Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi premisset skal være en type Mockumentary/realisme bak serien? Små portable kamera som kan filme on location og ikke i et stort studio osv.

 

Jada, skjønner den. Men de har overdrevet ristingen, veivingen og zoomingen til langt over det en amatør ville gjøre. Det er jo ganske sykt når "America's Funniest Home Videos" har bedre produksjon og kamera-arbeid enn en mangemillion dollar serieproduksjon?

 

Litt shaky-cam kan fungere under action-sekvenser. Det startet med NYPD Blue og jeg tror man misforsto at shaky cam og adhd zooming var selve årsaken til populariteten. Etterhvert ble det en etablert "standard".

 

Men nå i ettertid virker det forferdelig ødeleggende og film/serier med dette blir veldig utdaterte. For egen del setter jeg veldig pris på eldre produksjoner uten dette - og nyere selvsagt.

 

Større tv/lerret forsterker problemet, for man må hele tiden flytte blikket, litt som å være dritings og må hele tiden kompensere.

 

Paradoksalt utviklet dette seg under en tid hvor utviklingen av tver og kvalitet på video mediet var veldig stor. (full hd osv) 

 

Nesten litt som loudness war og komprimering av musikk - bedre muligheter for lyd (bedre dacer, hi-rez som sacd osv) - men utgivelsene blir av stadig dårligere kvalitet.

 

Så for egen del er den virkelig en stor glede å se at dette tullet er på vikende front og setter virkelig stor pris på flotte produksjoner innen film og serier i dag.

Lenke til kommentar

Akkurat nå caster jeg Amazon Prime fra browseren min på PC-en, men merker at det kan bli litt slitsomt i lengden. Finnes det en (enkel) måte å gjøre dette på via mobil? Lastet ned Chrome browser på telefonen og trodde det skulle gå greit å caste derfra, men jeg blir automatisk bedt om å bruke appen (Amazon Prime) når jeg forsøker dette.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar

Hvis en serie er tung å komme seg inn i kan den aldri bli verdens beste serie. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk forsvarer serier hvor du er nødt til å kjede deg halvparten av tida før det blir bra. Da tar jeg heller en serie som fenger fra første episode, men som blir dårligere etter hvert. Da kan man i det minste gi seg når det blir dårlig.

Lenke til kommentar

Serien er "tung" å komme inn i, fordi den plasserer deg midt i en hverdag blant kriminelle og politifolk, og den mater deg ikke med t-skjeer mtp hva som skal skje og hvordan saker skal bli løst. Det er som å bli satt midt oppi virkelige hendelser.

 

Det er ingen "I'll use facial recognition system software and we'll match fingerprints with register and triagulate his position" greier her. Baltimore er en fattig men reell by, og ting er virkelig ikke sort/hvit..

 

Starten er bra, det er bare vi som trenger litt tid på å venne oss til denne måten serien forteller sin historie på.. Imho..

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...