Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

føger dit eksempel og legger in denne: I am a leaf on the wind. Watch how I soar. WASH - Firefly

 

til dere som savner firefly. i serien CASTLE så kom firefly til livs igjen i en scene

http://www.youtube.com/watch?v=3x5H40HgtNs

 

 

 

 

mer info om firefly:

http://www.fireflywiki.org/Firefly/HomePage

 

trykk + knappen om savner firefly!

Endret av Cosmo Kramer
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp sett ferdig piloten til "No Ordinary Family" som er nye serien til Michael Chiklis(The Shield) og Julie Benz(Dexter) etter deres forrige store roller i en tv-serie. Serien er også lagd av en rekke produsenter som har drevet med Dirty Sexy Money og Heroes tidligere.

 

Var faktisk veldig skeptisk til serien, men den har en gangske grei cast for å være en ny ABC-serie. En kanal som egentlig ikke har klart noe bra siden Lost, Castle og V. Piloten var grei, og det virker som det kan bli en lite-utgave av Heroes med bedre skuespillere og forhåpentligvis ikke skurker med superkrefter som tidsreising som kan lett skape hundre hull i serien som en hullette sveitser-ost.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Fått fulgt lite med på nye ting i det siste pga skole og sommerferie og alt.. men, lurte på om det har begynt noe nytt i det siste som er verdt å få med seg? Tenkte på noe som da har begynt på s01 i år..

 

Eneste jeg har fått med meg, tilfeldigvis, er en nokså vittig komedie med Ed O'Neil, som heter Modern Family.. er sånn sitcom, men liker den godt selv! :)

 

Ellers, så gjelder spørsmålet mitt alle typer serier..

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar

This is not my life.

 

Glattpolert scifi fra New Zealand satt i en idyllisk fremtidsby med mørke undertoner som går høyt over hodet til majoriteten av innbyggerne. 1984-lignende overvåkning, men tatt enda lenger. Hovedpersonen er en familiemann som plutselig begynner å skjønne at dette ikke er livet hans, og prøver å nøste opp i hva som egentlig skjer.

 

Verdt bryet om man liker god scifi. Gir litt The Prisoner-vibber.

Lenke til kommentar

Angående Firefly, så har jeg planer om å få sett den etterhvert. Men har jo fått med meg at episoderekkefølgen virker noe forvirrende, episoder ble ikke sendt i den rekkefølgen de skulle osv. (om jeg ikke har misforstått helt).

Så kan noen som har peiling bare enkelt og greit gi meg en fasit på hvordan episodene bør sees, når jeg sitter med alle tilgjengelig? Bør jeg se dem i den rekkefølgen de ble sendt første gang, eller i den rekkefølgen de kronologisk var ment?

 

Dette er riktig rekkefølge å se episodene i:

 

1 "Serenity"

2 "The Train Job"

3 "Bushwhacked"

4 "Shindig"

5 "Safe"

6 "Our Mrs. Reynolds"

7 "Jaynestown"

8 "Out of Gas"

9 "Ariel"

10 "War Stories"

11 "Trash"

12 "The Message"

13 "Heart of Gold"

14 "Objects in Space"

 

Må jo se Serenity tilslutt, det er jo filmen som avslutter Firefly serien...

Eller så skjønner du nok ikke så fryktelig mye...

Lenke til kommentar

Djees. For en søppelavslutning på Persons Unknown...

 

Satt i spoiler for de av dere som ikke har sett enda.

 

 

En miniserie burde vel ha en slags avslutning og ikke ende i et svært gjesp av en cliffhanger?

Leste et intervju med regissøren som mente at alle spørsmål ville få et svar i sesongfinalen.

 

Her er en liste sakset fra iMDb med ting vi aldri fikk vite,

 

 

Nothing for me was answered. I feel cheated by NBC.This was supposed to be a mini series and not a freaking show. You guys had a good idea for a show and let too many loopholes.

 

What happens to Kat and the Ambassedor?

 

When/How did Victoria come to work for the program?

 

Renbe/Cooper recognized Victoria and knows the true story

 

How did Moira and Erika/Theresa end up in Morocco?

 

How did they place a camera at a random spot in the desert where bill and charlie were?

 

What role does Janet's mother play in all of this? And what is her relationship with the director?

 

Will McNair have a psychotic break like joe did. Hope moira doesnt touch him and wind up dead.

 

What ever happened to victoria's boyfriend? (the guy that cut off everyone's thumbs)

 

How did Janet wake up in a bed and see sunlight when they were obviously on a freakin boat in the middle of a storm?

 

What the hell is the program and what is it's purpose?

 

So Is the cop going to be the new Renbe and look into their disappearance?

 

How many levels are there.

 

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Jeg så Serenity før jeg i det store og hele ante at det fantes en TV-serie. Det var jo en knallfilm, men i ettertid synes jeg jo det er dumt at jeg ikke fikk med meg serien før jeg så filmen.

Filmen er laget for å kunnes ses utan at man har sett serien først (selv angrer jeg på at jeg ikke gikk for å se filmen på kino). Legg merke til hvor kjapt det etableres hva the Alliance er, at Simon og River er søsken og at han reddet henne fra dem, at Simon er lege og River er... snodig, både mentalt og fysisk; samt at Kaylee er mekaniker, Wash og Zoe er gift, med mer). Men disse tidlige minuttene kan naturligvis ikke erstatte de 14 episodene man kunne ha tilbrakt sammen med denne gjengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...