Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Omsider i gang med Mad Men etter at den ble lagt ut på Netflix. Ønsket å se den tidligere i år, men da var den borte fra HBO. Nå er den i hvert fall å finne på Netflix.

Fornøyelig serie, men kan ikke si at jeg er hektet enda. Spent på om jeg blir det etter hvert slik jeg gjerne har blitt det av andre dramaserier som tar litt tid å sette i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The responder".

Sitat

Chris er en korrupt politibetjent under hardt press i Liverpools nådeløse gater. En spenningsserie som vil ta pusten fra deg.

Fra BBC. Sesong 2. Virkelighetsnært, fine karakterer. Om hverdagsmennesker som sliter og tar dårlige valg. "Østkant-dialekt" eller er det "Liverpool-dialekt"? Her er også plass til varme og litt humor. Hvor har de funnet disse skuespillerne, som passer perfekt inn i rollene sine? Martin Freeman i hovedrollen er svar nok, men også de andre gjør en glimrende jobb.

Godt med en pause fra Netflix, da jeg bare vil betale for 1 strømmetjeneste. Selv om Netflix begynner å få et ganske variert program med feks. "Pørni" på menyen, som også går på Nrk for tiden. Gratulerer til Henriette Stenstrup .

Synes ofte at Netflix-seriene har for mange episoder - blankpolerte med filmindustri preg - som ikke akkurat er et kvalitetsstempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 23.8.2024 den 9:26 PM):

Fornøyelig serie, men kan ikke si at jeg er hektet enda. Spent på om jeg blir det etter hvert slik jeg gjerne har blitt det av andre dramaserier som tar litt tid å sette i gang.

Det er min favoritt serie. Synes sesong 3-4-5 er best. Slutten er virkelig god, men du det kreves en del for at en skal forstå den. Hvor langt er du kommet?

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (2 timer siden):

The Responder er bra. Det er vel scouser-dialekt, da det er i Liverpool. 

Blue Lights som også ligger på NRK med to sesonger anbefales også om du ikke har sett den, har en ganske lik vibe og er som The Responder et godt politidrama. 

Enig, og dialekten var artig å høre på.

Jeg har sett "Blue Lights", som jeg også likte, men The Responder falt kanskje enda mer i min smak. Kanskje pga. persongalleriet (antihelter) og et sterkere driv. På tross av et røft miljø, og alt hovedpersonen med flere vikler seg inn i, er det også håp, varme og humor.

"Den tynne blå linjen", svensk politidrama, var også veldig god. Ikke tilgjengelig lenger på nrk lenger, dessverre.

Lenke til kommentar

Industry, hva hvis Suits var lagd for voksne, eller Billions var lagd av HBO. 

Har holdt tilbake denne serien. Føler sesong 1 var god, sesong 2 var litt nedtur (og føles kanskje enda mer i ettertid på grunn av COVID-handlingen), mens sesong 3 er virkelig lovende. En av de seriene hvor jeg går fra å elske til å hate hovedkarakteren, i en positiv forstand.

Flott å se at Ken Leung får øyeblikk til å skinne i Industry. Det faktum at han ikke fikk en betydelig rolle etter LOST og The Sopranos sier noe hvor dårlig Hollywood og TV-bransjen var til å caste amerikanske asiatere før.

Sesong 3 kan kanskje nå høydepunktet til Billions (S4), hvis dette forsetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 25.8.2024 den 10:16 PM):

Det er min favoritt serie. Synes sesong 3-4-5 er best. Slutten er virkelig god, men du det kreves en del for at en skal forstå den. Hvor langt er du kommet?

Kreves en del for å forstå slutten? Hva legger du i det? :) 

Ser ikke så mye TV om dagen, så det går sakte fremover. Er på episode 7 i sesong 1, tror jeg. Kommer til å fortsette. Liker den godt hittil.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Kreves en del for å forstå slutten? Hva legger du i det?

Jeg kan ikke si så utrolig mye uten å røpe noe. Men du må følge godt med og virkelig forstå hovedpersonen. Du får gi meg en lyd når du er kommet så langt. Du har mye å glede deg til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 27.8.2024 den 11:30 PM):

Jeg kan ikke si så utrolig mye uten å røpe noe. Men du må følge godt med og virkelig forstå hovedpersonen. Du får gi meg en lyd når du er kommet så langt. Du har mye å glede deg til! 

Blir det noe spenning på noe tidspunkt eller er det en slow burner hele veien? Straks ferdig med sesong 1.

Av erfaring fra tidligere karakterdrevne dramaer tar det gjerne en sesong eller to før serien sitter. Hadde det i hvert fall slik med Sopranos og Deadwood med flere.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (52 minutter siden):

Blir det noe spenning på noe tidspunkt eller er det en slow burner hele veien? Straks ferdig med sesong 1.

Av erfaring fra tidligere karakterdrevne dramaer tar det gjerne en sesong eller to før serien sitter. Hadde det i hvert fall slik med Sopranos og Deadwood med flere.

Det blir mer spennende utover sesong 2. Topper seg mot sesong 4. Men det er relativt slowburn I forhold til mange andre serier, ja. Det er aldri noe vold av betydning. Jeg vil sammenligne den med once upon a time in Hollywood. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (14 minutter siden):

Det blir mer spennende utover sesong 2. Topper seg mot sesong 4. Men det er relativt slowburn I forhold til mange andre serier, ja. Det er aldri noe vold av betydning. Jeg vil sammenligne den med once upon a time in Hollywood. 

Once Upon a Time in Hollywood? Av Quentin Tarantino? Den sammenligningen greier jeg ikke se basert på det jeg har sett hittil. Haha. :) 

Kult. Jeg kommer til å se videre uansett. Vold greier jeg meg fint uten. 

Lenke til kommentar

Ser folk ellers noe bra om dagen? Har sett lite serier i sommer. Det lille jeg har sett av TV er mest dokumentarer og doku-såper.

Kjæresten min er som vanlig skeptisk til mine anbefalinger, skjønt de stort sett alltid er gode. Siste var Severance som hun slukte kjapt. Ser sesong 2 er i emning, men er visst ikke før i 2025.

Siste jeg har sett av nyere produksjoner er vel Fallout. Synes den var kul, men ikke så bra som jeg håpet den skulle være. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (38 minutter siden):

Ser folk ellers noe bra om dagen? Har sett lite serier i sommer. Det lille jeg har sett av TV er mest dokumentarer og doku-såper.

Shameless (US) ble jeg ferdig med i sommer. (Binga hele serien, great shit! 😂)

Nettopp ferdig med The Killing på Disney (grei nok, ble meget lei av hovedpersonene mot slutten).

Har nettopp starta på Chicago PD og Seal Team. (Ikke fått noe fantastisk feeling av C:PD enda, men Seal Team er ganske god synes jeg.)

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den ser noe bra ut, for å være helt ærlig. Tematikken *kunne* ha vært interessant nok, men virker veldig selvgod og litt for cocky. Traileren ser ut som en endeløs rekke av klisjéer og ting som har vært gjort bedre i mange andre serier. Castingen er også snodig. For det meste totalt ukjente. Og til å være en serie om Norge, er det nesten ingen  nordmenn i den. Får i det minste inntrykk av trailer og rolleliste på IMDB at vi stort sett er skurkene.

Ingen som har tatt seg bryet med å piratkopiere den og legge den ut heller, så jeg regner men at den fint kan forbigås i stillhet.
 

Quote

 


https://www.bt.no/kultur/i/dRRbdj/stroemmesatsingen-festning-norge-ble-spilt-inn-i-bergen-for-to-aar-siden-saa-ble-det-stille

Serien til 100 millioner ble spilt inn i Bergen. Ingen vet når du kan se den.

I TV-serien «Festning Norge» er Bergen et paradis. Men du må bo i USA eller Tyskland for å se det.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...