b-real Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Fordi premisset skal være en type Mockumentary/realisme bak serien? Små portable kamera som kan filme on location og ikke i et stort studio osv. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Prøvde å se The Shield etter The Wire. Holdt ut fire-fem episoder før jeg ga opp. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Fordi premisset skal være en type Mockumentary/realisme bak serien? Små portable kamera som kan filme on location og ikke i et stort studio osv. Jada, skjønner den. Men de har overdrevet ristingen, veivingen og zoomingen til langt over det en amatør ville gjøre. Det er jo ganske sykt når "America's Funniest Home Videos" har bedre produksjon og kamera-arbeid enn en mangemillion dollar serieproduksjon? Litt shaky-cam kan fungere under action-sekvenser. Det startet med NYPD Blue og jeg tror man misforsto at shaky cam og adhd zooming var selve årsaken til populariteten. Etterhvert ble det en etablert "standard". Men nå i ettertid virker det forferdelig ødeleggende og film/serier med dette blir veldig utdaterte. For egen del setter jeg veldig pris på eldre produksjoner uten dette - og nyere selvsagt. Større tv/lerret forsterker problemet, for man må hele tiden flytte blikket, litt som å være dritings og må hele tiden kompensere. Paradoksalt utviklet dette seg under en tid hvor utviklingen av tver og kvalitet på video mediet var veldig stor. (full hd osv) Nesten litt som loudness war og komprimering av musikk - bedre muligheter for lyd (bedre dacer, hi-rez som sacd osv) - men utgivelsene blir av stadig dårligere kvalitet. Så for egen del er den virkelig en stor glede å se at dette tullet er på vikende front og setter virkelig stor pris på flotte produksjoner innen film og serier i dag. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Har nå sett tre episoder av The Shield og dette er definitivt en serie for meg. Føler at stemningen fra The Wire er tilbake. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Akkurat nå caster jeg Amazon Prime fra browseren min på PC-en, men merker at det kan bli litt slitsomt i lengden. Finnes det en (enkel) måte å gjøre dette på via mobil? Lastet ned Chrome browser på telefonen og trodde det skulle gå greit å caste derfra, men jeg blir automatisk bedt om å bruke appen (Amazon Prime) når jeg forsøker dette. Takk. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Prøvde å se The Shield etter The Wire. Holdt ut fire-fem episoder før jeg ga opp. Ingen serier er vel bra etter å ha sett The Wire?! 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Det minner meg på at jeg må se til å få sett den serien. Men jeg blir helt nervøs av alt skrytet. Det blir som om ingen anledning er god nok. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Det minner meg på at jeg må se til å få sett den serien. Men jeg blir helt nervøs av alt skrytet. Det blir som om ingen anledning er god nok. The Shield eller The Wire? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Det minner meg på at jeg må se til å få sett den serien. Men jeg blir helt nervøs av alt skrytet. Det blir som om ingen anledning er god nok. ¨HAR DU IKKE SETT THE WIRE!!!!! Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Da er det bare å begynne Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg har heller ikke sett The wire. Den står dog på Bucket listen min men jeg har ikke ork til å begynne på noen omfattende serier etter at jeg så igjennom 17 sesonger fra Stargate-universet på "kort" tid. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Heller ikke fått sett The Wire - men jeg burde ha gjort det, for lenge siden. Får se om det passer en gang. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Selv holdt jeg bare ut fire-fem episoder før jeg ga opp The Wire. Hva var argumentet for at det er tidenes beste serie igjen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Såg også et par episoder før eg tok en pause. Det er vel en 8-9 år siden nå kanskje... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Det er da det begynner å bli bedre. The Wire var tung å komme inn i, husket jeg. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Hvis en serie er tung å komme seg inn i kan den aldri bli verdens beste serie. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk forsvarer serier hvor du er nødt til å kjede deg halvparten av tida før det blir bra. Da tar jeg heller en serie som fenger fra første episode, men som blir dårligere etter hvert. Da kan man i det minste gi seg når det blir dårlig. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Serien er "tung" å komme inn i, fordi den plasserer deg midt i en hverdag blant kriminelle og politifolk, og den mater deg ikke med t-skjeer mtp hva som skal skje og hvordan saker skal bli løst. Det er som å bli satt midt oppi virkelige hendelser. Det er ingen "I'll use facial recognition system software and we'll match fingerprints with register and triagulate his position" greier her. Baltimore er en fattig men reell by, og ting er virkelig ikke sort/hvit.. Starten er bra, det er bare vi som trenger litt tid på å venne oss til denne måten serien forteller sin historie på.. Imho.. 3 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Språket/gateslangen var dessuten en hindring for meg før jeg ble vant til det. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Har tenkt å starte på The Wire for 3. gang. Men er litt usikker om jeg skal se den i 4:3 eller i 16:9 HD, synes den ser litt for slick ut i HD. Noen som har sett begge "utgavene"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå