Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 20.6.2024 at 7:44 AM, Theo343 said:

Så nettopp en film som hadde fått 3.5. Ingen av oss forstod hvorfor etter å ha sett den. Den var helt greit en 6-7.

3.5 gjorde at vi nesten ikke så den. Glad for at vi vet at internett er litt crazy for tiden og ga den en sjangs likevel.


Hvilken film?

Tror aldri jeg har sett noe med 3,5 på IMDB som var ålreit.

Lenke til kommentar
On 20.6.2024 at 6:37 PM, Curuion said:

Hørtes stilig ut den der! 

Sjelden jeg ser trailere, hva er greia med rap musikken? Passa ikke inn i det heletatt, hvorfor ødelegge en trailer slik, hehe jaja. 


Hollywood er alltid desperate etter å gjøre det de kan for å appellere til "moderne publikum" (urban ungdom), selv i en serie som tilsynelatende er myntet på voksne.
 

5 hours ago, ilpostino said:

Endelig sett de fire første episodene av The Acolyte og jeg ble litt positivt overrasket. Jeg hadde stålsatt meg litt etter å ha lest om serien her inne. 


Det har nok ofte med forventninger å gjøre. Men positivt overrasket? Mine forventninger for Acolyte var ekstremt lave, men den klarte likevel å falle gjennom gulvet.

Lenke til kommentar
16 hours ago, ilpostino said:

Endelig sett de fire første episodene av The Acolyte og jeg ble litt positivt overrasket. Jeg hadde stålsatt meg litt etter å ha lest om serien her inne. 

Ja jeg synes også det er helt grei underholdning. - Tenker nok at mesteparten av kritikken kommer av hardcore SW fans og veldig høye forventninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
endaen skrev (14 timer siden):

Er Wheels of Time serien noe bra? Bra nok til å se uten å bli irritert over at du ikke bryr deg om noen karakterer? 

Plot er en ting, men det viktigste for meg er å ha noen eg vil se mer av. 

Som fan av bokserien gjennom tjue år, får du selv bedømme om jeg da er riktig eller feil person til å vurdere serien. Om du ikke kjenner til det fra, så slipper du i alle fall å irritere deg over endringene. Som George RR Martin sa nylig (parafrasert): Nesten uansett hvem handler om, skal showrunnere, produsenter og manusforfattere nå for tiden inn og "forbedre" forfatterens verden. Og 99 999 av 100 000 ganger blir det dårligere. 

Enig med han.

Selve serien havner vel i kategorien "dyr i produksjon, men ser likevel billig ut". Litt sånn som filmene som kom i etterkant av LotR. Ikke vurdert direkte opp mot bøkene, men jeg har en pet peeve på serier og filmer hvor folk har vandret i villmarken og sloss mot monstre, men likevel går rundt i klær som ser ut som de akkurat har blitt laget. Eller hvor avstander plutselig er helt relative: Som i GoT da Sansa trengte hjelp fra Littlefinger og plutselig var hæren rett rundt svingen, eller da "Elrond" og "Celebrimbor" rusla milevis i RoP uten oppakning eller tegn til skitt -at og fram som om det var rett borte i nabolaget. I WoT er det ei som står på SUP-brett tilsynelatende over halve kontinentet i et flashback.

Så har jeg også venner som syns WoT er ok underholdning. Skal visstnok ha tatt seg opp en del midtveis i andre sesong, men for meg holdt det i massevis med den første. Langt fra noen toppserie, men skrur du forventningene langt ned kan det kanskje være tidtrøyte.

Lenke til kommentar
Revie skrev (2 timer siden):

Nesten uansett hvem handler om, skal showrunnere, produsenter og manusforfattere nå for tiden inn og "forbedre" forfatterens verden.

Det er jo ikke noe nytt i det hele tatt, det handler om å stappe en enorm verden og utallige karakterer inn i noen få timer med film eller serie, det er mye som blir kuttet bare for å få plass til alt, og sånn har det alltid vært, noen ganger blir det kuttet ting for å senke kostnadene det er heller ikke noe nytt, og det er mye som tidligere ble ansett som umulig å filme, med cgi er det vel blitt enklere, men ikke nødvendigvis billigere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe nytt i det hele tatt, det handler om å stappe en enorm verden og utallige karakterer inn i noen få timer med film eller serie, det er mye som blir kuttet bare for å få plass til alt, og sånn har det alltid vært, noen ganger blir det kuttet ting for å senke kostnadene det er heller ikke noe nytt, og det er mye som tidligere ble ansett som umulig å filme, med cgi er det vel blitt enklere, men ikke nødvendigvis billigere. 

Mye har blitt enklere men jeg lurer fortsatt på hvordan de skal klare å filmatisere bok 2 og 3 i "Remembrance of Earth's past"-trilogien. Bok 1 (3 body problem) ble løst ganske bra synes jeg men bok 2 og spesielt 3 er jo VELDIG forskjellige fra nr. 1 og mange mener det er en umulig oppgave...

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe nytt i det hele tatt, det handler om å stappe en enorm verden og utallige karakterer inn i noen få timer med film eller serie, det er mye som blir kuttet bare for å få plass til alt, og sånn har det alltid vært, noen ganger blir det kuttet ting for å senke kostnadene det er heller ikke noe nytt, og det er mye som tidligere ble ansett som umulig å filme, med cgi er det vel blitt enklere, men ikke nødvendigvis billigere. 

Selvsagt. De færreste bøker har det samme innholdet fra A til Å. 

Det betyr ikke at man ikke kan beholde den røde tråden og respekten.

WoT er et epos med masse fyllmasse, spesielt i midtpartiet. Hundrevis av karakter kan (og må) kuttes, samme med mange sideveier, når det skal i tv-form.

Med andre ord, WoT kunne fint vært destillert over fem-seks sesonger eller der omkring. Uten å pisse på produktet. Jeg vil anta det er dette Martin mente.

Alle forandringer fra starten av, for deretter å hoppe helt av stien i episode tre, det skjønner jeg ikke. Når studioer har som mål å tjene penger, forstår jeg ikke hvorfor man ikke har lyst å lage det for de millioner av fans serien hadde latent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...