Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Nimrad said:

130 tusen stemmer og 8.4 på skalaen. Hvordan mener du den er undervurdert? Burde den vært på 9? Verdens beste serie?

Det er jo forskjell på internasjonal interesse for en serie og hva vi ser her i Norge. En god del serier er vanskelig tilgjengelig her og har da ofte ikke vært spesielt godt omtalt i Norge. Banshee er vel en av de.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

Den har 8,3 på IMDB så ikke veldig undervurdert. Men kanskje oversett?

jeg likte den veldig godt. 

Ja, er nok et mer passende ord. Jeg tenker at hvis den enten har for lav rating eller for lave seertall så går den som undervurdert hos meg også.

Reg2000 skrev (1 time siden):

Det er jo forskjell på internasjonal interesse for en serie og hva vi ser her i Norge. En god del serier er vanskelig tilgjengelig her og har da ofte ikke vært spesielt godt omtalt i Norge. Banshee er vel en av de.

Enig der. Banshee likte jeg også godt. Heldigvis flere som åpner øynene for Antony Starr på grunn av The Boys, som sikkert også fører til at flere sjekker ut Banshee igjen.

Litt det samme med Californication. Tidvis vanskelig å finne på streaming-tjenester en god stund. Ble muligens aldri sendt på vanlig tv her heller, men husker ikke sist jeg så lineær TV så mulig jeg tar feil der.

Nå er vel den på SkyShowtime som har tilbud. Mulig jeg slår til og binger Californication de neste to månedene.image.png.56cfd626d4a7bf2b8210fdd58d769830.png

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (2 timer siden):

Det er jo forskjell på internasjonal interesse for en serie og hva vi ser her i Norge. En god del serier er vanskelig tilgjengelig her og har da ofte ikke vært spesielt godt omtalt i Norge. Banshee er vel en av de.

Absolutt et godt poeng, men det gjør ikke en serie undervurdert? For oss interesserte har vi fått tak i det vi vil en stund selv om ikke norske tilbydere har kjøpt serien.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (48 minutter siden):

Absolutt et godt poeng, men det gjør ikke en serie undervurdert? For oss interesserte har vi fått tak i det vi vil en stund selv om ikke norske tilbydere har kjøpt serien.

Mange som tolker undervurdert i som i at hvis du ber folk om å liste opp X antall topp serier så er det veldig få som blir å liste opp seriene nevnt. Enten fordi den er undervurdert i forhold til kvalitet, eller fordi den ikke er utbredt nok. "For oss interesserte" kan være for snevert.

Wheeljack skrev (16 minutter siden):

Hvis du alikevel hadde tenkt å kaste deg på et 2-måneders SkyShowtime abonnement, så kan jeg også anbefale Tulsa King og Mayor of Kingstown (om du ikke allerede har sett dem på... eh... alternativt vis)

Skal absolutt sjekke det ut ja, ikke sett det. Jeg brukte mye torrents før, men tror det må være 8 år siden jeg lastet ned filmer/serier via torrents jevnlig tror jeg. Etter at streamingen tok av så har jeg stort sett bare latt være å se det eller betale for å streame/leie det. Kan ikke huske sist jeg lastet ned noe faktisk, såpass mange år siden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Mange som tolker undervurdert i som i at hvis du ber folk om å liste opp X antall topp serier så er det veldig få som blir å liste opp seriene nevnt. Enten fordi den er undervurdert i forhold til kvalitet, eller fordi den ikke er utbredt nok. "For oss interesserte" kan være for snevert

8.4 på imdb og 130k stemmer er det motsatte av alt du nevner her.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (10 timer siden):

Altså - hvordan går det an å gi en slik anbefaling egentlig? - Du kan jo godt mene at sesong 6-7 er svakere, men når du setter deg ned for å se på en serie med 7 sesonger (?) så bråstopper du jo ikke etter sesong 5 fordi noen har sagt resten er dårlig???

Men sesong 6 og særlig 7 er dessverre dårlige, og selv om sesong 7 har en serieavslutning som for så vidt er ok, kan man for så vidt si at sesong 5 også har en serieavslutning.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

8.4 på imdb og 130k stemmer er det motsatte av alt du nevner her.

130k stemmer på IMDB sier meg absolutt ingenting. Tror du ikke noe kan få flere hundre tusen stemmer på IMDB og fortsatt være undervurdert her til lands? Om noe er undervurdert/oversett er ofte subjektivt med mindre man har gode tall som viser det motsatte. De stemmene på IMDB sier for lite til å bevise at den er utbredt og høyt vurdert overalt.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Litt det samme med Californication. Tidvis vanskelig å finne på streaming-tjenester en god stund. Ble muligens aldri sendt på vanlig tv her heller, men husker ikke sist jeg så lineær TV så mulig jeg tar feil der.

Likte godt Californication.

For tiden nærmer det seg slutten for det som trolig blir den siste sesongen av Evil. Det er en serie som etter mitt syn bare har blitt bedre og bedre og har på et merkelig sett blitt en av mine absolutte favoritter fra de siste årene. Det er en av de seriene som det aldri snakkes om i Norge. Konseptet høres litt teit ut, men det funker bra. Den er kanskje ikke for alle, da det er mye som ikke forklares. Serien er veldig tvetydig da man ofte ikke helt vet om det som skjer er ekte for eksempel hallusinasjoner. 

Lenke til kommentar

Undervurdert er for meg serier som folk rundt meg knapt har hørt om, og hvertfall ikke sett. Ikke hvor mange stemmer de har på IMDB.

Derfor vil jeg også nevne Devs, vet ikke om noen som har sett den, unik stemning.

Men den serien som for meg er mest undervurdert/oversett er The Leftovers, en helt unik og sjelsettende opplevelse. Sesong 2 og 3 er det beste som er filmet av ett kamera i moderne tid mer eller mindre for meg, helt usannsynlig bra. 

Når vi kaller den undervurdert er det basert på at den burde hatt hypen og berømmelsen til GoT, Breaking bad, Sopranos osv. 

Men det har den ikke, ikke i nærheten engang. Men den er HELT der oppe på alle måter om folk faktisk så den i stor skala.

Samme vil jeg nesten si om Twin Peaks, en av mine absolutt favoritter. Når sesong 3 kom for noen få år siden fikk den seg en oppsving, 25 år etter sesong 2. Men jeg kan telle på 1 finger hvor mange jeg kjenner på min alder (midten av 30-årene) som har sett Twin Peaks, og det samme gjelder The Leftovers.

Og det er synd, for det er ren kunst.

 

 

Endret av ChopperRead
  • Liker 3
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (1 time siden):

Undervurdert er for meg serier som folk rundt meg knapt har hørt om, og hvertfall ikke sett. Ikke hvor mange stemmer de har på IMDB.

Derfor vil jeg også nevne Devs, vet ikke om noen som har sett den, unik stemning.

Men den serien som for meg er mest undervurdert/oversett er The Leftovers, en helt unik og sjelsettende opplevelse. Sesong 2 og 3 er det beste som er filmet av ett kamera i moderne tid mer eller mindre for meg, helt usannsynlig bra. 

Når vi kaller den undervurdert er det basert på at den burde hatt hypen og berømmelsen til GoT, Breaking bad, Sopranos osv. 

Men det har den ikke, ikke i nærheten engang. Men den er HELT der oppe på alle måter om folk faktisk så den i stor skala.

Samme vil jeg nesten si om Twin Peaks, en av mine absolutt favoritter. Når sesong 3 kom for noen få år siden fikk den seg en oppsving, 25 år etter sesong 2. Men jeg kan telle på 1 finger hvor mange jeg kjenner på min alder (midten av 30-årene) som har sett Twin Peaks, og det samme gjelder The Leftovers.

Og det er synd, for det er ren kunst.

Devs var bra, den gikk vel omtrent på samme tid som Dark? Bra, men ikke så bra som Dark etter min mening. 

Ang. oversette serier kan jeg nevne Tales from the Loop. Spesiell stemning i den også. 

Lenke til kommentar

Synes Breaking Bad er altfor ujevn til å kunne være tidenes beste serie. På det beste er den helt fantastisk, men det er altfor mye dødtid som trekker ned. Spesielt i sesong tre hvor det virkelig ikke skjer noen ting før halvveis uti sesongen. Dette merkes spesielt godt når man ser serien på nytt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjuttolini skrev (52 minutter siden):

Synes Breaking Bad er altfor ujevn til å kunne være tidenes beste serie. På det beste er den helt fantastisk, men det er altfor mye dødtid som trekker ned. Spesielt i sesong tre hvor det virkelig ikke skjer noen ting før halvveis uti sesongen. Dette merkes spesielt godt når man ser serien på nytt.

Synes ikke det fortjener så mye trekk jeg. Stemningen er god og jeg mister uansett ikke spenningen. Om det er tidenes beste er veldig vanskelig å konkludere på, men den er definitivt topp 10. Jeg vil heller krone en topp-liste med 10 stk enn å rangere de. Det er vanskelig å si hva som er best av the office og breaking bad liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...