Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Wire på blu ray er tvilsomt...

"The Wire for each of its five seasons has been produced in good old fashioned 4 x 3 standard definition. DP Dave Insley recalled, "The reason the show has stayed 4x3 is because David Simon thinks that 4x3 feels more like real life and real television and not like a movie. The show's never been HD, even 4x3 HD and that (SD) is how it is on the DVDs. There is no 16x9 version anywhere."

Kilde

Lenke til kommentar

Noen som har sett The Pillars of the Earth? Ny miniserie basert på boka til Ken Follett. Produsert av Tony og Ridley Scott. Så de to første episodene nå, og må si meg imponert! Ian McShane (Swearengen fra Deadwood) er perfekt som Waleran.

Så de to første episodene ikveld. Så langt har serien fulgt boka veldig tett synes jeg, bare noen få bifigurer som er noe særlig annerledes + Ellens rolle er litt annerledes. Ble imponert over kulissene, de virka forseggjort, mens CGIen var litt under forventning et par ganger. Alt i alt er jeg fornøyd med det jeg så. Jeg kommer nok til å følge denne utover høsten. Jeg så episodene sammen med et par kompiser som ikke har lest boka, og det virka som de koste seg de også. Alle som er glad i mini-serier burde gi episode 1 en sjanse ihvertfall, det er ingenting å tape på det.

Endret av Turbosauen
Lenke til kommentar

mini serier går meg som regel hus forbi! Noen som gidder og lage en liste over de beste de siste åra, samt litt tekstlig om hva de handler om?

Og helst ikke mini-serier som man må se hovedserien for og like; feks BSG

Noe ala;

•  
  • Band of Brothers - A HBO series from the minds of Steven Spielberg and Tom Hanks, Band of Brothers is a ten-episode miniseries. It is based on the Stephen Ambrose book "Band of Brothers: E Company, 506th Regiment, 101st Airborne From Normandy to Hitler's Eagle's Nest".

• The Pacific - The creators from "Band Of Brothers" now bring you a 10 part story about three marines during the american battle with the Japanese in the Pacific during World War II

• Harper's Island - ?

• The Pillars of Earth - ?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Om du tar denne med en klype salt så kan Firefly regnes som en mini-serie.

- Serien er en blanding av science fiction og western, og handler om eventyrene til de ni medlemmene av mannskapet på romskipet «Serenity» 500 år inn i fremtiden.

Edit:

Trenger en komiserie med lett fordøyelig humor og som allerede har et par sesonger på ryggen.

Liste over det jeg allerede har sett:

Favoritter markert med grønt.

30 Rock

8 Simple Rules

According to Jim

Arrested Developement

Bored to Death

Castle

Californication

Cheers

Chuck

Curb your Enthusiasm

Everybody Hates Chris

Everybody Loves Raymond

Entourage

Extras

Fraiser

Freaks and Geeks

Friends

Hung

How I Met Your Mother

It's Always Sunny in Philadelphia

King of Queens

Malcom in the Middle

Modern Family

My Name Is Earl

Off Centre

Party Down

Psych

Scrubs

Seinfeld

That 70s Show

The Big Bang Theory

The Office

The War at Home

Til Death

Two and a Half Men

Two Guys and a Girl

Undecleared

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Du kunne også sjekket ut Summer Heights High. Jeg har ikke sett det sjæl, men har det liggende på den eksterne HDen ventende på en passende luke i TV-schedulen. Det passer ikke helt til beskrivelsen din, fordi det altså bare endte opp med en (kort) sesong, men jeg valgte ihvertfall å laste ned for å sjekke ut standaren på australsk humor, og fordi det fikk bra skussmål av IMDB. Jeg nevner det allikevel her fordi jeg har en hunch om at det er en skikkelig artig serie.

Ellers så går det jo an å sjekke ut Parks and Recreation med han stand-up inderen som jeg aldri husker navnet på og Amy Poehler (tidl. SNL). Har ikke sett det heller sjæl (mye å gjøre på studiene...), men en kompis sa det var litt "så der" etter å ha sett deler av sesong 1. Jeg har dog hørt at det blir bedre utover i sesong 2 (Will Arnett gjør gjesteopptreden i en episode i sesong 2, bare det gjør at jeg får lyst til å se).

Lenke til kommentar

Sliter utrolig med å holde meg oppdatert på de seriene jeg følger med på, og det er enda vanskeligere å begynne på nye serier. Men har omsider klart å begynne på Breaking Bad, og må si jeg liker serien godt :) Veldig spennende plott etterhvert, og svært likandes og sjarmerende karakterer som man ikke kan la være å bry seg om. Er også ekstremt imponert over egentlig samtlige av skuespillerne i serien, men det er jo Bryan Cranston som stjeler showet.

Serien gir meg av en eller annen ubeskrivelig grunn en Sopranos-følelse. Likevel, jeg ble fortalt at det var en humorserie, og det er det på ingen måte. Dette er spenning/drama av beste kvalitet, men antall gangene jeg har så mye som smilt av serien kan nok telles på en hånd. Om noe har den heller vært litt deprimerende til nå, Breaking Bad er langt i fra noen feel good-serie.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...