Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sjalottløk skrev (21 timer siden):

Ser fram til Harry Hole, selvom jeg er generelt skeptisk til Netflix

Boikotter kristoffer joner, samtidig ser jeg alt med kinnaman. Dilemma. 

 

Nimrad skrev (20 timer siden):

Tvert i mot synes jeg mange av disse internasjonale satsingene fra Netflix har vært de beste. Dark, La Casa del Papel og Squid Game er de første jeg kommer på.

Kan det egentlig kalles en internasjonal satsing når det ikke er på engelsk? Tror det er mer tilfeldigheter at det har slått an. 

 

Acolyte er kansellert ja. 180mill USD rett i dass. Siste episode skal være den minst sette av alle star wars seriene. Rings of power har vel også startet opp igjen nå? Litt morsomt, for jeg ser ingen som skriver om det. Ingen som snakker om det heller. 

Endret av Sjørøver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (23 timer siden):

Det er fint at Netflix satser stort i Norge og Skandinavia igjen.

Er de ikke pålagt å lage (eller kjøpe) regionalt innhold?

 

Sjørøver skrev (2 timer siden):

Acolyte er kansellert ja.

Har ikke sett den ferdig, men egentlig ikke så overraskende.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Er de ikke pålagt å lage (eller kjøpe) regionalt innhold?

Usikker på om det er helt vedtatt og i kraft enda, men både Solberg- og Støre-regjeringene ønsker at utenlandske strømmetjenester som opererer i Norge skal ha krav om å produsere (eller investere i) en minimum andel norsk innhold. Det finnes allerede EU-bestemmelser for dette, og slik medfinansieringsplikt for strømmetjenester skal bli en del av kringkastingsloven.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Boikotter kristoffer joner, samtidig ser jeg alt med kinnaman. Dilemma. 

 

Kan det egentlig kalles en internasjonal satsing når det ikke er på engelsk? Tror det er mer tilfeldigheter at det har slått an. 

 

Acolyte er kansellert ja. 180mill USD rett i dass. Siste episode skal være den minst sette av alle star wars seriene. Rings of power har vel også startet opp igjen nå? Litt morsomt, for jeg ser ingen som skriver om det. Ingen som snakker om det heller. 

Står at RoP starter 29. August på prime hos meg i allefall

Lenke til kommentar

Disney Star Wars har ikke imponert, og særlig seriene har jevnt og trutt sklidd nedover i kvalitet. Jeg har i likhet med andre fremdeles forhåpninger for andre og siste sesong av Andor. Det er leit at den blir dratt med i samme lag som de andre. Jeg tror den kunne gjort det sterkt på f.eks Netflix. Tåpelig at alle innholdsskaperne vil ha sine egne strømmetjenester. Nå har vel Disney+ fallt til 1,5% av markedet i USA eller noe slikt. Så får vi håpe at den som tar over etter Iger er mer rasjonell og gjør om på ting slik HBO har gjort, og begynt å lisensiere ting til andre tjenester igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mala said:

Andor fotjener helt klart å bli sett av flere, var vel ikkje ekstremt imponerende tall for den serien ? Er sjelglad for at vi får en sesong 2 som skal knytte direkte opp til Rogue One da :) 


Andor hadde også begredelige seertall, dessverre. Når den kom hadde de fleste allerede gitt opp, virket det som. Uansett hvor mye "word of mouth" som gikk om at det var en bra serie, så var det ikke nok.

Rogue One, Mandalorian (særlig S1), og Andor er eneste Disney-Star Wars jeg likte. Men så er altså alle seriene laget av filmskapere som vet hva de driver med og som er fans av Star Wars. De hadde også veldig lite involvering fra Kathleen Kennedy, frem til deler av Mandalorian sesong 3.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 timer siden):

Fantastisk rolleliste! Rene ønskelisten. Gleder meg selv.

Bra at folk er fornøyd med rollelisten. Er det (fordi det er) norsk tale? (Annen Nesbø prod hadde jo fassbender som er mye bedre skuespiller enn kinnaman og større stjerne.) Hvis norsk tale skal kinnaman og stormare prate svensk, svorsk eller engelsk? (Vet ikke hvilken bakgrunn karakterene har.) Ellers er vel dette casting som feks på en vanlig norsk film (altså ikke noe ekstraordinært) ?

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
maanemann skrev (12 timer siden):

Bra at folk er fornøyd med rollelisten. Er det (fordi det er) norsk tale? (Annen Nesbø prod hadde jo fassbender som er mye bedre skuespiller enn kinnaman og større stjerne.) Hvis norsk tale skal kinnaman og stormarked prate svensk, svorsk eller engelsk? (Vet ikke hvilken bakgrunn karakterene har.)

Karakterene skal nok alle snakke sine førstespråk, så her vil jeg tro det blir en miks av norsk, engelsk og svensk.

Sitat

 

Ellers er vel dette casting som feks på en vanlig norsk film (altså ikke noe ekstraordinært) ?

 

Nja, det er jo en bunnsolid og stor cast selv for en stor norsk spillefilm. For en serie er det ekstraordinært i norsk sammenheng vil jeg si. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, maanemann said:

Bra at folk er fornøyd med rollelisten. Er det (fordi det er) norsk tale? (Annen Nesbø prod hadde jo fassbender som er mye bedre skuespiller enn kinnaman og større stjerne.) Hvis norsk tale skal kinnaman og stormare prate svensk, svorsk eller engelsk? (Vet ikke hvilken bakgrunn karakterene har.) Ellers er vel dette casting som feks på en vanlig norsk film (altså ikke noe ekstraordinært) ?

Utover det @Snikpellik allerede har nevnt så synes jeg castingen (om du vil - norsk/engelsk) også er godt satt sammen for universet det dreier seg om. Bare å glede seg i mine øyne.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Nja, det er jo en bunnsolid og stor cast selv for en stor norsk spillefilm. For en serie er det ekstraordinært i norsk sammenheng vil jeg si. 

 Du er forsiktig her synes jeg. Finnes det noe norsk film eller serie med en mer stjernespekket cast noensinne?

Lenke til kommentar

Føler grunnen til at Snømannen floppa var den litt for seriøse tonen. Jeg husker så vidt filmen, annet enn at den var elendig.

Når man har en person som Øystein Karlsen i spissen som kan både drama og komedie (Dag, En Natt, Exit og kommende Leonard Cohen-serien), så tror jeg Harry Hole har potensiale. De må klare å gjøre litt det de klarte med Harry Bosch med Harry Hole (morsomt nok, siden Nesbø lånte av Michael Connelly).

Lenke til kommentar

Produksjonen av Snømannen var en katastrofe og bare rot fra start til slutt. Det er mye av grunnen til at filmen endte med å bli skikkelig dårlig. Da hjelper det ikke å ha dyktige folk i de kreative rollene.

Ingenting tyder på at det samme skjer denne gangen.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Snømannen ble ikke engang ferdig filmet. De bare limte sammen det de hadde og det er grunnen til at filmen ikke gir mening. Det er en sånn film som bør sees fordi den er dårlig på en fascinerende måte. Jeg skjønte virkelig ingenting av hva som foregikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...