Bone Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Da har også jeg endelig fått sett The Sopranos. Har vært litt skeptisk til å begynne på denne bautaen av en serie, som har vært så lovprist, men i går ble vi altså ferdig med de 6+ sesongene serien varer. Skal ikke spoile noe vedrørende serien, foruten meningen om serien generelt og en liten kommentar om slutten (men igjen; ingen handlingsspoiler). Serien var jo ikke uventet knakkende god, og jeg ble ikke skuffet. Noen mener jo denne serien er bedre enn The Wire, men det var aldri noe jeg trodde noe særlig på. Serien overrasket ikke der, for det var den ikke, men den skuffet heller ikke, tross hypen over så lang tid. Jeg synes serien hadde noen svakheter, som gjorde at den ikke kom helt opp på seierspallen, men en kvalitetsserie var det tross alt. Serien var kanskje forut for sin tid på noen områder -jeg har hørt det har blitt sagt, men siden vi begynte på serien ca 20 år etter premiæren, så klarer jeg ikke å se slik historisk på det, og ta det i betraktningen. Den var god, bedre enn Breaking Bad (som jeg ikke har like høyt opp på lista som mange andre), men den føyer seg til listen over andre serier jeg ikke helt klarer å rangere helt korrekt; Six Feet Under, Mad Men, blant andre. Altså, serier som er helt "der oppe", uten å komme på pallen (som nå foreløpig består av 1. The Wire og 2. Game of Thrones -med forebehold hvordan den slutter. Har ingen klar 3. plass). Jeg var ikke klar over at slutten har vært så omdiskutert og spesiell. Personlig må jeg si at jeg synes slutten var kanskje det beste med hele serien. Mange serier kan være veldig bra, men det er ikke alle serier som klarer å få til en tilfredsstillende slutt. The Wire, The Americans, Justified, Six Feet Under, Mad Men, Black Sails, er eksempler på gode slutter i min bok. Serien gikk fra å være veldig, veldig god, og fikk for meg en ekstra stjerne i boken etter denne slutten. Er nå veldig glad jeg har sett den, er også glad den er ferdig og jeg kan begynne å se noe annet igjen. Og jeg er glad for at den ikke skuffet. Så, hvis det er noen andre der ute som ikke har sett den, så anbefales den veldig fra meg, i hvert fall! Endret 9. mars 2019 av Bone Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Ricky Gervais ute med en nydelig liten serie: After life på Netflix. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Ricky Gervais ute med en nydelig liten serie: After life på Netflix. Liten pause fra Netflix nå, men legger den til på listen Skal forny tidligst i April (Sabrina) og seinest i Juli (Stranger Things) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 En av de beste av den typen! Helt der oppe! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Så ferdig Van Helsing.. Jeg må bare kommentere kleint skuespill fra hovedrollene. Axel og Sam spilles bra... Sam/Heyerdahl minner om en klassisk sjanger rolle i genre. Men det andre skuespillerne og replikker er så labert at det minner om en kalkun. Endret 11. mars 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Rederiet : Reidar (din dumme naive fjott , går fem på mht Monas spill) Viggo som syter til Jokers dame Irina (som han voldtok tidligere......fyren har issues , for å si det mildt) Endret 11. mars 2019 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) https://www.yahoo.com/entertainment/beverly-hills-90210-actor-soap-202914127.html Faren til 90210-Steve er død Endret 11. mars 2019 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Michael Sheen i The Good Fight, muligens vårens beste nye casting for en returnerende TV-serie. Det er som et lite adrenalinsjokk i en serie som allerede har overgått sin moderserie. Endret 14. mars 2019 av Maury Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Nettopp ferdig med Into the Badlands, likte serien ganske godt og venter nå på andre del av sesong 3. Noen som har tips til lignende serier? Venter på Wu Assassins og Warrior, men tenkte om det er noe spennende ute nå? Har ikkje sett mye serier dei siste 3 åra, så alt nytt innafor den perioden hadde vore fint. Noen håp om at et annet nettverk kan plukke opp Into the Badlands etter den blei øksa hos AMC? Tenker da mest på Amazon, siden Netflix allerede har et Martial Art prosjekt i Wu Assassins. Endret 11. mars 2019 av Noiz Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 The Order, er nok en ungdoms serie... Begynner å bli litt klisje, disse filmer og serier. Men det er underholdende, synes skuespill er bra.. Snart kommer OA neste sesong, gleder meg til denne. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Har noen sett Peaky Blinders? En bra serie men skjemmet av mye unødvendig vold. Gode karakterer og en god historie. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Har noen sett Peaky Blinders? En bra serie men skjemmet av mye unødvendig vold. Gode karakterer og en god historie. Nei, men skal vurdere den, da det stort sett ikke er noe som heter "unødvendig vold" Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Nei, men skal vurdere den, da det stort sett ikke er noe som heter "unødvendig vold" Jo det mener jeg. Vold gjør ikke serien noe bedre. Hvorfor elsker folk vold? Liker de å se mennesker lide? Jo mindre vold desto bedre. Se serien The Crown, der er det ikke mye vold. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Det blir å sammenligne epler og pærer. Masse actionscener ville ikke passet inn i en serie som The Crown, mens andre typer serier ville ikke fungert uten en god dose vold (eller sex). Man kan ikke si kategorisk at en serie må ha mye eller lite av ditt eller datt, man må ha teft for hva som passer best for den typen serie man prøver å lage. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Peaky Blinders ok, men det er en elendig serie iforhold til Boardwalk Empire sitt beste.Føler Blinders er så svært langdryg og dårlig på enkelte av hovedkarakterene, mens den gjør det utmerket med biroller og skurker som Aiden Gillen og Adrian Brody i forrige sesongen, pluss Tom Hardy, men nå kan jo Hardy få det mest til å være god underholdning uansett. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hvor mye av innholdet på HBO har egentlig engelsk tekst? Opplever titt og ofte at serier jeg ønsker å se IKKE har engelsk tekst. Nå senest Deadwood. Et mareritt uten engelsk tekst. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 American Gods får en tredje sesong. Med Charles Chic Eglee (The Shield, Dexter og sesong 1 av The Walking Dead) som nye sjefsprodusent. Var ikke imponert over hva jeg har sett av sesong 2 (de tre første episodene), men det er noe med serien som fascinerer meg likevel. Men jeg føler serien er ødelagt av både kutt fra produksjonselskapet og det faktum at Bryan Fuller og Michael Green har forlatt serien før sesong 2 startet filminga. Mye av hva som likevel jeg synes fungerte med sesong 2 så langt, kommer direkte på grunn av forarbeidet Fuller og Green har gjort, og hva de har bygget opp i sesong 1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Noen som har sett hele Black Crows serien? Den er basicly en saudi-libanesisk serie on IS, og om hvordan det fungerer i praksis. Virker å være litt mye propaganda framfor fakta følte jeg, har sett to episoder av 30. https://www.imdb.com/title/tt7356518/ Endret 16. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå