Shruggie Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Mandalorian startet veldig bra, og avsluttet helt OK. Skal definitivt se neste sesong, men jeg syntes ikke det løftet seg forbi de første par episodene. Uten at det er et krav, selvsagt - å starte sterkt er jo bare positivt... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Gunfreak skrev (1 time siden): Og en video av Brittnay Reeves der hun på magisk måte slåss med sverd. Det er sikkert fullt buffa, da! Med Paladin på laget og greier! Edit: Det der kjenner jeg hadde blitt rimelig pop som lagsport på TV ;D Endret 28. januar 2020 av Shruggie Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 17 minutes ago, Shruggie said: Det er sikkert fullt buffa, da! Med Paladin på laget og greier! Edit: Det der kjenner jeg hadde blitt rimelig pop som lagsport på TV ;D offtopic, men HEMA er drit kult. Og det er utrolig mye variasjon, alt fra korder, til sverd og skjold, landsverd, sabel, pallasch osv osv. Og i motsetting til fekting, kan man ha forskjellige våpen. Så du kan se her, en som har et highland broad sword mot en sabel. Dette er to ganske like våpen, men er fremdeles taktiske forskjeller, broadswordet er lengre og har bedre beskyttesle for hånden, men er litt mer å håndtere og håndbeskyttelsen påvirker litt hva du kan gjøre med håndleddet. Men det finnes enda mer "ugjevne" ting som offisers korde(mer eller mindre det samme man bruker i Olympisk fekting) mot en sabel eller et stort kraftig kavaleri sverd. Da snakker man om at offiser korden veier 350g og kan bare stikke, mot et sverd på 1-1.3kg som kan både stikke og hugge. Jeg driver å prøver å lære meg britisk sabel teknikk fra tidlig 1800 tallet, men har ingen å trene med(nærmeste HEMA klubb er I oslo og de trener bare på kvelden) Men det finnes youtube vidoer som jeg går etter. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 41 minutes ago, Shruggie said: Mandalorian startet veldig bra, og avsluttet helt OK. Skal definitivt se neste sesong, men jeg syntes ikke det løftet seg forbi de første par episodene. Uten at det er et krav, selvsagt - å starte sterkt er jo bare positivt... Likte at de "samlet" alle trådene for sesongen i nest siste episode. Synes siste episoden var litt forhastet/forenklet. Synes faktisk episodene midt i var de beste. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Har ikke sett Medalorian enda, jeg er ikke SW fan nok til å gidde å laste ned fra andre steder, tviler på jeg gidder å få Disney plus. Så jeg vet ikke helt når jeg skal få sett den. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Benbjo skrev (5 timer siden): Litt hårete mål. Det er litt mer enn 1 episode per dag i snitt Jeg ser hele sesonger på samme dag.. Ble ferdig med både Sabrina og October Faction i helga.. Endret 28. januar 2020 av Dubious Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 1 hour ago, Dubious said: Jeg ser hele sesonger på samme dag.. Ble ferdig med både Sabrina og October Faction i helga.. Det har jeg dessverre ikke tid til lenger. Er jeg heldig så får jeg et par timer for meg selv noen dager i uka. Ikke alltid det går til tv-serier heller. Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 After Life på Netflix var bra greier. Mørk, rørende og samtidig humoristisk. Anbefales! 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Roger Roger skrev (33 minutter siden): After Life på Netflix var bra greier. Mørk, rørende og samtidig humoristisk. Anbefales! Oi, den hadde jeg ikke fått med meg. Jeg digga Derek, så denne skal garantert på lista. Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Hvor ser man october faction, og skal jeg gidde? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Szeth skrev (1 minutt siden): Hvor ser man october faction, og skal jeg gidde? Netflix, hvorvidt du skal gidde må du selv finne ut av, serien er sånn midt på treet, ikke spesielt bra, men ikke helt forferdelig heller. 1 Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 0laf skrev (1 minutt siden): Netflix, hvorvidt du skal gidde må du selv finne ut av, serien er sånn midt på treet, ikke spesielt bra, men ikke helt forferdelig heller. Høres ut som jeg kommer til å fullføre med andre ord.?♂️ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Håper/Tipper sesong 2 av October Faction blir bedre Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Nevnes ofte sverd og kostymer her. Hva synes dere om troverdighet i korsridder serien Knightfall? Jeg synes rustning og sverd kamp ser bra realistisk ut! De har tilogmed fått til de drøyt spisse hjelmene til frankerne. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 23 minutes ago, Gouldfan said: Nevnes ofte sverd og kostymer her. Hva synes dere om troverdighet i korsridder serien Knightfall? Jeg synes rustning og sverd kamp ser bra realistisk ut! De har tilogmed fått til de drøyt spisse hjelmene til frankerne. Mye som ikke stemmer der, verstingene er garden til franske kongen som bruker noe fra minst 100 år frem i tid. Og som vanlig er brynja laget av papptråer og har null effekt. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Jeg har ingen forutsetning for å si hva som er korrekt, så dette er ikke et argument mot noe som sies her. Men jeg synes ikke ringbrynjene i Knightfall ser papp ut. Faktisk synes jeg rustning etc. ser bra ut hvor enn det er inkorrekt det måtte være. Likeledes synes jeg dette er et eksempel på at det ikke er budsjettet det står på i denne serien, men evne/vilje til å forsøke å forstå/vise dalevendes virkelighet/sinn sett med datidens briller. Dette kunne blitt så mye mer spennende og unikt. Noen som har en link til en link til en korrekt brynje? Dessuten tror jeg det vil variere endel, en fransk lord vil ha en helt annen type rustning enn en "Arn-type" nord-europeisk tempelridder som nok vil ha mer lær av økonomiske og praktiske grunner.... Endret 28. januar 2020 av maanemann Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Dracula var akkurat det jeg helst vil at Netflix skal bruke ressursene sine på - oneshots, "what if we...", mixups av kjente ideer osv... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Shruggie skrev (14 minutter siden): Dracula var akkurat det jeg helst vil at Netflix skal bruke ressursene sine på - oneshots, "what if we...", mixups av kjente ideer osv... Digget også Dracula. Veldig underholdende. Claes Bang passer rollen perfekt som Dracula, men Dolly Wells stjeler showet! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Ferdig med "James May: Our Man in Japan" og det var en forfriskende dokumentar (Prime Video) 6 episoder som jeg har sett over flere dager, mellom andre serier og filmer 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. januar 2020 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2020 Dubious skrev (Akkurat nå): Ferdig med "James May: Our Man in Japan" og det var en forfriskende dokumentar (Prime Video) 6 episoder som jeg har sett over flere dager, mellom andre serier og filmer Takk for tips, den må jeg få med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå