Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som er lei Netflix sine kanselleringsraid nå om dagen? Ser ut som nyere serier som klarer mer enn 2-3 sesonger må klappes for.

Hvis det er noe som har preget de to siste årene fra serieprodusenter er det middelådighet og nettopp nye sesonger av middelmådige serier.

For min del er det ikke en styrke at en serie har mange sesonger nødvendigvis. Ja hvis man holder nivået til GoT og The Wire er det en styrke, men naturen til de aller fleste serier er at de taper seg for hver sesong. Det er så mye spennende der ute å lage serier om, men som har mer risk i et økonomisk perspektiv. Da går man for sikre 'vinnere' i form av nye sesonger i stedet .

Alle fornyelsene de siste årene tyder på at glanstiden til Netflix og HBO er over og stagnasjon/business as usual har satt inn på samme måte som Marvel viser at innovasjonen på film har stagnert.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hadde glemt hvor dårlig "24" er

Alle sesongene har nokså de samme ingrediensene, hvor de lager det samme

Har kommet til sesong 5 og det er frustrerende å se hvor dumme folk er

Når sjefen din blir gal og begynner å sparke gode folk, så sitter ikke dere å ser på at firmaet går dunken, dere tar kontakt med sjefen til sjefen..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som skryter hemlyst av The Wire, men ikke har sett, eller likt noe i andre fantastiske David Simon-serier som Generation Kill, The Corner, Show Me A Hero og The Deuce. #DerHarDuGjeng

Simon har gjort et klokt valg med å gi The Deuce tre sesonger. Han kunne sikkert hatt serien pågående lengre, men med tidshoppene for hver sesong, så har det virket som det hele tiden var meningen at serien bare skulle være kort. Også med det faktum at HBO ga han så fort grønt lys til The Plot Against America-miniserien med Winona Ryder og John Turturro som kommer neste år, hvor han igjen jobber med eks-purken og The Wire-kollegaen Ed Burns (første prosjektet deres sammen siden Generation Kill).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nei, men at det er fra skaperen av The Wire burde tiltrekke mer oppmerksomhet fra de som skryter hemingsløst av The Wire, spesielt i media, men seriene hans etter The Wire som er fremdeles jævla relevant også for samfunnsdebatter blir stygt oversett (som mer eller mindre er alle seriene hans, inkl. Generation Kill)

Lenke til kommentar

Da er du privilegert som er blant de få som har skjønt hvordan ting egentlig er. :p

Eg trur greia for mange av dei som diggar t.d. Stranger Things er at den sikkert er betre enn det meste av andre søppelseriar dei plar å sjå på. Alt er relativt, samanlikna med møk er det mykje som kan seiast å vera bra. Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Vi har sett tre-fire.. Litt for mye cheesy magi for meg, til å anbefale sterkt, men vi skal se videre.. Mye kule slosscener, og Katheryn Winnick..

Selv vil jeg anbefale Good Girls, den hadde overraskende høyt nivå, synes jeg.. :)

Lenke til kommentar

Har selv sett 4 episoder av WU assasin og veksler mellom å synes at det er dårlig og kult. Håper jeg ender opp på det siste til slutt. 

David Simon burde jo folk se alle nye serier av som kommer (og gamle som man ikke har sett). 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Begynt på Friday night lights serien, ligger på Amazon. Alltid hatt lyst til å se den. God stemning og filmet på en måte som gjør at det føles mer «ekte».

Mye bra skuespillere også. Kyle Chandler som jeg er stor fan av (spesielt etter Bloodline), Connie Britton, Taylor Kitsch og Jesse Plemons (som kalles Meth Damon for sin rolle i Breaking bad og sin likhet til Matt Damon) for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Hmm, ble ikke helt solgt av Another Life altså. Liker konseptet og fikk serien anbefalt, men jeg synes det ble for... dårlig. 

Mens vi holder oss i verdensrommet: utrolig spent på For All Mankind på Apple TV+ som kommer senere i høst, som har rot i virkeligheten og Apollo-programmet men hvor romkappløpet aldri tar slutt. 

Og i Norge: Beforeigners fortsetter å line opp med bare femmere og seksere på terningen hos anmelderne som lover fryktelig bra. Merker at jeg gleder meg til en litt annerledes norsk serie nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...