Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

AppleTV+ er den desidert beste strømmetjenesten for tiden etter min mening. Nesten bare kvalitetsserier der. I tillegg er den en av de billigste :)


Helt enig. De har etterhvert vanvittig mye originalt innhold. Ikke alt er like bra. Foundation og Invasion har "issues", men er likevel noenlunde serverdige, særlig for scifi-nerder som meg.

Tror jeg skal prøve meg på Dark Matter og Ted Lasso som neste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

AppleTV+ er den desidert beste strømmetjenesten for tiden etter min mening. Nesten bare kvalitetsserier der. I tillegg er den en av de billigste :)

Apple og Prime er vel de to jeg har brukt mest i de siste årene.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Reg2000 said:

Apple og Prime er vel de to jeg har brukt mest i de siste årene.


Jeg hopper mellom tjenestene, med unntak av HBO Legacy som er 50kr i måneden om man er fast abbonent (skulle ønske andre tjenester ville gjøre det samme så jeg slapp å hoppe og miste tilgang på ting, antall GB jeg streamer blir jo omtrent det samme uansett tidsramme siden man ikke kan streame alt på én gang).

Men det er nok de to jeg har brukt mest også.

 

 

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shameless på MAX er helt gull å se med samboeren. Takk til den som tipset! Får se den ferdig før vi avslutter MAX.  

6 hours ago, Brother Ursus said:


Helt enig. De har etterhvert vanvittig mye originalt innhold. Ikke alt er like bra. Foundation og Invasion har "issues", men er likevel noenlunde serverdige, særlig for scifi-nerder som meg.

Tror jeg skal prøve meg på Dark Matter og Ted Lasso som neste.

Dark Matter var en god 7er og er absolutt en serie å se. En annen god serie på Apple TV+ som mange har gått glipp av er:

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 28.7.2024 at 4:10 PM, Brother Ursus said:


Helt enig. De har etterhvert vanvittig mye originalt innhold. Ikke alt er like bra. Foundation og Invasion har "issues", men er likevel noenlunde serverdige, særlig for scifi-nerder som meg.

Tror jeg skal prøve meg på Dark Matter og Ted Lasso som neste.

Ted Lasso er fantastisk workplace drama. Tar opp tunge eksistensielle og mellommenneskelige tema på en fabelaktig måte. 
peeler virkelig av lag etter lag av karakterene.

Alle er karikerte, og man jeg følte noen ganger at det nesten ble litt vel feelgood men synes de balanserer det godt. 
 

Jeg både lo og gråt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 28.7.2024 den 4:54 PM):

Shameless på MAX er helt gull å se med samboeren. Takk til den som tipset! Får se den ferdig før vi avslutter MAX.  

Ble ferdig med med siste sesong i gårkveld.. Aner ikke hva jeg skal se nå, som på noe vis kan fylle tomrommet jeg kjenner på.. 

Hmm, prøve å finne den originale UK utgaven tenker jeg. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Section 31 er... en komiserie!?

Jeg vet ikke hva dette er for noe, men Star Trek er det ikke.

Tenk å sløse bort en fantastisk skuespiller som Michelle Yeoh og den fantastiske karakteren hennes, Keiserinne Philippa Georgiou på denne måten. Hun var ved siden av Doug Jones sin Saru det beste med Star Trek Discovery.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Brother Ursus said:

 

Section 31 er... en komiserie!?

Jeg vet ikke hva dette er for noe, men Star Trek er det ikke.

Tenk å sløse bort en fantastisk skuespiller som Michelle Yeoh og den fantastiske karakteren hennes, Keiserinne Philippa Georgiou på denne måten. Hun var ved siden av Doug Jones sin Saru det beste med Star Trek Discovery.

Kanskje de så at The Orville lagde bedre sci-fi drama enn dem selv, og det var en komedie, så de så seg nødt til å svare? 😛 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Brother Ursus said:

453973088_331155530069141_1046386257370626204_n.jpg.583df112df6ba4141b02ed2e772de503.jpg

 

 

Disney har sluppet et bilde fra Star Wars: Skeleton Crew. De tenkte kanskje at Grogu funka så godt at de like gjerne ga Jude Law fire foreldreløse barn å ta seg av? Jeg hadde håpet at denne skulle være mer voksen, men ser ut som om det kanskje blir en serie mest for de yngre.

Fantorangen ser ut til å ha fått en overdose radioaktiv stråling?

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Såå. HBO slipper House of the Dragon episode 9 og 10 som en overraskelse neste helg eller? Eller?? Nei det er vel to år til neste episode igjen. 🙃

Det må være en av de dårligste sesongfinalene i GoT universet. Ingenting slår GoT S8 så klart, men etter det så kjemper denne hardt.

Gidder ikke kommentere på hva som skjer, vil ikke spoile noe, men gå inn med lave forventinger så er du mer fornøyd enn jeg var etter å ha sett episoden.

Lenke til kommentar
Filmvenn skrev (43 minutter siden):

Altså episoden i seg selv var ok. Men som sesongfinale, ja skuff. 

 

Angående serier som innfrir. Sesong 4 av Slow Horses. Det er ca. alt jeg får lov til å si. 🌚

Mener du sesongen som slippes i september? 🤔🤔

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Filmvenn said:

Angående serier som innfrir. Sesong 4 av Slow Horses. Det er ca. alt jeg får lov til å si. 🌚

Og det er godt gjort å starte skyhøyt og så blir det bare bedre sesong for sesong. Pleier ikke glede meg til høsten, men det gjør jeg nå

Lenke til kommentar

Har ikke startet med House of the Dragon ennå, da jeg regnet med at det ville bli cliffhangere, og jeg har mye annet å se på.
Serier som er ferdige, og filmer. 

Svært få serier jeg ser fortløpende.  Noen blir sett for hver sesong, men nå venter jeg til de er ferdige. 

Lenke til kommentar

Fått sett det som er av Slow Horses, elsker det! Virkelig solide greier :) 
 

Sesongfinalen til HotD var nok ikke helt det det jeg hadde forventet, hadde fungert godt som en episode i mellom..men som sesongfinale var det mange stoler som ble falt i mellom her.  Håper ikke seertallene har gått helt i dass for serien underveis i S2. 
 
Folk forventer nok noen solide slag og mye greier i S3 etter nok en oppbygning episode..håper budsjettet holder mål ognikke felles av potensielt seertall :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...