 

Ja, både den og spin-off Angel. Jeg fant Angel som litt mer underholdende (liker Boreanaz), men Buffy har en historisk og medievitenskapelig verdi i tillegg. Det var en serie som på sett og vis brøt kjønnsrollemønsteret innen TV. En tøff kvinnelig helt, som egentlig er en liten og søt jente, men som viser mer tøffhet enn eksempelvis Smallvilles Supermann.

 

Den utfordret tradisjonelle konvensjoner både på dette området, og også hva lesbisk karakter angår (men innen homofili har TV blitt så liberal det siste tiår at Buffy virker som søndagsskole til sammenligning, selv om den var en av pionerene (men langt fra den første).

 

Edit: Buffy er ikke lesbisk, en annen karakter i serien er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...